رفتن به مطلب

نرم افزار Copeland | محاسبه یک مقایسه زوجی در پرسشنامه های روش AHP و ANP


ارسال های توصیه شده

محاسبه نتایج یک مقایسه زوجی توسط روش Copeland بسیار زمان بر و وقت گیر است چرا که در هر مقایسه ای باید 17 ارزش (در پرسشنامه های روش های سلسله مراتبی و شبکه ای) به صورت زوجی مقایسه شوند که این فرایند و محاسبه تعداد برد و باخت به روش دستی کار بسیار دشواری می باشد. اخیرا میکرو نرم افزاری طراحی شده است که به آسانی نتایج یک مقایسه زوجی را محاسبه می کند. تصویر کلی این نرم افزار به صورت زیر است:


m4ni4dp94crnkb5owsp9.png

 



کار با این نرم افزار بسیار ساده است و البته با وجود سادگی، به راحتی محاسبات وقت گیر این روش را با صرف زمان بسیار کمی انجام می دهد. توجه داشته باشید که این برنامه برای محاسبه یک مقایسه زوجی در پرسشنامه های روش AHP و ANP طراحی شده است.

بخش های مختلف این برنامه به شرح زیر است:

در بخش Values ارزش های 17 گانه یک مقایسه زوجی نشان داده شده است. برچسب های آبی و قرمز هر کدام نمایانگر ارزش های دو معیار جدا می باشد.

کادر Code of values نشانگ کدهایی است که به هر یک از ارزش ها داده می شود. این کدها به صورت پیش فرض از عدد 1 معیار سمت چپ تا عدد 17 معیار سمت راست تنظیم شده است.

کادر Number of choices بخش اصلی این برنامه است. در این کادر باید تعداد کارشناسانی که هر یک از ارزش ها را انتخاب کرده اند، به صورت عددی وارد گردد. باید همه این 17 کادر تکمیل گردد. چنانچه ارزشی توسط کارشناسان انتخاب نشده است، عدد صفر وارد می شود.

تنها فعالیت کاربر دراین برنامه وارد کردن همین تعداد انتخاب ها می باشد. پس از این مرحله کافیست بر روی کلید Calculate برنامه کلیک شود. نرم افزار بلافاصله تعداد برد و باخت ها و مساوی ها و در نهایت امتیاز نهایی هر ارزش را محاسبه می کند.

در بخش Win تعداد بردها، در بخش Equal تعداد مساوی ها و در بخش Lose تعدد باخت ها برای هر ارزش نشان داده می شود.

در بخش Final Score نیز امتیاز نهایی هر ارزش نمایش داده شده است. طبیعتا ارزشی که بیشترین امتیاز را داشته باشد، به عنوان ارزش نهایی منتخب کارشناسان انتخاب می گردد.

این برنامه به صورت Portable بوده و پس از دانلود بدون نیاز نصب، می توان از آن استفاده نمود. این برنامه را می توانید از پیوست دانلود کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...