رفتن به مطلب

آموزش برنامه نویسی dpl


ارسال های توصیه شده

bl3pgt21bzypv3r8vmh.png

 

آموزش برنامه نویسی DPL در نرم افزار Digsilent

 

با استفاده از نرم افزار Digsilent می‌توان تقریباً هر شبکه قدرتی را به صورت گرافیکی ترسیم نمود و محاسباتی همچون پخش بار، اتصال کوتاه، آنالیز گذرا، جایابی بهینه خازن، بهینه سازی سایز کابل و … که در قالب توابع متنوع ارائه می‌گردد، را انجام داد. علاوه بر این امکانات دیگری نظیر برنامه نویسی به زبان DPL و تعریف مدل‌های DSL این انعطاف پذیری را برای کاربر ایجاد می‌نماید که تحلیل‌های مورد نظر خود را به صورت دلخواه روی سیستم قدرت اجرا نموده و تجهیزاتی که در کتابخانه نرم افزار وجود ندارند را طراحی نماید.

 

هدف از این آموزش آشنایی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته مهندسی برق با فرآیند آنالیز سیستم‌های قدرت به منظور انجام پروژه‌های تحقیقاتی، صنعتی و … می‌باشد. امید است که مخاطبین این آموزش بتوانند با استفاده از مطالب این آموزش تجربه مفیدی به منظور ورود به بازار کار رشته مهندسی قدرت را کسب نمایند.

 

ما در این آموزش قصد داریم تا برنامه نویسی به زبان DPL در نرم افزار دیگسایلنت را آموزش دهیم.

اصلی‌ترین دلیل استفاده از DPL به عنوان زبان برنامه نویسی Digsilent، اتوماسیون است. به خصوص می‌توان کارهای تکراری را خیلی ساده بطور خودکار انجام داد. عنوان مثال، اگر بخواهیم برای بار منحنی روزانه ایجاد کنیم، ناچار هستیم زمان را بطور دستی تغییر داده و هر بار پخش بار بگیریم، اما با استفاده از برنامه نویسی می‌توان در زمان کمتر و با صرف انرژی کمتری این کار را انجام دهیم. DPL یک زبان برنامه‌نویسی شی‌گرا (object oriented) است و می‌تواند به هر المانی به صورت یک شی دسترسی داشته باشد.

 

همچنین داری دستورات اصلی و Object‌ها و متدهای متنوعی می‌باشد که تعدادی از این متد‌ها و دستورات در فایل آموزشی ارائه شده‌اند. دستورات DPL بسیار گسترده بوده و در صورت نیاز می‌توان دستور موردنظر را در Manual نرم افزار یافته و مورد استفاده قرار داد.

 

منبع : برق نیوز

 

 

تو فایل آموزشی زیر میتونید با نحوه برنامه نویسی DPL بیشتر آشنا بشید:a030:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...