رفتن به مطلب

آموزش کار با plc های abb


ارسال های توصیه شده

PLC از عبارت Programmable Logic Controller به معناي كنترل كننده قابل برنامه ريزي گرفته شده است .PLC كنترل كننده اي است نرم افزاري كه در قسمت ورودي، اطلاعات را بصورت باينري دريافت و آنها را طبق برنامه اي كه در حافظه اش ذخيره شده پردازش مي نمايد و نتيجه عمليات را نيز از قسمت خروجي به صورت فرمانهايي به گيرنده ها و اجرا كننده هاي فرمان ، ارسال مي كند.

وظيفه PLC قبلاً بر عهده مدارهاي فرمان رله اي بود كه استفاده از آنها در محيط هاي صنعتي جديد منسوخ گرديده است. اولين اشكالي كه در اين مدارها ظاهر مي شود آن است كه با افزايش تعداد رله ها حجم و وزن مدار فرمان بسيار بزرگ شده، همچنين موجب افزايش قيمت آن مي گردد. براي رفع اين اشكال مدارهاي فرمان الكترونيكي ساخته شد، ولي با وجود اين هنگامي كه تغييري در روند يا عملكرد ماشين صورت مي گيرد لازم است تغييرات بسياري در سخت افزار سيستم كنترل داده شود .با استفاده از PLC تغيير در روند يا عملكرد ماشين به آساني صورت مي پذيرد، زيرا ديگر لازم نيست سيم كشي ها و سخت افزار سيستم كنترل تغيير كند و تنها كافي است چند سطر برنامه نوشت و به PLC ارسال كرد تا كنترل مورد نظر تحقق يابد.

یکی از معروفترین plc های موجود در بازار plc های abb می باشد که قابلیت استفاده بعنوان dcs را نیز دارا هستند. تو این تاپیک قصد داریم مواردی که جهت آشنایی و کار با این plc نیاز داریم قرار بدیم.

 

جزوه ای 80 صفحه ای به زبان فارسی جهت کار با نرم افزار compact بعنوان نرم افزاری برای برنامه نویسی plc های abb رو میتونید از لینک زیر دانلود کنید

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

تو فایلهای زیر با درایورها و سافت استارترهای abb آشنا میشید فایل اول به زبان انگلیسی و فایل دوم به فارسی می باشد.:a030:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
زبان انگلیسی

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
زبان فارسی

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...