رفتن به مطلب

گذرگاه هلفایر پاتایا و گاسگاد ایروان


ارسال های توصیه شده

گذرگاه هلفایر پاتایا

گذرگاه هلفایر ، بخشی از راهآهن مرگ است که در طول جنگ جهانی دوم ، پوهای Pows اسرای جنگ استرالیایی و بریتانیایی آن را ساخته اند. ساخت اینگذرگاه که 73 متر ، طول و 25 متر ارتفاع دارد ، در سال 1943 شروع شد و پس از سهماه به پایان رسید. در طول ساخت این گذرگاه ، بیش از هفتاد در صد اسیران ، جان خودرا از دست دادند. حتما در تور تایلند از این گذرگاه دیدن کنید.

Kanchanaburi-Hellfire-Pass-Memorial-1024x768-640x480_c.jpg

گاسگاد (هزار پله)ایروان

الکساندر تامانیان پس ازاستقلال یافتن ارمنستان طرح جامعی را برای شهر ایروان ارائه داد که مهمترین آن گاسگاد بود که در سال 1970 تکمیل شده است. گاسگاد پایین‌ترین نقطه شهر رااز نظر ارتفاع به بالاترین نقطه شهر یا به عبارتی مرکز شهر را به شمال شهر و پارکپیروزی وصل کرده است و از دیدنی های تور ارمنستان می باشد. گاسگاد ارمنستان دارای 750 پله می‌باشد که به دلیل زیادبودن آن به هزار پله معروف شده است. در شمالی‌ترین نقطه گاسگاد به مناسبت پنجاهمینسالگرد پیروزی روس‌ها علیه آلمان‌های نازی در جنگ جهانی دوم، بنایی ساخته شده کهدر مرکز آن یک برجک قرار دارد که بر روی آن نشان جاودانگی حک شده است. علاوه بر ایندر طبقات مختلف این پله ها مجسمه های بسیاری ازآثار هنرمندان معاصر و همچنین مجسمههای شیشه ای ساخت کشور چک و نقاشی های برجسته دیگر به چشم می خورد. در اصل گاسگادبه معنی آبشار می باشد از این رو در کنار این پله ها علاوه بر مجسمه های زیبافواره ها و آبنماهایی با باغچه های خیره کننده قرار گرفته است. در کنار این پله‌هابرای کسانی که توانایی بالا رفتن از پله‌ها را ندارند پله برقی قرار گرفته است.لازم به ذکر است در بالای این مجموعه شما می‌توانید نمای زیبایی از شهر ایروان وسالن اپرا را داشته باشید. به تازگی در ساختمان این مجموعه، موزه جدیدی افتتاح شدهکه شامل آبگینه‌های زیبایی است.

 

the-cascade.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...