رفتن به مطلب

موتور ژنراتور چیست و چه کاربردی در دیزل ژنراتور دارد ؟


ارسال های توصیه شده

[h=2][/h]

موتور ژنراتور چیست و چه کاربردی در دیزل ژنراتور دارد ؟

 

برای توضیحات موتور ژنراتور ابتدا لازم است با دستگاه دیزل ژنراتور آشنا بشیم، زیرا موتور ژنراتور یکی از اجزا اصلی این دستگاه است.

Createtumbnaill.aspx.jpg

دیزل ژنراتور دستگاهی صنعتی محسوب میشود که در مکانهایی که به طور موقت نیاز مند برق هستند برای تولید برق به کار میرود و از دو قسمت (الترناتور) یا همان ژنراتور و موتور مکانیکی که قسمت محرک آن است تشکیل میشود، که طی عملیاتی انرژی مکانیکی را به برق تبدیل میکند.

دیزل ژنراتور موارد مصرفی مختلفی دارد و معمولا در مکانهایی که احتمال قطع برق در آنجا وجود دارد و نیاز به برق اضطراری در آن منطقه باشد مورد استفاده قرار میگیرد، از این دستگاه معمولا به صورت موقت استفاده میشود زیرا مخارج آن برای هر جایی به صرفه نیست و معمولا از دیزل ژنراتورها در بیمارستانها و سرد خانه ها که همیشه احتیاج به برق دارند به عنوان یک دستگاه کمکی در مواقع اضطراری استفاده میشود از کاربردهای دیگر آن میتوان به ساختمانهای بزرگ عمومی یا ساختمانهایی که بالای چهار طبقه هستند و دارای آسانسور هستند اشاره نمود، که نحوه سوخت آنها نیز در سه نوع میباشد که شامل سوخت گازوئیل، گاز سوز و دوگانه سوز میباشد.

لازم به ذکر است
موتور ژنراتور
در توانهای مصرفی گوناگونی موجود میباشد که میتوان در مکانهای مختلفی نسبت به توان آنها استفاده نمود، به عنوان مثال موتور ژنراتورهایی با توان مصرفی 1 تا 20 کیلو وات آمپر موجود می باشند که مناسب برای استفاده در ساختمانهای مسکونی کوچک و یا شرکتهای کوچک ویا حتی در فروشگاهها نیز میباشند و دستگاههای بزرگتر آنها با توان مصرفی بالاتر که تا (2000) کیلو وات آمپر هم هستند برای مکانها و موسسسات و ساختمانهای بزرگ ویا کارخانجات استفاده میشوند، معمولا برای جلوگیری از صدای زیاد این موتور ژنراتورها از اتاق های ایزوله ای استفاده میشود که (کانوپی سایلنت) نامیده میشوند، این اتاق های مخصوص برای کاهش صدای آزار دهنده این ژنراتورها استفاده میشود، که میتوان برای ساختمانهای کوچک یا اداره جات از چندین ژنراتور 5 مگاواتی در یک اتاق ایزوله استفاده نمود و برای مکانهای بزرگتر به صورت مجزا استفاده کرد.

مولد ها انواع مختلف دارند که کارنجات سازنده بسته به نوع کاربرد، ؟آنها را به مشتریان خود پیشنهاد می کنند که تعدادی از این مولدها عبارت اند از:

که در مواقع قطع شدن برق به صورت اتومات عمل کرده و برق مورد نیاز را تامین می کند (STAND BY1.مولد اضطراری یا (

برخی از این ژنراتورها ممکن است در ماه کمتر از یک روز بازدهی ذاشته باشند اما در نوع های دیگر این دستگاه به طور مداوم باید عمل کنند.

نامیده می شود که برای مکانهایی استفاده می شود که کاربرد موقت دارند مانند:(PRIME2.نوع دیگر این مولدها مولد پایه یا (

نمایشگاهها و کمپ های موقت و یا در زمان اکتشافات معادن به کار می رود.

این نوع مولدها برای استفاده پیوسته با یک بار شارژ استفاده می شود که معمولا در نیروگاهها که با (CONTINOUS 3.مولد دائم )برق سراسری هستند استفاده می شود .

4.چهارمین نوع، مولد چند منظوره می باشد که معمولا توصیه می شود برای مکانهایی که اقتصادی ترند استفاده نشوند.منبع:
موتور ژنراتور فیلکس

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...