رفتن به مطلب

آیا هکرهای روسی با انتشار اخبار کاذب، در ایجاد اختلاف بین قطر و کشورهای عربی شرکت داشته‌اند؟


ارسال های توصیه شده

خبرگزاری CNN دیشب اعلام کرد که FBI و سازمان ملی مبارزه با جنایت انگلیس NCA، مأمورانی را به قطر فرستاده‌اند تا در مورد هک روس‌ها تحقیق کنند.

 

همه چیز به روز ۲۳ می برمی‌گردد، در این روز در سایت‌های قطری نقل قول‌هایی از مقامات عالیرتبه این کشور درج شده بود. مضمون این نقل قول‌ها، ابراز تمایلات دوستانه به سمت ایران و شک تردید در مورد ماندگاری ترامپ در مقام ریاست‌جمهوری آمریکا بود.

 

بعد از انکه قطر همان زمان اعلام کرد که هکی رخ داده و این اظهار نظرها دست نبود، همه تصور می‌کردند که این امر خیلی زودگذر باشد. تا اینکه این هفته در کمال شگفتی، عربستان سعودی و چند دولت عربی دیگر، تحریم‌های محکمی علیه قطر وضع کردند به این بهانه که قطر با حمایت از تروریست‌ها باعث گسترش فعالیت‌های آنها در منطقه شده است.

 

ترامپ هم شتا‌ب آلود دیروز از اقدام عربستان حمایت کرد و این کار در جهت محدود کردن فعالیت شبه‌نظامیان اسلام‌گرا ستود. این در حالی است که قطر متحد کلیدی آمریکا در منطقه است و بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در همین کشور است!

mwipij4nyn0agc1qgcbz.jpg

 

اما برخی از مقامات آمریکایی تصور می کنند که حمله اولیه هکرها هدفدار بوده است ودر جهت بر هم زدن رابطه آمریکا با متحد قدیمی‌اش بوده است.

 

وزیر امور خارجه قطر -شیخ محمد بن عبدالرحمن الثانی- به CNN گفته است که همه این چیزها اتهامات واهی است که بر پایه اطلاعات نادرست بنا شده‌اند. در ادامه او به هک شدن آژانس خبر ملی این کشور اشاره کرد.

 

البته هنوز خود FBI یا NCA به صورت رسمی در این مورد بیانیه‌ای منتشر نکرده‌اند. مسکو هم واکنشی به این مسئله نداشته است.

 

این دومین رشته خبرهایی است که ما در مورد هک‌های تأثیرگذار روس‌ها می‌خوانیم. ماه ژانویه یک مقام امنیتی آمریکا ادها کرده بود که ولادیمیر پوتین شخصا دستور ترتیب دادن یک کارزار هک تأثیرگذار برای بالا کشیدن ترامپ در انتخابات به زیان رقیب‌اش -هیلاری کلینتون- را داده است.

 

در ضمن ادعا شده که روسیه قصد اقدام مشابه در انتخابات فرانسه و آلمان را با انتشار اخبار کاذب داشته است.

 

خود آقای پوتین در این مورد گفته است که هکرهای «میهن‌پرست» ممکن است اقداماتی در انتخابات آمریکا کرده باشند، اما او هرگونه دخالت دولت روسیه را در این امر، انکار می‌کند.

 

منبع: 1پزشک

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...