رفتن به مطلب

برگزاری مسابقه برنامه نویسی acm در دانشگاه صنعتی امیرکبیر


ارسال های توصیه شده

[h=1]برگزاری مسابقه برنامه نویسی ACM در دانشگاه صنعتی امیرکبیر[/h] [h=3]تهران- ایرنا- دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری دو دانشگاه اروپایی مسابقه برنامه نویسی ACM را به منظور تعیین تیم های اعزامی به مسابقات غرب آسیا، در روز 14 آبان ماه برگزار خواهد کرد.[/h]

82279785-71116414.jpg به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دبیر اجرایی مسابقات Acm، مسابقه برنامه نویسی ACM ICPC (مسابقه بین المللی برنامه نویسی دانشجویی) را شامل یک سلسله رقابتهایی دانست که به صورت مرحله ای و به منظور کسب سهمیه برای حضور در مرحله جهانی این مسابقه برگزار می شود.

'سپهر صبوری' افزود: شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی برنامه نویسی دانشجویی (ACM ICPC) از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری دانشگاه KTH سوئد و دانشگاه صنعتی Jagiellonian لهستان تدارک یافته و به طور همزمان در این سه دانشگاه برگزار خواهد شد.

به گفته وی، ثبت نام متقاضیان شرکت در این رقابتها آغاز شده و اصلی ترین شرکت کنندگان آن، دانشجویان رشته های علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و ریاضی هستند.

صبوری خاطرنشان کرد: در این مسابقات، شرکت کنندگان در قالب تیم های سه نفره با استفاده از کامپیوتر به سوالات طرح شده پاسخ می دهند و ارزیابی تیم ها بر اساس جریمه های ارسال پاسخ نادرست و زمان حل سوالات خواهد بود.

تاریخچه برگزاری مسابقه برنامه نویسی ACM ICPC به سال 1970 برمی گردد و اکنون به عنوان معتبرترین و مهم ترین مسابقه برنامه نویسی دنیا شناخته می شود.

وی درباره سابقه برگزاری این مسابقه در دانشگاه امیرکبیر نیز توضیح داد: انجمن علمی دانشجویی دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال 1380 به صورت سالانه مسابقه ای برای تعیین تیم های اعزامی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مسابقات غرب آسیا برگزاری می کند.

دبیر اجرایی مسابقات Acm ادامه داد: این مسابقات از سال 1391 در سطح ملی و از سال 1394 به صورت بین المللی و با همکاری دانشگاه های خارج از کشور برگزار می شود.

سالانه بیش از 150 برنامه نویس از دانشگاه های مختلف ایران از جمله صنعتی شریف، تهران و شهید بهشتی در این رقابتهای حضوری به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر شرکت می کنند.

این مسابقه زیر نظر «انجمن ماشین های محاسباتی ACM» که معتبرترین انجمن جهان در رشته های علوم و مهندسی کامپیوتر است برگزار می شود و سال گذشته،40 هزار و 266 دانشجو از دو هزار و 736 دانشگاه و 102 کشور جهان در رقابتهای آن شرکت کردند.

علمی**1055**1440

دریافت کننده: زینب کارگر** انتشاردهنده: معصومه گلشن

برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:

irnaelm@

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

انتهای پیام /*

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...