رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

در 20 کیلومتری شمال مشهد ، در شهر تاریخی توس ، باغی باصفا قرار دارد که آرامگاه شاعر بلند آوازه ایران ، فردوسی در آن واقع شده است . آرامگاه فردوسی توس (Tomb of Ferdowsi) متشکل از یک پایه سنگ مرمر سفید، و یک عمارت تزئینی است که در سال 1313 با استفاده از عناصر معماری هخامنشی با طراحی هوشنگ سیحون افتتاح شد . ساخت بنا 18 ماه طول کشید . معماری مقبره و همچنین طراحی آن بازتابی از وضعیت فرهنگی و جغرافیای سیاسی ایران در آن زمان است. این بنا مورد تکریم بسیاری از زائران تور مشهد می باشد .

بنای کنونی آرامگاه فردوسی در مشهد 900 متر زیر بنا دارد . این بنا که از جاذبه های گردشگری مشهد به شمار می رود ، از بتون ، سنگ و کاشی ساخته شده است و از سه قسمت تشکیل شده است . بخش اول آن که بخش میانی است ، شامل سنگ قبری به جنس مرمر و ابعاد ۱٫۵×۱ متر می باشد . بخش دوم بنا تالاری مربع شکل از سنگ مرمر است که داخل آن با کاشی تزئین شده است . چهار ستون با دو سر ستون بزرگ در چهار گوشه تالار خواهید دید که تصویر مردی بالادار بر روی آن حک شده است .

tomb-of-ferdowsi-4.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...