رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام

خب پس از 10-16سال دوباره رفتم یزدبه نوعی مجبورشدم!

ولی اینبارتفاوت های داشت اینکه آرامش داشتم دنیا یادم رفت همه یزدی ! ولی بمحضی که تهرانودیدم داشت گریم میگرفت از اینکه دوباره آمدم به این جهنم ! وا قعا زندگیشون چقدراحته!بگذریم..........

کورهای وسط شهربود که بعضی هاشو خراب کردن خب بعضی هاشم نزاشتن. چرا؟

خالم خونش تومحله شیخ دادتوکوچه باریک کاگلی بود باسقفی قدیمی وگنبدی شکل. ولی دیگه خبری از اون سقف ها نبود(شاید برای همه یک آثاراست ولی برای من نوعی خاطره هم هست )

سوالم اینه چرا ما اینا رو خراب میکنیم ؟ آیا می تونیم ازاین دیوار،سقف و....درآمد کسب کنیم؟آیا این نوع بافتها باید خراب شوند؟چه راهکاری هست برای حفظ این آثار؟

می تونم به یزدبگم هویت ایران

لینک به دیدگاه

به نکته ی خیلی مهم و باریکی اشاره کردید......خواه ناخواه همه ی آثار تاریخی جزئی از هویت مردم یک کشور هستن بشدت معتقدم در سالیان آتی فقر فرهنگی و بی هویتی در ایران به فلک خواهد کشید!!!!!! میراث فرهنگی و مرمت گران ماهر خیلی تلاش میکنن که بیشتر آثار رو حفظ کنن امااااا من فقط یه مورد رو براتون مثال میزنم ببینید چرا خراب میشن.... ارک علیشاه تبریز یک تالار و یک محوطه ی بسیار زیبایی داشت تالارش دومین تالار موسیقی دنیا بود چند سال کشمکش زیادی بین مرمت گران و یه عده ی یاغی صورت گرفت آخرششش الان یک فاجعه به بار اومده فقط یه ارک باقی مونده و در کنارش غول بسیار عظیم به نام مصلی ساخته شده..........فاجعه ی بزرگ تر از این؟ در همه ی شهرهای ایران بناها دارن تخریب و به جاشون قوطی های بی هویت و بی ریشه ای ساخته میشن که قدمتشون به 20 سال هم نخواهد رسید..... تا زمانی که مردم آگاهی پیدا نکنن و حمایت نکنن این روند ادامه خواهد داشت....ما ریشه هامونو داریم از دست میدیم.... اما در کشورهای دیگه مثل روسیه-مثل فرانسه و و و....چنان اجر و قربی به بناهای تاریخیشون میدن که هیچ بنی بشری حق تخریبش رو نداره بلکه بازسازیش میکنن طوری که بشه در این زمان ازش استفاده مفید کرد ...الان باید بگیم چرا؟چون قدمت-هویت-اصالت- ریشه ی یه مردم هست... حرف بسیار است بسیاررررررررر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...