رفتن به مطلب

بیوگرافی دکتر گلابچی


ارسال های توصیه شده

محمود گلابچی (زادهٔ ۱۳۳۶ در مشهد) استاد دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران و پایه‌گذار تخصص سازه در معماری، تکنولوژی معماری در ایران، و رشته‌های «تکنولوژی معماری با گرایش‌های معماری بایونیک و معماری دیجیتال» و مدیریت پروژه و ساخت در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های ایران است. او ۴۲ کتاب و بیش از ۱۵۰ مقاله به زبان‌های فارسی و انگلیسی تألیف و ترجمه کرده‌است که به عنوان منابع اصلی و کتاب‌های درسی دانشگاهی در رشته‌های عمران، معماری، تکنولوژی معماری، و مدیریت پروژه و ساخت مورد استفاده قرار می‌گیرند و به ده‌ها چاپ رسیده‌اند.

 

تحصیلات:

تحصیلات عالی خود را در دانشکده فنی دانشگاه تهران آغاز و در سال‌های ۱۳۵۹ و ۱۳۶۲ موفق به اتمام دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد با رتبه اول دانشکده فنی در رشته مهندسی راه و ساختمان گردید. همچنین دکترای مهندسی راه و ساختمان با تخصص سازه در معماری و فوق دکترای سیستم‌های ساختمانی خود را در سال ۱۳۷۵ در دانشگاه لیدز انگلستان به اتمام رساند.

 

تدریس:

از سال ۱۳۶۲ استاد دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران و از سال ۱۳۷۹ بنیان‌گذار و مسئول رشته‌های تکنولوژی معماری و مدیریت پروژه و ساخت در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه می‌باشد. او در سال ۱۳۸۷ به عنوان پژوهشگر برجسته کشور و در سال ۱۳۸۸ نیز به عنوان استاد نمونه دانشگاه‌های کشور از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

منبع: ویکی پدیا

لینک به دیدگاه

چهره ماندگار جمهوری اسلامی ایران در مهندسی راه و ساختمان

 

 

  • مرتبه دانشگاهی: استاد، پایه ۳۷
  • دارای کرسی یونسکو در معماری (UNESCO Chair in Architecture)
  • استاد نمونه دانشگاه های کشور
  • پژوهشگر برجسته دانشگاه های کشور
  • مهندس نمونه کشور
  • استاد نمونه دانشگاه تهران
  • پژوهشگرنمونه دانشگاه تهران
  • سردبیر مجله بین‎المللیInternational Journal of Architectural Technology
  • تاسیس کننده قطب علمی فناوری معماری
    تاسیس کننده رشته تکنولوژی معماری
    تاسیس کننده رشته مدیریت پروژه و ساخت
     
  • عضو شورای تدوین مقررات ملی ساختمان (۱۳۷۵ تاکنون)
  • رئیس شورای فناوری‎های نوین ساختمانی و شورای قطب علمی فناوری معماری
  • عضو هیات امنای انجمن مفاخر معماری ایران

 

پروفسور محمود گلابچی دوره های لیسانس و فوق لیسانس مهندسی راه و ساختمان را در سال های ۱۳۵۹ و ۱۳۶۲ با رتبه اول در دانشکده فنی دانشگاه تهران به پایان رساند و دکتری راه و ساختمان و فوق دکتری سیستم‌های ساختمانی (سازه در معماری) خود را در سال ۱۳۷۵ از کشور انگلستان دریافت نمود. وی دروس متعددی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری معماری و مهندسی ساختمان در دانشگاه‎های ایران و انگلستان تدریس نموده است.

 

وی درحال حاضر استاد تمام پایه ۳۷ دانشکده معماری دانشگاه تهران، دارای کرسی یونسکو در معماری، چهره ماندگار جمهوری اسلامی ایران در مهندسی راه و ساختمان و معماری عضو شورای تدوین مقررات ملی ساختمان، رئیس شورای فناوری های نوین ساختمانی، عضو هیات امنای انجمن مفاخر معماری ایران، تاسیس کننده و سرپرست رشته‌های کارشناسی ارشد تکنولوژی معماری و مدیریت پروژه و ساخت، عضو شورای قطب علمی فناوری معماری، مشاور عالی آستان قدس رضوی در معماری و مهندسی ساختمان، عضو سازمان ها و مجامع بین‌المللی متعدد در زمینه معماری و مهندسی ساختمان و سردبیر مجله بین‏المللی Journal of Architectural Technology International می‏باشد.

 

پروفسور گلابچی در سال‏های گذشته به‏عنوان استاد نمونه دانشگاه‏ها و موسسات آموزش عالی کشور، پژوهشگر برجسته کشور و استاد نمونه دانشگاه تهران انتخاب و معرفی گردیده‏‏است. وی علاوه بر محاسبه و طراحی ده‎ها پروژه‌ بزرگ ساختمانی، در سازمان‌های اجرایی متعددی به عنوان مشاور عالی در زمینه سازه و ساختمان مشغول به کار بوده و در سال گذشته به عنوان مهندس نمونه کشور انتخاب و معرفی شده است.

 

وی بیش از ۳۵ جلد کتاب در زمینه سازه در معماری، سیستم‎های ساختمانی و مدیریت پروژه تالیف و منتشر نموده است که ۱۴ عنوان آن تا کنون به‏عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و کتب برگزیده دانشگاهی انتخاب شده است. جمع نسخه‏های چاپ و منتشر شده کتب فوق‏الذکر تا کنون بالغ بر ۱۰۰۰،۰۰۰ جلد گردیده است.

 

پروفسور محمود گلابچی مجری طرح های پژوهشی متعددی بوده است و تا کنون بالغ بر ۱۴۰ مقاله به زبان‌های انگلیسی و فارسی در نشریات علمی- پژوهشی (ISI) و کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی ارائه نموده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...