رفتن به مطلب

طراحان برتر در زمینه طراحی کاشت در فضاهای سبز


ارسال های توصیه شده

اگر شما به کار طراحی کاشت یا کار در طبیعت یا طراحی منظر مشغول هستید، شانس ایجاد فضاهای سبز در لیست کارهای در دست انجام شما قرار دارد. گاهی اوقات انجام این کار آنگونه که به نظر می رسد، ساده نیست؛ زیرا که بدون تخصص کافی در طراحی فضای سبز، دیر یا زود دچار اشتباه خواهید شد. در ادامه، این مطلب شما را با افراد متخصص دارای استعداد و مدارک معتبر باغبانی و طراحی کاشت و گلکاری آشنا می کند.

 

پائول تامسون (Paul Thompson)

پائول تامپسون، معمار منظر و طراح کاشت ماهر از چهره های پیشرو در استرالیا است. نتیجه ۴۰ سال تجربه وی, شناخت و چگونگی استفاده از گونه های مختلف گیاهان که معمولاً در استرالیا کشت نمی شدند، بوده است. تامپسون به عنوان مغز متفکر طراحی کاشت برای بوستان استرالیایی بوده است که برنده بهترین طراح منظر جهان در سال ۲۰۱۳ شد.

420q8f8soykli41nbtn.jpg

 

نوئل کینگسبوری (Noel Kingsbury)

کینگسبوری، باغبانی را از دوران کودکی آغاز کرد. وی که مرد باغبان نیز نامیده می شود، نویسنده، محقق، معلم و مخترع است. وی به دلیل رویکرد طبیعت گرانه اش در طراحی کاشت گیاهان شناخته شده است. او همچنین حامی استفاده از روشهای جدید استفاده از گیاههای همیشه سبز که همراه با طبیعت عمل می کنند و نه در مقابل آن، است. مجموعه کتابهای او با موضوع باغبانی و تاریخچه اصلاح نباتات است. تامپسون همچنین در چندین کتاب خود، با طراح پیشتاز باغ و بوستان، پیت آندولف، (piet ondolf) همکاری کرد.

fyrsiel20nbzuv57mgfw.jpg

 

توماس رینر (Thomas Rainer)

توماس رینر، معمار مناظر واشنگتن، معلم، نویسنده و حامی طراحی زیبایی شناسانه؛ که تفسیری از طبیعت است و نه تقلید از آن، است. وی عمدتاً از پالتهای بومی سبزه زارهای دائمی استفاده می کرد. قابل توجه ترین کارهای او در اطراف آمریکا مانند زمینهای عمارت کنگره در واشنگتن، یادبود مارتین لوترکینگ (Martin Luther King Jr.) و باغ گیاهشناسی نیویورک هستند.

s3kw6hyk6v2m5girkh7.jpg

 

تام استوارت-اسمیت (Tom Stuart-Smith)

استورات اسمیت یک معمار منظر انگلیسی است که طراحی کاشت وی به دلیل ادغام طرحهای طبیعت گرایانه و مدرن مشهور است. وی تا به امروز ۸ مدال طلا از جشنواره گل RHS چلسی دریافت کرده است. شاید بتوان گفت، شناخته شده ترین کار وی باغ Jubilee در قلعه ویندسور (Windsor) است که سالانه بیش از یک میلیون بازدیدکننده دارد.

 

پاتریک بلان (Patrick Blanc)

پاتریک بلان، گیاهشناس و طراح فرانسوی است که به خاطر اختراع مفهوم le mur vegetal (دیوار گیاهی) در سرتاسر جهان شناخته شده است. بلان به عنوان پژوهشگر مرکز ملی تحقیقات علمی در پاریس فعالیت می کند و از سن ۱۲ سالگی راههای مختلف تکثیر گیاهان بدون خاک و نور را تجربه کرده است.

ay3yvtyk0kyg8ulwknq.jpg

 

کونگژیان یو (Kongjian Yu)

یو بنیانگذار گروه فعال طراحی چینی Turenscape است که اغلب کارهای وی در انطباق با سیل و بحرانهای زیست محیطی متمرکز است. وی از منظرسازی گلچین شهری چینی منزجر بود و به جای آن با تفسیر مزایای زیبایی شناسی سنتی چینی برای حفظ بقاء و بهره وری از کشاورزی و مناظر سازنده روستایی استفاده می کند.

75u59838upfeh2u3v1p0.jpg

 

نایجل دونت (Nigel Dunnett)

فعالیت پروفسور نایجل دانت حول مناظر عملکردی پویا و زیست محیطی است و مبدع چمنزار گیاهان وحشی رنگی اطراف پارک المپیک لندن است. او همچنین از طرفداران و متخصصان بامهای سبز و مراتع تصویری و طراحی شهری حساس به آب (WSUD) است که چندین کتاب در این زمینه تالیف کرده است.

gbaubzx48icb7bc43vkh.jpg

 

بث چاتو (Beth Chatto)

بث چاتو تاثیرگذارترین باغبان بریتانیا در نیم قرن گذشته بوده است و به گنجینه ملی بریتانیا لقب گرفته است. شایان ذکر است، چاتو هیچگونه آموزش رسمی باغبانی ندیده و حجم زیادی از دانش بوم شناسی گیاهی را از همسر آخر خود فرا گرفته است. او کتابهای بی نظیر بسیاری در این زمینه تالیف کرده است و بر روی این اصل که رشد بهتر گیاهان در شرایط نزدیک به زیستگاه های طبیعی آنها میسر می شود، کار می کند.

e56dn3u04zqps6e4zmw2.jpg

 

پیت آدولف (Piet Oudolf)

استاد گیاه شناس هلندی، طراح فضای سبز و نویسنده پیشگام (گیاهان دائمی جدید) است که حرکتی ترکیبی از گیاهان دائمی و ماندگار با علفهای زینتی است و شاید در حال حاضر به دلیل تلفیق بخشی از طبیعت با لبه شهر نیویورک معروف باشد. او این موضوع را درک کرد که چگونه گیاهان در طول زمان رفتار را به ارث می برند و با کار خود به توازنی بی عیب و نقص میان کنترل و یا عدم کنترل آنها به وجود آورد.

 

ژیل کلمان (Gilles Clément)

ژیل کلمنت یک مهندس باغبان فرانسوی، معمار منظر، گیاهشناس و نویسنده است. تاثیرگذارترین کار بین المللی او شاید بخشی از پارک آندره سیتروئن (André-Citroën) بوده است. کلمنت برای چندین سال متوالی از دریافت جایزه ملی معماری منظر در فرانسه خودداری کرده و اعلام کرد که این جایزه باید به یک معمار منظر واقعی، کشاورزان و مهندسان و جنگلبانان بی نام فرانسوی، اهداء شود.

71ofrzwmp5uclnj3or8a.jpg

 

در گذشته منازعات زیادی بر سر اهمیت دانش گیاهشناسی با ادعای اینکه بسیاری از معماران منظر در زمینه اطلاعات و دانش گیاهی در حال افول هستند، شکل گرفته است. با چنین مجموعه ای از مهارتهای حیاتی موردنیاز در معماری منظر، کشف زمینه های از جمله دانش گیاهشناسی نیازمند یادگیری بیشتر است. اگر تمایل به گام نهادن در مسیر هر یک از این افراد دارید، باید بدانید که دستیابی به دانش، یک سفر طولانی است و برای داشتن چنین چیزی باید مهارت خود را در طول زمان در ارتباط با این موضوع پرورش دهید.

 

مترجم: علیرضا ذوالفقاری

منبع: معمار منظر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...