رفتن به مطلب

آموزش نرم افزار طراحی شبکه های توزیع (nds) + دانلود


ارسال های توصیه شده

x3q2tgil7474mimgnpc.jpg

یکی از کاربردی ترین نرم افزارها در شبکه های توزیع برق NDS می باشد. به کمک این نرم افزار میتوانید محاسبات پخش بار و اتصال کوتاه , محاسبات مکانیکی , محاسبات الکتریکی فشارمتوسط و فشار ضعیف و انتخاب ظرفیت مناسب ترانسفورماتور را انجام دهید.

 

این نرم افزار کم حجم که بعنوان یک تولباکس در متلب نوشته شده . جهت نصب و فعالسازی آن ابتدا می بایست این تولباکس را به نرم افزار متلب اضافه کنید . روش اضافه کردن تولباکس ها در نرم افزار متلب در این لینک آورده شده است . سپس جهت اجرای این نرم افزار پس از بازکردن نرم افزار matlab در پنجره command عبارت NDS را تایپ کرده و دکمه ENTER را بزنید. بعد از اینکار صفحه اصلی نرم افزار NDS ظاهر میشود.

1xdzfv0wk347eh3vo2.jpg

در صفحه اول پنج گزینه که عبارتند از مطالعات شبکه , محاسبات مکانیکی , محاسبات الکتریکی فشارمتوسط, محاسبات الکتریکی فشار ضعیف و انتخاب ظرفیت ترانسفورماتور را مشاهده می کنید.در پنجره میتوانید محاسبات پخش بار و اتصال کوتاه را انجام دهید. در پنجره دوم میتوانید محاسبات مکانیکی شبکه را با استفاده از اطلاعات شرایط آب و هوایی و اطلاعات شبکه انجام دهید. در پنجره سوم و چهارم نیز می توانید با استفاده از اطلاعات سطح مقطع کابل , طول کابل و ضرایب همزمانی محاسبات الکتریکی شبکه را جهت انتخاب ضحیح سطح انجام دهید. در پنجره پنجم نیز میتوانید با استفاده از اطلاعات میزان برق درخواستی و ضرایب بارگذاری پست طرفیت مناسب ترانس را بدست آورید.

1qh6v5ze695fepvv3jjz.jpg

 

scful7zqpyek6vm7ajwn_thumb.jpg

 

میتوانید این تولباکس کاربردی را به همراه فایل آموزش فارسی آن از لینکهای زیر دانلود کنید:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...