Mohammad Aref 120566 ارسال شده در 15 شهریور، 2017 ️پرداختهای مبتني بر متن (Context-based payments): در این نوع پرداختها نیازی به تعامل مستقیم میان مشتری و فروشنده نیست. برای مثال اپلیکیشن پرداخت گوگل( بدون دخالت دست) به مصرف کننده این امکان را میدهد تا تنها با گفتن جمله «من با گوگل پرداخت میکنم» تراکنش مورد نظرش را انجام دهد. احراز هویت بیومتریک (Biometric authentication): احراز هویت بیومتریک شامل استفاده از: اثرانگشت، تشخیص چهره، اپلیکیشنهایی مانند اندرویدپی(AndroidPay) و اپلپی(ApplePay) و تکنولوژیهایی مانند تشخیص عنبیه، تحلیلگر ضربان قلب می شود كه روز به روز درحال گسترش است. افزايش استفاده از پوشیدنیها(Rise of the wearable): با اينكه امروزه تلفنهای هوشمند پیشتاز پرداختهای همراه هستند؛ اما بهزودی با افزايش استفاده از پوشيدني ها (نظیر Apple Watch) شيوه هاي پرداخت تغيير خواهد كرد؛ به طوريكه پیشبینی می شود تا سال ۲۰۲۰، ارزش بازار پوشیدنیها به ۳ میلیارد دلار برسد. اپلیکیشنهای موبایلی (Mobile apps): سهولت و راحتی، دو ویژگی مهم پرداخت هاي موبايلي هستند ولي امروزه مصرفکنندگان علاوه بر سهولت و راحتي به دنبال ارزش افزوده هستند و به همین دلیل اپلیکیشنهای موبایلی مانند استارباکس با سیستم وفاداری خود موفق عمل كرده است. منبع: مدیران ایران 6
سارا-افشار 36440 ارسال شده در 15 شهریور، 2017 من به روزي فكر مي كنم كه اصلا واژه پرداخت از دايره واژگان ما تو حوزه هاي مالي و اقتصادي حذف بشه پرداخت مالكيت مياره مصرف گرايي مياره فساد و رشوه مياره اينها عوض نميشه مگه اينكه نوع نگاه انسان به زندگي و مفهوم شادي و خوشبختي تغيير كنه 6
Mohammad Aref 120566 مالک ارسال شده در 16 شهریور، 2017 من به روزي فكر مي كنم كه اصلا واژه پرداخت از دايره واژگان ما تو حوزه هاي مالي و اقتصادي حذف بشه پرداخت مالكيت مياره مصرف گرايي مياره فساد و رشوه مياره اينها عوض نميشه مگه اينكه نوع نگاه انسان به زندگي و مفهوم شادي و خوشبختي تغيير كنه خب به نظرت چی جایگزین میشه؟ تعاملات اقتصادی به چه شکلی اتفاق میفته؟ 3
سارا-افشار 36440 ارسال شده در 16 شهریور، 2017 خب به نظرت چی جایگزین میشه؟ تعاملات اقتصادی به چه شکلی اتفاق میفته؟ جايگزين هاي فوق مدرن كه پايه هاي اقتصادي نويني ميخواد حتما به وجود خواهد امد بحث پول فوق نمادين يا اعتبار فرد نه براساس كاري كه به عنوان شغل انجام ميده بلكه براساس ميزان مفيد بودنش در جامعه بهش اعتبار تخصيص داده ميشه اينها مي تونه كانال هاي نو براي ورود به دنياي بدون شيوه هاي پرداخت رايج امروزي باشد يا دنيايي رو تصور كنيد كه وارد سايتي ميشد نياز به جنسي /كالايي داريد كه ميدونيد افرادي همونو توي سايت به اشتراك گذاشتن چه رايگان يا درمقابل معاوضه كالايي ديگر مثال ميزنم شما نياز به قهوه ساز داريد ولي توي خونه شما دستگاه بخور اصلا كاربردي نداره دوتا ركورد توي سايت ايجاد ميكنيد جنسي كه نياز داريد جنسي كه نياز نداريد سيستم شمارو به كسايي وصل ميكنه كه بتونيد نياز خود را تامين كنيد و نياز اونارو شايد در نگاه اول بحث تبادل كالا به كالا به وجود بياد يا بحث فروش محصولات دست دوم ولي به نظرم نظامهاي اقتصادي فعلي رو ميتونه دگرگون كنه ديگه نيازي نيس مصرف گرايي زياد بشه تجملات بالا بره پولي ردو بدل بشه اين مدل چرخش كالا در نگاه ديگر شغل كارخونه اي ايجاد نميكنه كارگر يدي نياز نداره اين مشاغل كار روتين اداري نميخواد بلكه مردم چنين اقتصادي بايد از مرحله و مرز محدوديت ها و محروميت هاي دنياي فعلي عبور كرده باشن و دغدغه هاشو وراي اين مسايل باشه اعتبار بانكي فرد بيشتر اعتبار اجتماعي اون فرد در ساخت دنياي بهتر براي ايندگان باشه براي خلق محصول جديد باشه نه توليد انبوه محصولات مشابه و تكراري 5
Mohammad Aref 120566 مالک ارسال شده در 17 شهریور، 2017 جايگزين هاي فوق مدرن كه پايه هاي اقتصادي نويني ميخواد حتما به وجود خواهد امد بحث پول فوق نمادين يا اعتبار فرد نه براساس كاري كه به عنوان شغل انجام ميده بلكه براساس ميزان مفيد بودنش در جامعه بهش اعتبار تخصيص داده ميشه اينها مي تونه كانال هاي نو براي ورود به دنياي بدون شيوه هاي پرداخت رايج امروزي باشد يا دنيايي رو تصور كنيد كه وارد سايتي ميشد نياز به جنسي /كالايي داريد كه ميدونيد افرادي همونو توي سايت به اشتراك گذاشتن چه رايگان يا درمقابل معاوضه كالايي ديگر مثال ميزنم شما نياز به قهوه ساز داريد ولي توي خونه شما دستگاه بخور اصلا كاربردي نداره دوتا ركورد توي سايت ايجاد ميكنيد جنسي كه نياز داريد جنسي كه نياز نداريد سيستم شمارو به كسايي وصل ميكنه كه بتونيد نياز خود را تامين كنيد و نياز اونارو شايد در نگاه اول بحث تبادل كالا به كالا به وجود بياد يا بحث فروش محصولات دست دوم ولي به نظرم نظامهاي اقتصادي فعلي رو ميتونه دگرگون كنه ديگه نيازي نيس مصرف گرايي زياد بشه تجملات بالا بره پولي ردو بدل بشه اين مدل چرخش كالا در نگاه ديگر شغل كارخونه اي ايجاد نميكنه كارگر يدي نياز نداره اين مشاغل كار روتين اداري نميخواد بلكه مردم چنين اقتصادي بايد از مرحله و مرز محدوديت ها و محروميت هاي دنياي فعلي عبور كرده باشن و دغدغه هاشو وراي اين مسايل باشه اعتبار بانكي فرد بيشتر اعتبار اجتماعي اون فرد در ساخت دنياي بهتر براي ايندگان باشه براي خلق محصول جديد باشه نه توليد انبوه محصولات مشابه و تكراري تاحدی (نه به این شکل کامل) شک کردم شاید منظورتون مشابه تبادل کالا و خدمات باشه به جای پول. ولی به نظرم خیلییییی آرمانی هستش. یا حداقل من خیلی دور می بینم همچین شرایطی رو :icon_pf (34): انقدر دور که با چشم غیرمسلح به زحمت بشه دید الان برای مثال، همینکه بشه یه فرمولی برای این صحبت آخر درآورد خودش خیلیییییه. اینکه خلق محصول جدید اولویت باشه. خب اغلب این محصولات جدید نیاز به زمان داره (که تو اون زمان نیازهای فرد به چه شکلی قراره تأمین بشه وقتی چیز خاصی برای ارائه نداشته باشه، جز فکر کردن روی خلق اون محصول)، بعد اینکه اغلب این محصولات جدید، نیاز به تجهیزاتی داره که شاید وجود همون به اصطلاح کارگر برای بکارگیری این تجهیزات و تولید این محصول نیاز هست. یعنی دوباره این چرخه به شکل دیگه ای ایجاد میشه میگم حداقل واسه من خیلی پیچیده و آرمانی هستش. البته نه اینکه محال باشه 3
سارا-افشار 36440 ارسال شده در 17 شهریور، 2017 تاحدی (نه به این شکل کامل) شک کردم شاید منظورتون مشابه تبادل کالا و خدمات باشه به جای پول.ولی به نظرم خیلییییی آرمانی هستش. یا حداقل من خیلی دور می بینم همچین شرایطی رو :icon_pf (34): انقدر دور که با چشم غیرمسلح به زحمت بشه دید الان برای مثال، همینکه بشه یه فرمولی برای این صحبت آخر درآورد خودش خیلیییییه. اینکه خلق محصول جدید اولویت باشه. خب اغلب این محصولات جدید نیاز به زمان داره (که تو اون زمان نیازهای فرد به چه شکلی قراره تأمین بشه وقتی چیز خاصی برای ارائه نداشته باشه، جز فکر کردن روی خلق اون محصول)، بعد اینکه اغلب این محصولات جدید، نیاز به تجهیزاتی داره که شاید وجود همون به اصطلاح کارگر برای بکارگیری این تجهیزات و تولید این محصول نیاز هست. یعنی دوباره این چرخه به شکل دیگه ای ایجاد میشه میگم حداقل واسه من خیلی پیچیده و آرمانی هستش. البته نه اینکه محال باشه من خودم زياد سردر نياوردم اينارو از يه مقاله اي كه دو سال پيش خونده بودم گفتم شايد برداشت هاي من اشتباه بود ولي دقيقا اين چيزايي كه گفتم كه كالا به كالا نيس ولي تامين نيازهاي همديگه بدون تبادل سيستم پولي هس توي اون مقاله اشاره شده بود زياد جدي نگيريد يه چي پروندم شايد به مخ يكي خورد اومد ادامه بحث رو پيش برد 3
ارسال های توصیه شده