رفتن به مطلب

قطعی اینترنت در روز گذشته یک مشکل بین‌المللی بود


saba mn

ارسال های توصیه شده

وزیر ارتباطات در همایش هفته پدافند غیرعامل:

 

[h=2]قطعی اینترنت در روز گذشته یک مشکل بین‌المللی بود[/h]

واعظی در همایش پدافند غیرعامل قطعی اینترنت در روز گذشته را مشکلی بین‌المللی دانست و گفت شبکه داخلی و ملی فعال بودند.

5331801_365.jpgبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی، وزیر ارتباطات کشورمان صبح دوشنبه 3 آبان در همایش نکوداشت هفته پدافند غیرعامل حاضر شد و سخنانی ایراد کرد. وی در ابتدای سخنان خود بحث پدافند غیرعامل را بسیار مهم دانست و گفت ما در کمیته سیاسی-امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام بسیار بحث کردیم که نگاه ما به پدافند غیرعامل همان موضوع مدنظر باشد. وی با اشاره به اینکه موضوع پدافند به تنهایی اهمیت بسیاری دارد توصیه کرد نباید وارد مسائل حاشیه‌ای شویم.

 

واعظی در ادامه گفت نکته بعدی در دنیای امروز این است که شرایط زیرساختی فناوری اطلاعات در حال تحول است و روز به روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود. بسیاری از زیرساخت‌های بااهمیت دیگر به دلیل سیستم کنترلی و مدل شبکه ارتباطی با یکدیگر در ارتباط هستند به همین دلیل برخی از زیرساخت‌ها، زیرساخت‌های دیگر شبکه ارتباطی هستند.

 

 

جهرمی در بخشی از سخنانش گریزی هم به قطعی اینترنت در روز گذشته زد و خاطرنشان کرد روز گذشته چند ساعت اینترنت قطع شد اما این مشکل در خارج از کشور بود و شبکه داخلی و ملی کار می‌کرد.

 

 

وزیر ارتباطات همچنین گفت ما باید روی حوزه پدافند غیرعامل سرمایه‌گذاری کنیم و بر آن تسلط و اشراف داشته باشیم. مهمترین مأموریت پژوهشگاه ارتباطات مصونیت تجهیزات داخلی کشور از تهدیدات است. ما باید به همه مسائل کشور اشراف داشته باشیم هم اشراف محتوایی و هم زیرساختی و این موضوع برای همه مهم است به همین دلیل بود که با شبکه توانا قرارداد بستیم.

 

 

وی ادامه داد برخی به وزارتخانه انتقاد داشتند که این قرارداد از محصولات چینی گران‌تر است، ما هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ مالی به دنبال حمایت از محصولات تولید داخل هستیم. استفاده از تجهیزات باید حتما داخلی شود. ما باید سیستم‌های مصون‌سازی تجهیزات را برای جلوگیری از جاسوسی ICT انجام دهیم. ما چند سال است که روی این موضوع کار می‌کنیم و باید تلاش کنیم آنچه مورد نیاز مردم است را در داخل کشور تولید کینم.

 

 

واعظی افزود شبکه ملی اطلاعات 14 سال مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و ما خوشحالیم در این دولت به مطالبه رهبری انقلاب لبیک گفتیم و فاز نخست این پروژه را افتتاح کردیم همچنین سرشماری اخیر هم روی همین شبکه مدیرت و سازماندهی شد. مراجع از وجود شبکه ملی اطلاعات ابراز خرسندی کردند و مسیر این شبکه را به شرطی درست دانستند که موجب قطع ارتباط مردم کشور با دیگر کشورهای جهان نشود.

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...