رفتن به مطلب

خلق منظر یادبود در میدان پاپی


ارسال های توصیه شده

مانند بسیاری از مناظر، میدان پاپی (Poppy Plaza) در کالگری (Calgary) در استان آلبرتای کانادا در منطقه ای واقع شده است که فرصتهای لازم زیادی را جهت شناسایی و استفاده از خصوصیات سایت، برای ما به عنوان طراح را فراهم می کند. ارزش ذاتی در سیستمهای طبیعی، توسعه موجود و استفاده انسانی، مجموعه ای از پارامترها را خلق می کند که یک سایت را از سایت دیگر متمایز می کند. هدف ما استفاده از این اطلاعات برای طراحی کاملی است که در خدمت نیازهای بالقوه کاربران باشد و می تواند پروژه ای جذاب با بیانی جدید باشد. یکی از جنبه های مهم جوامع ما، ارتباطاتی است که ایجاد می شود. میدان پاپی از طراحی به عنوان پلی به ارتباطات قدیمی استفاده می کند و البته امکانات جدیدی را نیز فراهم کرده است. در این مطلب به کشف ارتباطات میدان پاپی را که در ارتباط با منظر یادبود و محیط اطرافش به وجود می آید، خواهیم بود.

3cbczusgti4yc3y2ufx1.jpg

 

میدان پاپی

میدان پاپی قسمتی از پروژه ۳.۵ میلیون دلاری توسعه مجدد در امتداد مسیر یادبود است که به عنوان منظر یادبود شناخته می شود. هدف از ایجاد منظر یادبود، گرامیداشت مشارکت کانادا در جنگهای جهانی اول و دوم و دیگر تلاشها برای حفظ صلح است. این جاده به عنوان یادبودی برای زندگی در خدمت جامعه است. میدان پاپی یک فضای باز بدون استفاده در تقاطع مسیر یادبود و خیابان دهم شمالغربی را در اختیار گرفته و آن را به یک فضای عمومی هیجان انگیز تبدیل کرده است.

xqj0c9mzuaae5diurjs8.jpg

 

زندگی درختان

در سال ۱۹۲۲ تلاشی مبنی بر کاشت درخت برای هر سرباز کشته شده، با امید تسکین خانواده هایی که مقبره ای از کشته شدگانشان برای زیارتشان وجود ندارد، آغاز شد. تا سال ۱۹۲۸ در مجموع ۳۲۷۸ درخت کاشته شد. اکثر این درختان صنوبر بودند. امروزه بسیاری از این درختان در حال نزدیک شدن به پایان چرخه زندگی خود هستند. که این بخش دلیلی برای تلاش برای تجدید حیات آنهاست. در میدان پاپی جنگلی از درختان جدید برای حفظ میراث این سنت به وجود آمده است. آنها قسمت ویژه ای را به میدان اضافه کرده اند که به وسیله نورپردازی شاخص شده است.

 

عناصری برای یادآوری

استفاده از منظر به عنوان یابود، می تواند تجربه ای قوی باشد. حروف بزرگ تشکیل دهنده کلمه یادبود “MEMORIAL” در طول مسیر قرار گرفته است. این حروف فولادی چاکدار، به شکلی هستند که زمانیکه شما به صورت پیاده یا سواره از کنار آن عبور می کنید برخی از آنها بصورت توپر به نظر می رسند در حالی که حروف دیگر شفاف هستند. آنها حضوری پررنگ دارند و به صورتت واضح موضوعیت پارک را بیان می کنند.

t3kf8eax88b0ds6wfft.jpg

 

مجسمه هایی بزرگ از جنس فولاد نیز در همه گوشه های پارک یافت می شوند که با تاکید بر نقاط ورود و ارائه حس مکان برای میدان، هویت خود را خلق کرده و با دیگر عناصر فولادی موجود در طراحی در ارتباط هستند.

 

ایجاد و حفظ ارتباطات در میدان

برجسته ترین ارتباط میدان پاپی ارتباط با رود باو (BAW) در مجاورت آن است. دسترسی به رود باو قبل از شکل گیری این پروژه آسان نبود. برای حل آن مسیرهای دسترسی با ترازهای مختلف بین سطح جاده و کناره رودخانه به وسیله پله و رمپ طراحی شده است.

دیواره فولادی یادبود با ارائه کتیبه ای از شعر و گزیده ای از سخنان ناب، کاربران را به مکث و تامل در مورد قربانیان جنگ دعوت می کند. آنها همچنین عملی را برای ثبات ساحل رودخانه و ارائه حس مکان انجام داده اند. هنگامی که به لبه رودخانه می رسید، گذرگاهی به موازات رودخانه وجود دارد که در سراسر رودخانه دید مناسبی به مرکز شهر Calgary به افراد ارائه می دهد. این منظر کیفیتی احساسی از رودخانه را برای ایجاد احساسی از تفکر و یادآوری ترسیم می کند.

jxdj5fochaa9j0i1d11.jpg

 

دوچرخه سواران، ورزشکاران آماتور، اسکیت بازان و افرادی که برای قدم زدن به اینجا مراجعه می کنند، می توانند از میدان پاپی و محیط اطراف آن استفاده کنند. پیاده روی عابرین پیاده در کنار رودخانه بخشی از پروژه است که در هر دو طرف به سیستمی بزرگتر به موازات رودخانه باو متصل است و ارتباط مردم با طبیعت را در منظری شهری امکانپذیر می کند.

مردم از مرکز شهر با استفاده از “پل صلح” دسترسی آسانی به میدان پاپی دارند، جایی که با چند دقیقه پیاده روی به سایت می رسند. هنگامی که آنها به میدان پاپی می رسند، اجزای طراحی شده فولادی و عرشه چوبی، کاربران مسیر را برای ورود به فضا دعوت می کند.

zojx9i1bwsobwqozytb.jpg

 

در طراحی میدان پاپی عناصر بسیاری وجود دارند که در هر بازدید شما برای خلق تجربه ای منحصربفرد سهم زیادی دارند. این پروژه نمونه ای موفق است، چرا که به وسیله راههای ارتباطی متنوع با جامعه اطراف، موفق به خلق یادبودی جذاب شده است. ما به عنوان طراح به منظور پاسخ به موضوعات مختلف و فرصتها در طرح نهایی، در مورد زمینه سایت به آگاهی نیازمندیم.

 

مترجم: علیرضا ذوالفقاری

منبع: معمار منظر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...