رفتن به مطلب

خانه در شهر با باغ و نمای بتنی


Tamana73

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

پوریپوربان اخرین پروژه خود را در بانکوک به اتمام رساند هدف از این پروژه به حداکثر رساندن فضا باز برای خانه های شهری و غلبه بر چالش های زندگی شهری است. یکسری بتن های عمودی که نمای خارجی را به محفظه با بعد ریتمیک و مشخص تقسیم میکند.فلاور باکس های معلق که به صورت برجسته طراحی شده باعث ادغام و هارمونی بنا با طبیعت میشود.

baan_puripuri-06.jpg

 

لابی ورودی ارتباط دهنده بین داخل و خارج که منجر به باز بودن کامل فضای نشیمن با هدف زندگی در فضای باز میشود.بر خلاف بسیاری از خانه های شهری عادی،کاشی های لعابدار بزرگ اجازه عبور نور در فضای مرتفع و باز به سمت پاسیو که در اطرافش باغ های عمودی است را میدهد. این هارمونییک ارتباط بهتر بین ساکنان با طبیعت برقرار میکند که باعث زندگی سالم شهری میشود. فضای وسیع زندگی مانند قسمت ناهار خوری اتاق نشیمن در سرتاسر سال سرد هستند و به صورت طبیعی تهویه میشوند.

 

baan_puripuri-05.jpg

در های بزرگ کشویی در طبقه همکف اجازه ورود نسیم را به داخل فضای نشیمن میدهد.طبقه دوم اتاق خواب با تمام کاربری هایش ،نشیمن بزرگ در سرتاسر طبقه وجود دارد.وجود پنجره هایی در جلو و عقب تامین کننده نوراتاق ها در طول روز است.دو اتاق خواب و رختشور خانه در طبقه سوم هستند. رختشور خانه از فضای حیاط به طبقه سوم منتقل شد تا مکانی برای رفت و امد و زندگی در فضای باز را در طبقه اول فراهم کند.از سبک سنتی تایلندی به عنوان الگو در طراحی مدرن مانند :عناصر تزییانات ،استفاده از دیوار بتنی ،نمای خارجی زاویه دار و مجموعه مبلمان مدرن استفاده شده است.

 

baan_puripuri-02.jpgbaan_puripuri-03.jpgbaan_puripuri-04.jpgbaan_puripuri-07.jpgbaan_puripuri-08.jpgbaan_puripuri-09.jpgbaan_puripuri-10.jpgbaan_puripuri-11.jpgbaan_puripuri-12.jpgbaan_puripuri-13.jpg

baan_puripuri-15.jpg

baan_puripuri-17.jpg

baan_puripuri-18.jpg

 

baan_puripuri-_Drawing_Elevation.jpg

baan_puripuri-_Drawing_Plan.jpg

baan_puripuri-_Drawing_Section.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...