رفتن به مطلب

میمون رزوس


ارسال های توصیه شده

میمون رزوس یا ماکاک رزوس (Macaca mulatta) یکی از انواع میمون است که در جنوب، شرق و جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کند. رزوس تنها میمون کشور افغانستان است و به جهت نگهداری آسان در اسارت و استفادهٔ گسترده در باغ وحش‌ها، آزمایشگاه‌ها و به عنوان حیوان خانگی از شناخته‌شده‌ترین انواع میمون است.

 

 

رزوس‌های فرار کرده از اسارت در برخی نقاط آمریکا از جمله ایالت فلوریدا و جزیره کایو سانتیاگو اجتماعاتی وحشی را تشکیل داده‌اند.

 

قد جنس نر رزوس به‌طور میانگین ۵۳ سانتی‌متر و وزن آن ۷٫۷ کیلوگرم است. قد جنس ماده ۴۷ سانتی متر و وزن آن ۵٫۳ کیلوگرم است. رنگ بدن آن‌ها قهوه‌ای یا خاکستری و رنگ صورتشان صورتی است. دم‌شان حدود ۲۰ تا ۲۳ سانتی‌متر طول دارد و میانگین طول عمر آن‌ها حدود ۲۵ سال می‌باشد.

 

رزوس ها به صورت گروهی زندگی می کنند. معمولاً در هر گروه در ازای یک نر بالغ ، ۴ ماده وجود دارد. گروه ها می تواند بالای ۱۸۰ میمون عضو داشته باشد اما معمول آن ۲۰ میمون می باشد. معمولاً میمونی که محل غذا را پیدا می کند با ایجاد صدای خاصی سایرین را خبر می نماید. روزس ها شنا گرهای قابلی هستند و حتی نوزادانی که تنها چند روز از عمرشان می گذرد می توانند به خوبی شنا کنند.

 

طول عمر: ۱۲ تا ۱۵ سال

 

خوراک: ریشه ، برگ درختان ، میوه ها و حشرات کوچک

 

پراکندگی: جنوب شرق آسیا

 

زیستگاه: جنگل ها

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...