رفتن به مطلب

طراحی داخلی کافه هفت در 100 متر مربع


Tamana73

ارسال های توصیه شده

Seven%20Cafe%20(1).jpg

معمار: گروه معماری دونگچی

موقعیت پروژه: چانگزو، چین

متراژ پروژه: 100 متر مربع

سال طراحی و اجرا: 2017

Seven%20Cafe%20(2).jpg

طراحی داخلی "کافه هفت" بازسازی یک مکان قدیمی می باشد که جای خود را از یک پاتق قدیمی و کهنه، به کافی شاپی با کیک تازه، قهوه های خوب و غذای کلاسیک داده است. طراحی پلان کافه بر اساس فرم L شکل ارائه شده تا طراح عرصه های مدنظر خود را در سه قسمت تقسیم کند. سِرو نوشیدنی، کیک تازه و غذا به صورت جداگانه در این سه بخش واقع شده اند. رنگ کف و سقف محدوده نوشیدنی و غذا سفید، و رنگ سقف و کف کیک پزی تماماً تیره می باشد. محدوده تیره و روشن کافه توسط یک بخش کِرو سقف و متریال فلز از هم مجزا شده اند و به نوعی مرز کاربری را از هم جدا کرده اند.

Seven%20Cafe%20(3).jpg

سطح روی کانتر و بخشی از دیوارها از متریال فولاد ضدزنگ مات ساخته شده اند. ضخامت کانترها به دلیل گسترده شدن بصری فضا نازک شده تا ظرافت المان های عملکردی به حداکثر موحود برسد. این وسواس را می توان در کابل های فلزی مشاهده کرد که کانترها را به سقف متصل کرده و این قسمت های باریک و بلند را معلق ساخته است. دلیل تعلیق کانترها ایجاد حس شناور بودن غذاها و نوشیدنی می باشد و تداعی کننده یک رقاص باله است که بر روی نوک انگشتان خود ایستاده است. مانند بسیاری از رستوران و کافی شاپ ها، چنین کانسپتی بخاطر علاقه کارفرما شکل گرفته و سلیقه او را به نمایش گذاشته است.

Seven%20Cafe%20(4).jpg

بالای نمای کافی شاپ هم مانند داخل از سیم های فولادی تشکیل شده است. سیم های پولادی 2.5 میلیمتری به لحاظ انعطافی که دارند نمای دوار زیبایی را خلق کرده اند. دو ضلع کافه تماماً شیشه است و دارای پنجره های بازشو می باشد. شفافیت پروژه باعث شده تا رهگذران به راحتی دخل را تماشا کنند تا جذب فضای داخلی شوند.

Seven%20Cafe%20(5).jpg

Seven%20Cafe%20(6).jpg

Seven%20Cafe%20(7).jpg

Seven%20Cafe%20(8).jpg

Seven%20Cafe%20(9).jpg

Seven%20Cafe%20(10).jpg

Seven%20Cafe%20(11).jpg

Seven%20Cafe%20(12).jpg

Seven%20Cafe%20(13).jpg

Seven%20Cafe%20(14).jpg

Seven%20Cafe%20(15).jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...