سارا-افشار 36437 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 دی، ۱۳۹۵ سلام توي اين تاپيك قراره در مورد اصول مطرح در حوزه مهندسي نرم افزار و شي گرايي صحبت كنيم درك عميق اين مفاهيم به ما كمك ميكنه تا نرم افزارهاي بهتر (حالا بايد اين بهتر رو در جاي خود معني كنيم ) و كارامدتري را طراحي و پياده سازي كنيم اميدوارم منو توي اين بحث ياري كنيد هرقدر بحث چالشي تر باشه بهتر به درك سريعتر مطالب كمك ميكنه 3 لینک به دیدگاه
سارا-افشار 36437 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 دی، ۱۳۹۵ خب از مفهوم و كاربرد Abstraction شروع ميكنم اولين بار كه خودم با اين واژه مواجه شدم موقعي بود كه يواشكي و دور از چشم پدر مادرم براي كنكور هنر ميخوندم توي يكي از كتابهاي چن جلدي تاريخ هنرايران و جهان خيلي برام ملموس و واضح نبود تا اينكه با يه مطلب مواجه شدم كه توش نقاشي يك كودك خردسال رو به عنوان توضيح Abstraction اورده بود عكس از بدن يك انسان كه فقط حاوي سر ، دست و پا و چن تا تارمو بود مثل نقاشي اكثر بچه هاي سه چهارساله اما در دنياي نرم افزار Abstrction به اين معني هس كه به هنگام پياده سازي يك مفهوم فقط به رفتارهاي ظاهري اون نگاه كني و هرگز به چگونگي پياده سازي فكر نكني توي زبانهايي كه ادعاي شي گرايي بودن مي كنن مثل جاوا و سي شارپ ، دو ابزار براي اينكار توسط اين زبانها ارايه شده : interface absctraction class يعني در اين دو زبان شما به عنوان برنامه نويس اين امكان رو داري كه يك كلاس يا واسط ايجاد كني متدهاي موردنظرتو درش تعريف كني ولي تا اطلاع ثانوي به پياده سازيش فكر نكني البته اينم بگم ما براي حذف جزييات و ساده سازي فرايند فكر كردن جهت طراحي نرم افزار از معماري هاي چن لايه اي هم استفاده ميكنيم كه ترجيح ميدم اينجا فعلا وارد بحثش نشم تا اروم اروم جلو بريم 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده