رفتن به مطلب

چرا سکته می کنیم؟


ارسال های توصیه شده

دانشمندان ده مشکل سلامت کلیدی را کشف کردند که تقریبا عامل اصلی همه سکته‌ها را تشکیل می‌دهند.

فشار خون بالا، سیگار کشیدن، چاقی شکمی، رژیم غذایی ناسالم، کمبود تحرک بدنی، مقادیر بالای کلسترول‌های بد، دیابت، نوشیدن مشروبات الکلی، استرس، افسردگی و ناهنجاری‌های قلبی عامل 90 درصد تمام سکته‌ها هستند.

این تحقیقات که توسط تیمی در دانشگاه اونتاریو در کانادا انجام شده است سعی کرده است که کامل‌ترین بررسی را در مورد عوامل بروز سکته داشته باشد.

کلیدی‌ترین عامل در این میان فشار خون بالا بود که تقریبا خطر سکته را دو برابر می‌کرد.

هر سال نزدیک به 150 هزار نفر در بریتانیا سکته می‌کنند و 67 هزار نفر دیگر نیز به همین دلیل فوت می‌کنند. سکته مهم‌ترین عامل فلج شدن نیز به حساب می‌آید.

این تحقیقات که در لانست منتشر شده است بر روی 3 هزار نفر که دچار سکته شده بودند و 3 هزار نفر دیگر انجام شد که تا کنون سکته نکرده بودند.

در این تحقیقات از این افراد پرسیده شد که آیا مشروبات الکلی مصرف می‌کنند، چه میزان ورزش می‌کنند و رژیم غذایی آن‌ها چگونه است.

در این تحقیقات افرادی که قدم می‌زدند، دوچرخه سواری می‌کنند، باغداری می‌کنند یا فوتبال یا شنا کردن را در زندگی خود گنجانده اند و به طور کلی 4 ساعت در هفته فعالیت بدنی دارند جزء گروه‌های فعال از لحاظ بدنی قرار می‌گرفتند.

این یافته‌ها نشان داد سیگار کشیدن تا دو برابر، رژیم غذایی ناسالم 35 درصد، مشروبات الکلی 50 درصد، استرس 30 درصد و افسردگی تا 35 درصد خطر سکته را افزایش می‌دهد.

مارتین او دونل محقق ارشد در این باره گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد 10 فاکتور خطر عامل 90 درصد از سکته‌ها هستند.

بنابراین کاهش فشار خون بالا، ترک سیگار کشیدن، افزایش فعالیت بدنی و داشتن رژیم غذایی مناسب می‌توانند کمک بسیار موثری به کاهش خطر سکته کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...