رفتن به مطلب

آغاز همه‌پرسی استقلال کردستان عراق در خارج


ارسال های توصیه شده

[h=1]آغاز همه‌پرسی استقلال کردستان عراق در خارج[/h]

57560704.jpg کمیسیون انتخابات و همه‌پرسی استقلال کردستان عراق امروز (شنبه) اعلام کرد، رای گیری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق در خارج آغاز شد. این کمیسیون افزود: روند رای‌گیری سه روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، شیروان زراری، سخنگوی کمیسیون انتخابات و همه‌پرسی استقلال کردستان عراق به سومریه نیوز گفت: روند رای‌گیری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق در خارج امروز رسما آغاز شد.

وی تصریح کرد: روند رای‌گیری به صورت الکترونیک خواهد بود و داشتن کارشناسایی که نشان دهد افراد تابعیت عراقی دارند شرط رای‌گیری است.

زراری ادامه داد: روند رای‌گیری سه روز ادامه خواهد داشت و تعداد کسانی که در خارج می‌توانند در رای گیری شرکت کنند مشخص نیست چراکه آمار دقیقی وجود ندارد.

کمیساریای عالی انتخابات و همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق طی بیانیه‌ای شرایط رای دهندگان برای شرکت در انتخابات و نیز شیوه ثبت‌نام و رای‌دهی کردهای خارج اقلیم را شرح داده است.

در این بیانیه آمده، رای دهندگان باید از شهروندان استان‌های اقلیم کردستان عراق و یا مناطق مورد اختلاف باشند که اکنون در خارج از عراق زندگی می‌کنند و سن‌شان نیز نباید کمتر از ۱۸ سال بوده و نام‌شان در لیست کمیساریا برای واجدین شرایط برای رای‌دهی باشد.

در بیانیه مذکور تاکید شده، داشتن تابعیت عراقی شرط اصلی برای شرکت در این همه‌پرسی است.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است، روند ثبت‌نام و شرکت در رای‌گیری به سه زبان کردی، عربی و انگلیسی و از طریق سایت کمیساریای عالی انتخابات و همه‌پرسی خواهد بود.

پیشتر خبرگزاری رووداو وابسته به مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق گزارش داده بود، کاروان جلال، مدیرکل اطلاع‌رسانی در کمیساریای عالی انتخابات و همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که اقلیت‌های کرد مقیم چین رای‌گیری برای همه‌پرسی استقلال این اقلیم را روز جمعه آغاز کردند.

جلال گفت: تفاوت زمانی میان اقلیم کردستان عراق و چین باعث شده که رای‌گیری در چین روز جمعه آغاز شود.

انتهای پیام

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...