رفتن به مطلب

پنج باغ تفریحی شگفت انگیز در جهان


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

مناظر باغها در اشکال زیادى طراحى شده اند که حالات و احساسات خاصی را برانگیزند. براى گروهی از مردم، باغ مکانی است براى استراحت و لذت بردن، براى برخی نیز گیاهان و درختان در مرکز توجه هستند؛ اما برای اکثریت مردم مناظر، به نوعی تکمیل کننده ساختمانها و عاملی برای ایجاد انعطاف و نرمی در آنها هستند.

 

یک باغ عالى و منحصربفرد دقیقاً همانند یک تعطیلات عالى براى کسى است که از آنجا بازدید می کند. بسیاری از مسافران به تعطیلات می روند که استراحت کرده و انرژی خود را بازیابند، چه بهتر از اینکه این مکان تفریحی در داخل یک باغ زیبا باشد. اینها همه موضوعات مهمی براى طراحى یک باغ تفریحی هستند که باید به همراه رسیدگى به جزئیات، درخواستهاى کاربران و موارد بی شمار دیگری در نظر گرفته شوند. در این مطلب به بررسی ۵ باغ تفریحی شگفت انگیز در سراسر جهان می پردازیم.

 

Bodysgallen Hall and Spa در ولز

بریتانیا سرشار از ساختمانهاى زیبا و تاریخى است که براى لذت بردن از تعطیلات به هتلها و مکانهای تفریحی تبدیل شده اند. ساختمانی تاثیرگذار که در قرن ١٧ ساخته شده و در ٢٠٠ هکتار از محدوده پارک لند قرار گرفته است. این باغ هم شامل مناظر رسمی است و هم مناظر طبیعی و غیر رسمی. اگر به اندازه کافى خوش شانس باشید، با باغ دیواره دار، نمایش رقص و موسیقى، آبگیر پر از نیلوفرهاى آبى و جعبه هاى داروی گیاهى به سبک فرانسوى روبرو خواهید شد.

ymga5y98cynin6sm1l7m.jpg

 

تفرجگاه کراون پرس (Crown Perth)

این باغ به عنوان یک باغ تفریحی شگفت انگیز دارای ساختمانى معاصر و مدرن است و اتاقهاى درجه یک، استخر، سونا و ٣٢ رستوران و همچنین کافه های باورنکردنی را در بر می گیرد. این باغ مدرن به عنوان مکمل بنای مدرنی است که توصیف شد. این باغ بر روی رودخانه سوان واقع شده و منظرِ آن با انعکاس آب و گیاهان بومى که با هم براى ایجاد یک دید و منظره طبیعى گروه بندى شده اند، بازتاب می شود. در درون دیوارهای این بنای مدرن، گیاهانی به کار رفته که لبه های سخت بتن را نرمتر می کند و رنگ و عمق به مسیر پیاده روی، کنج ها و نواحی که برای تفریح و سرگرمی در نظر گرفته شده اند، می افزاید.

 

ویلا دِسته (Villa D’este) در ایتالیا

پس زمینه این تفریحگاه لوکس، دریاچه کومو است که ٢۵ هکتار از منظر باغها را در بر دارد. ویلا دسته همانند بقیه تفریحگاه ها در این منطقه، یک هتل مجلل است که در قرن ١۶ ساخته شده است. اتاقهایی با پیچیدگی زیاد، سبک و طرح پیرامون این تفرجگاه را به خوبى تکمیل می کنند و مهمانها می توانند از ٣ رستوران، ٣ کافه و همچنین از استخر روى دریاچه لذت ببرند.

 

با این حال جاذبه اصلى، خود باغ است. باغهایی به سبک ایتالیایى و باروک که قدمت شان به دوره رنسانس بر می گردد به همراه باغچه هاى گل کارى شده متعدد، پلها و یک خیابان پوشیده از درخت که به مجسمه هرکول منتهی می شود، فضا را نشاط آور نموده است. در ضمن این باغ داراى درختى با قدمت ۵٠٠ ساله است (چنار آمریکائى) که بین ساختمان اصلى و پاویلیون ملکه کاشته شده است. آخرین بارى که محیط این درخت اندازه گیرى شده بود، به طور تقریبى ٢۶ فوت بود.

aajk7hq4fsk1pnzv8ccs.jpg

 

لنگام هانتینگتون (Langham Huntington) در کالیفرنیا

لنگام هانتینگتون ۲۳ هکتار از زمینهایی که در محله لوکس پاسادنا قرار دارد را در برگرفته است. این هتل لوکس شامل یک رستوران، تراس خودمانى، کافه باری لوکس، سونایی شیک، زمین تنیس و استخر است. تنها یک دلیل وجود دارد که آنها صدمین سالروز را سال پیش جشن گرفتند که مطمئنا این موضوع با باغهای آنها در اراتباط است.

 

لنگام باغی به شکل نعل اسبی دارد که در پشت هتل قرار گرفته است. علاوه بر پرسه زدن در زمینها و دیدن گل ماگنولیا، رز و انجیر خزنده، یک باغ ژاپنى نیز وجود دارد که شامل یک آبشار است و توسط یک پل احاطه شده و همچنین درخت هاى بامبو و نخل خرما که در آب و هواى کالیفرنیا رشد می کنند.

 

خانه باس (Boath House) در اسکاتلند

این خانه یک عمارت گرجستانى جذاب است. یک هتل مجلل دیگر که داراى اتاقهاى تزیین شده با حمام ایستاده و چهار تخت است. براى اینکه حس کنید که صاحب و مالک این عمارت هستید یا باید در این هتل به عنوان یک مهمان اقامت داشته باشید یا اینکه در یکى از رستوران هایش شام بخورید. ولى مطمئن باشید که ارزش این کار را دارد؛ زیرا محوطه آن، دریاچه زیبا، علفزار گلهاى وحشى، چوبها و باغهاى دیواره داری را در بر می گیرد. شما ممکن است با غازهاى عجیب و غریب، قو و اردکها نیز برخوردى داشته باشید. اگر چه این مکان یک مکان تاریخى است و منظری کاملاً رسمى دارد، اما آنها طورى این عمارت را اداره کرده اند که شامل حس و حالی معاصر نیز باشد، حس و حالی که با چمنهاى تازه اى که از جنبش طراحى هلندى الهام گرفته شده، به وجود می آید.

 

مترجم: علیرضا کریمی

منبع: معمار منظر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...