رفتن به مطلب

تحلیل و بهینه سازی اقتصادی ایستگاه ها و مسیرهای حمل و نقل داخل شهری


ارسال های توصیه شده

تحليل و بهينه سازي اقتصادي ايستگاه ها و مسيرهاي حمل و نقل داخل شهري با استفاده از تئوري مورچگان

 

چکيده:

در متن حاضر، روشي براي يافتن کوتاه ترين مسير و در عين حال بهينه ترين ايستگاه ها براي احداث مترو، قطار شهري، ايستگاه هاي اتوبوس و ايستگاه هاي تاکسي ارائه شده است. ما در نوشتن اين مقاله فرض را بر اين داده ايم که بر اساس مطالعات آماري چندين ايستگاه و مسير شناسايي شده است و با استفاده از روش هاي ارائه شده بهينه ترين ايستگاه ها و کوتاه ترين مسيرها را انتخاب مي کنيم. روش هاي ارائه شده عبارتند از تئوري مورچگان که با استفاده از اين روش کوتاه ترين مسيرها شناسايي مي شود، مدل برنامه ريزي خطي کوتاه ترين مسير (کوتاه ترين مسير بر اساس هزينه)، ساخت يک ضريب وزني بر اساس هزينه و زمان و نهايتا استفاده از روش خطوط همتراز است که با استفاده از اين روش از بين چند ايستگاه بهينه که در مراحل قبلي شناسايي شده است بهترين آنها را انتخاب مي کنيم. يافتن کوتاه ترين مسير و بهينه ترين ايستگاه ها تا حد بسياري باعث کاهش زمان رسيدن به مقصد و در نهايت کاهش هزينه مي شود.

 

کلمات کليدي: تئوري مورچگان، مدل برنامه ريزي خطي، ضريب وزني، روش خطوط همتراز

 

نويسندگان: کاوه شيرزاديان گيلان، محمد حسين سالمي، رسول دهبالايي

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...