رفتن به مطلب

کاهش 50 میلیونی مخاطبان سینمای ایران


ارسال های توصیه شده

کاهش 50 میلیونی مخاطبان سینمای ایران ...
:banel_smiley_4::ws21:

 

یک کارشناس حوزه توزیع و نمایش با اشاره کاهش 50 میلیونی مخاطب در فاصله سالهای 70 تا 87 تاکید می‌کند سینمای ایران در حوزه اکران مدتهاست که با خود مسابقه می‌دهد.
امیرحسین علم‌الهدی به خبرنگار مهر گفت: قصدم پاسخگویی به رئیس محترم سابق کانون کارگردانان نیست و نیاز نمی‌بینم درباره دلایل کاهش مخاطب فیلم ایرانی و نیاز سینمای ایران به فیلم خارجی به فرار رو به جلو متوسل شوم و می دانم که قدر هر ملتی به تالیف و تولید کیفی آن است و مهمتر از آن احترام به شعورمصرف کنندگان آن محصول.

 

وی افزود: سینمای ایران در سال 1370 حدود 65 میلیون نفر مخاطب داشته اما در سال 1387 این تعداد به حدود 14 میلیون نفر رسیده است و این یعنی 51 میلیون نفر کاهش.

مدیر پردیس سینمایی ملت ادامه داد: اما سینمای ایران توانسته خارج از کشور به موفقیتهای خوبی در شناساندن قابلیتهایش برسد و این برای من ایرانی یعنی غرور، اما این بدان معنی نیست که نقاط ضعف را نشناسم.

این کارشناس سینمایی افزود: سینمای ایران در حوزه اکران سینمایی مدتهاست که با خود مسابقه می دهد و در این میدان بر اساس آمار و ارقام مردمان ایران زمین هر پنج سال به دیدن این مسابقه می آیند و اما در کشورهایی که بعضی دوستان نام برده‌اند و اشاره داشته‌اند که سینما در آن کشورها با فیلم خارجی نابود شده اند. حوزه رقابت از جنس دیگری است.

علم الهدی گفت: در ژاپنبا جمعیت 128 میلیون نفر، جمعیت سینمارو 170 میلیون نفر،تعداد سینماها 3340 سالن، تعداد تولید فیلم ژاپنی 480 است. 57% از فضای نمایش سینمایی در اختیار تولیدات داخلی و 43% در اختیار سایر کشورها است. در کره جنوبی جمعیت 49 میلیون نفر، جمعیت سینمارو 157 میلیون نفر،تعداد سینماها 1996 سالن است. تعداد تولید فیلم کره ای 138 ،49% از فضای نمایش سینمایی در اختیار تولیدات داخلی و 51% در اختیار سایر کشورها است.

وی افزود: در ترکیه جمعیت 70 میلیون نفر، جمعیت سینمارو 37 میلیون نفر،تعداد سینماها 1575 سالن،تعداد تولید فیلم ترکیه‌ ای 69 است. 51% از فضای نمایش سینمایی در اختیار تولیدات داخلی و 49% در اختیار سایر کشورها است.

این کارشناس گفت: من از دوستانی که مخالف اکران فیلم خارجی هستند پرسش‌هایی دارم، طی چند سال گذشته که 30 سالن استاندارد به ظرفیت سینماهای تهران افزوده شده است، چرا شاهد افزایش مخاطب نیستیم ؟آیا با انحصار تولیدات نامرغوب سینمایی داخلی بر سینماهای کشور موافق هستید؟ آیا با نمایش تولیدات مرغوب خارجی برای رعایت شان مخاطب سینما موافق هستید

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...