رفتن به مطلب

اسانس نعناع تسكين دهنده درد‌هاي موضعي


ارسال های توصیه شده

اسانس نعناع تسكين دهنده درد‌هاي موضعي است ... :icon_gol::icon_gol::ws2:

خبرگزاري فارس: يك متخصص تغذيه گفت: نعناع به علت داشتن اسانس منتول تسكين دهنده و براي دردهاي موضعي مفيد و ضدعفوني كننده است.

A0681290.jpg

 

مريم مراداف در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: نعناع از نظر طب قديم ايران طبيعت نسبتاً گرم و خشك دارد و از نظر خواص دارويي از پونه قوي‌تر است. از نعناع اسانس، روغن و تنتور تهيه مي‌كنند كه مصارف طبي مختلفي دارد.

 

وي گفت: نعناع باد شكن است و گاز معده و روده را از بين مي‌برد، تقويت كننده معده و بدن، ضد تشنج و ضد سرفه است، نعناع مسكن،‌ آرامبخش و قاعده آور است، اسانس نعناع داراي خواص ضد درد، ضد ميكروب، ضد اسپاسم، ضد احتقان بيني و محرك هضم غذا است.

 

اين متخصص تغذيه اضافه كرد: خيلي از افرادي كه مشكل گوارشي مانند سنگيني معده دارند. مي‌توانند از عرق نعناع استفاده كنند ولي افرادي كه سوزش سرمعده دارند بهتر است كه از عرق نعناع استفاده نكنند به دليل اينكه نعناع خاصيت ضد اسپاسم دارد و سوزش سرمعده به دليل شل شدن عضلات سر معده باعث بازگشت اسيد به مري مي‌شود.

مراداف اضافه كرد: بنابراين با مصرف عرق نعناع شلي عضله سر معده بيشتر مي‌شود و باعث برگشت بيشتر اسيد به مري مي‌شود.

اين متخصص تغذيه افزود: مصرف نعناع براي بي خوابي، كم خوابي و ناراحتي‌هاي شبانه يك داروي مؤثر است و استفاده از آن درد شكم را برطرف مي‌كند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...