Mohammad Aref 120566 ارسال شده در 28 خرداد، 2017 دانشمندان پژوهشکده وُرسستر پلیتکنیک، راهی برای تبدیل برگهای اسنفاج به بافت قلبی دارای عملکرد انسان پیدا کردهاند. این نوآوری، نویدبخشِ یک انقلاب در درمان بیماریهای قلبی و نیز بیماریهای اعضای دیگر انسان است. در مهندسی بافت که در غرب برای خودش رشته مستقل و در حال پیشرفتای است، محققان میکوشند که بافتهای بدن انسان را در آزمایشگاه با استفاده از سلولهایش بسازند. این فرایند، فرایند پیچیدهای است. چرا که: ابتدا باید راههایی برای تولید و تکثیر سلولهای مختلفی که هر بافت را میسازند، پیدا شود. این سلولهای باید دارای عملکرد باشند. این سلولها باید به صورت سهبعدی در کنار هم چینش شوند. اعضای بدن مثلا کلیه، کبد و قلب، تنها متشکل از یک سلول نیستند و سلولها با عملکرد مختلف هر یک از آنها را میسازند. حالا باید این چند نوع سلول در کنار هم با دقت قرار داده شوند، بتوانند با هم تعامل کنند و رفتاری مشابه عضو مورد نظر هم داشته باشند. پیداست که ما هنوز فاصله زیادی تا ساخت اعضای کامل زیستی داریم. اما یکی از مشکلات محققان این است وقتی در پی ساختن اعضای بزرگ مثل قلب هستند، باید راهی برای خونرسانی به کل توده بافتی پیدا کنند. به عبارتی باید بافت خونرسان متشکل از مجموعهای از رگها را هم داخل بافت تعبیه کنند. محققان ابتدا به نظرشان رسید که با شیوههای پیچیدهای مثل چاپ سهبعدی این کار را بکنند. اما در نوآوری جدید، این کار به صورت بسیار سادهای صورت گرفته است: آنها متوجه شدند که میتوانند از برگهای اسفناج استفاده کرد. برگ اسفناج برای خودش آوندها و کانالهای خیلی ریز و گستردهای دارد. خوشبختانه سلولز موجود در برگ، ماده ناسازگاری با بدن انسان نیست. پیش از این هم در جریان مهندسی بافت غضروف مفاصل و نیز فرایند ترمیم زخم، مشخص شده بود که سلولز مشکلی ایجاد نمیکند. حالا اگر ما سلولهای گیاهی را از برگ بزداییم و شبکه آوندی را باقی بگذاریم و سلولهای بدن انسان را جایگزین کنیم، یک بافت دارای عروق خونرسان به دست میآید. با این روش میتوان لایههای از بافت قلبی ساخت و برای درمان بیماریهای قلبی از آنها استفاده کرد. منبع: 1پزشک 2
patroll.md 74 ارسال شده در 30 خرداد، 2017 اینا کجان ما کجایییم حتما میدونید که علم طب جدید(طب اسلامی)از کشورهای اسلامی ب اروپا راه پیدا کرد. نوشته با سند هست تو قرن ۱۴_۱۵ میلادی از اروپا میومدن تو ممالک اسلامی عمل چشم انجام میدادن،اونم کسایی که تنها یک چشم داشتن . کارنامه اسلام-"دکتر عبدالحسین زرین کوب" 1
Mohammad Aref 120566 مالک ارسال شده در 30 خرداد، 2017 حتما میدونید که علم طب جدید(طب اسلامی)از کشورهای اسلامی ب اروپا راه پیدا کرد.نوشته با سند هست تو قرن ۱۴_۱۵ میلادی از اروپا میومدن تو ممالک اسلامی عمل چشم انجام میدادن،اونم کسایی که تنها یک چشم داشتن . کارنامه اسلام-"دکتر عبدالحسین زرین کوب" البته به نظرم پیشرفت های جدیدی که داره صورت می پذیره رو نمیشه گفت طب جدیدی که قرن 14-15 میلادی بوده، هست. و ضمن اینکه زمان حال مهمه. 2
patroll.md 74 ارسال شده در 30 خرداد، 2017 البته به نظرم پیشرفت های جدیدی که داره صورت می پذیره رو نمیشه گفت طب جدیدی که قرن 14-15 میلادی بوده، هست.و ضمن اینکه زمان حال مهمه. آقا ما هم رد نکردیم پیشرفت فعلی علم پزشکی رو، اما الانم اگه بخوای به عمق پیشرفتش نفود کنی میبینی رد پایی از ایرانی یا مسلمون میشه پیدا کرد . چون تفکر و تعقل سفارش این دین هستش. ولی در کل حرفم دست کم نگرفتن خودمون هست که جوونیم و توانمند ،پس از خودمون بپرسیم [emoji257] " مـــــــــــا چــــــــــہ ڪـــــــــردیـــــــم "[emoji257] 2
maryamrahimibio1 111 ارسال شده در 18 تیر، 2017 حتما میدونید که علم طب جدید(طب اسلامی)از کشورهای اسلامی ب اروپا راه پیدا کرد.نوشته با سند هست تو قرن ۱۴_۱۵ میلادی از اروپا میومدن تو ممالک اسلامی عمل چشم انجام میدادن،اونم کسایی که تنها یک چشم داشتن . کارنامه اسلام-"دکتر عبدالحسین زرین کوب" جراحی های جمجمه و چشم و جراحی های تخصصی دیگه فقط برا ایران نبوده و اتفاقا در ایران آثار چندانی ازشون نمونده در حالی که در مصر و خیلی ممالک دیگه کنده کاری های روی سنگ ها آثار مستند از علم آن زمان به جا گزاشتن.. ولی هیچ کدوم اونا ربطی به طب سنتی و اسلامی نداره! من تا بحال ندیدم طب سنتی جراحی انجام بده!!!! Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 1
maryamrahimibio1 111 ارسال شده در 18 تیر، 2017 ببخشید این مقاله تو ژورنالی چاپ شده؟! که بشه دانلود کرد و بعنوان رفرنس استفاده کرد ازش؟ Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 1
patroll.md 74 ارسال شده در 5 شهریور، 2017 جراحی های جمجمه و چشم و جراحی های تخصصی دیگه فقط برا ایران نبوده و اتفاقا در ایران آثار چندانی ازشون نمونده در حالی که در مصر و خیلی ممالک دیگه کنده کاری های روی سنگ ها آثار مستند از علم آن زمان به جا گزاشتن.. ولی هیچ کدوم اونا ربطی به طب سنتی و اسلامی نداره! من تا بحال ندیدم طب سنتی جراحی انجام بده!!!! Sent from my SM-N9005 using Tapatalk اگه در مورد حجامت اطلاعاتی داشته باشید ،فکر کنم این عمل پیش زمینه جراحی باشه یا فصد زدن (شاه رگ دست ) فقط کافی دیدتون زاویه دار نباشه[emoji257] 1
ارسال های توصیه شده