رفتن به مطلب

ییلدیریم: پاسخ به رفراندوم کردستان عراق اقتصادی، دیپلماتیک و امنیتی خواهد بود


ارسال های توصیه شده

[h=1]ییلدیریم: پاسخ به رفراندوم کردستان عراق اقتصادی، دیپلماتیک و امنیتی خواهد بود[/h]

57555787.jpg نخست وزیر ترکیه اعلام کرد، گام‌های ترکیه در پاسخ به رفراندوم استقلال کردستان عراق در حوزه‌های دیپلماتیک، سیاسی، اقتصادی و امنیتی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، بنعالی ییلدیریم،‌ نخست وزیر ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در پاسخ به رفراندوم استقلال کردستان عراق گام‌هایی در همکاری نزدیک با بغداد، تهران و دیگر کشورهای همسایه برخواهیم داشت که این تدابیر در حوزه‌های دیپلماتیک، سیاسی، اقتصادی و امنیتی خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عملیات فرا مرزی نیز یکی از گزینه‌ها است یا نه گفت: این مساله به شرایط آتی بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد که رفراندوم یک ماجراجویی است که ترکیه را با خطر مواجه می‌کند.

او افزود: ما به عنوان کشوری با ۸۰ میلیون جمعیت و ۷۸۰ هزار کیلومتر مساحت سرزمینی نمی‌توانیم اجازه دهیم که چنین ماجراجویی، امنیت و رفاه کشور را به خطر بیندازد.

ییلدیریم اضافه کرد: برگزاری رفراندوم یک تصمیم اشتباه است و ما به عنوان یک کشور همسایه هشدار لازم را به صورت دوستانه از ابتدای این مساله داده‌ایم اما می‌بینید که این هشدارها مورد توجه قرار نمی‌گیرد. این رفراندوم هزینه‌هایی به همراه دارد و کسانی که این تصمیم را گرفته‌اند باید این هزینه‌ها را پرداخت کنند نه انسان‌های بی‌گناه.

نخست وزیر ترکیه تصریح کرد: تصمیم رفراندوم کردستان عراق که تمام کشورهای جهان با آن مخالف هستند باعث خبر و برکت نخواهد شد. آنها بر این اشتباه اصرار می‌ورزند.

ییلدیریم همچنین در مراسمی دیگر گفت: بارزانی به دام رویای استقلال خود افتاده است. ما به وی اعلام کرده‌ایم که این اقدام آنها را به نابودی خواهد کشاند. در حال حاضر مردم این منطقه در دوستی و برادری در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند اما بارزانی حرف گوش نمی‌کند اما ما نیز می‌دانیم که چگونه با زبانی صحبت کنیم که او بدان آشنایی دارد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد: رفراندوم استقلال کردستان عراق عواقب بسیار جدی به دنبال خواهد داشت.

ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: اگر رفراندوم استقلال کردستان عراق کنسل نشود عواقب جدی به همراه خواهد داشت. اربیل باید هرچه سریع‌تر این اشتباه را تصحیح کند وگرنه باعث بروز بحران جدید در منطقه می‌شود.

انتهای پیام

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...