رفتن به مطلب

اخباراربعین +اجساد3زائرایرانی واردکشورشد/ اسامی مصدومان 95


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اعلام شرايط حضور مشمولان سربازی در راهپیمایی اربعین/ ميزان وثيقه برای سفرهای زيارتی[/h]

مشمولان غير غايبی که قصد حضور در راهپيمايی اربعين حسينی(ع) را دارند باید طبق ضوابط مجوز خروج را از سازمان وظيفه عمومی دريافت کنند.

5293451_135.jpgبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه ای اعلام کرد: مشمولان غیر غایب برای خروج از کشور باید با سپردن وثیقه تعیین شده ، مجوز دریافت کنند که ثبت درخواست خروج از کشور مشمولان ساکن استان تهران برای سفرهای زیارتی و سیاحتی به صورت اینترنتی بوده و مشمولان سایر استان ها نیز با مراجعه حضوری به معاونت وظیفه عمومی مرکز استان می توانند برای اخذ مجوز خروج از کشور اقدام کنند.

 

 

شایان ذکر است مشمولان غیرغایب استان تهران که قصد خروج از کشور برای سفرهای زیارتی و سیاحتی دارند،باید با در دست داشتن برگ آماده به خدمت بدون غیبت و کد سخا به سایت خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به نشانی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مراجعه و در خواست خود را ثبت نمایند، مراحل بعدی اقدام به صورت پیامک به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

 

همچنین دانشجویان دانشگاه های استان تهران با داشتن معافیت تحصیلی نیز باید برای خروج از کشور به شیوه فوق اقدام کنند.

 

گفتنی است، برای این دسته از افراد 48 ساعت پس از پرداخت اینترنتی وثیقه تعیین شده، پیامکی از سوی این سازمان ارسال می شود ، همچنین متقاضیان می توانند مراتب صدور مجوز خروج از کشور خود را ضمن استعلام از سامانه پیامک سازمان به شماره (110206010)، از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) و یا در صورت داشتن گذرنامه از طریق اداره گذرنامه نیز پیگیری کند.

 

مشمولان غیر غایبی که قصد حضور در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) را دارند نیز باید طبق ضوابط و با پرداخت وثیقه معین شده، مجوز خروج را از این سازمان دریافت کنند، بدیهی است در حال حاضر هیچگونه فرآیند دیگری برای این دسته از عزیزان در نظر گرفته نشده است.

 

 

همچنین میزان وثیقه برای سفرهای زیارتی سه میلیون تومان و سفرهای سیاحتی پانزده میلیون تومان است.

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

[h=4]معاون حج و زیارت:[/h] [h=1]2300 دفتر زیارتی از زائران اربعین نام نویسی می کنند/ کلاهبرداران در کمین هستند[/h] [h=3]تهران-ایرنا- معاون سازمان حج و زیارت گفت: دفاتر پستی و 2هزار و 300 دفتر زیارتی سراسر کشور، کار ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح را انجام می دهند.[/h]

82279809-71116480.jpg حمید محمدی روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه سماح (سامانه ثبت نام زیارت اربعین) علاوه بر صرفه جویی در هزینه رفت و برگشت و طی مسیرهای اضافی در سطح شهر و اتلاف وقت، مکان امنی است که تمام امورات مربوط به زائران اربعین در آن انجام می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: پرداخت هزینه های بیمه، عوارض خروج، صدور ویزا و دیگر اعمال مورد نیاز زائران در این سامانه با استفاده از رمز دوم عابر بانک به راحتی قابل انجام است.

وی اظهار کرد: تاکنون حدود 100 هزار ویزا از طریق این سامانه برای ثبت نام کنندگان که مراحل قانونی خود را به درستی به انجام رسانده اند صادر شده است و این روند تا پایان تمام ثبت نام شده ها ادامه خواهد داشت.

 

**وعده ویزای ارزان و کلاهبرداری از متقاضیان

معاون سازمان حج و زیارت همچنین تاکید کرد: مشتاقان حضور در آیین اربعین حسینی مراقب ترفندهای کلاهبرداران باشند؛ چرا که کلاهبرداران، وعده هایی از قبیل ویزای ارزان قیمت را به متقاضیان می دهند.

وی، اظهار داشت: طی چند روز گذشته تاکنون اعضای یکی از کاروان های به دام افتاده یکی از شرکت های کلاهبردار به دلیل صدور ویزای جعلی مجبور به بازگشت از شهر مقدس نجف اشرف به ایران شد.

وی خاطر نشان کرد: عده ای نیز که از همین طریق اما به صورت انفرادی اقدام به سفر به عتبات عالیات کرده بودند به دلیل جعلی بودن روادید، گرفتار مسایل قانونی کشور عراق شده اند.

معاون سازمان حج و زیارت از مردم خواست مراقب انواع ترفندهای کلاهبرداری باشند و برای ثبت نام، تنها با مراجعه به دفاتر زیارتی این سازمان یا دفاتر پستی و یا با ورود به سامانه سماح اقدام به نام نویسی کنند.

اجتمام**1933**1776

خبرنگار : بهروز سلطانیان**انتشار دهنده:لیلا خطیب زاده

 

 

 

انتهای پیام /*

لینک به دیدگاه

[h=1]آمادگی خوزستان برای پذیرایی 105هزار زائر اربعین حسینی[/h] [h=3]اهواز- ایرنا- معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت : ظرفیت اسکان برای بیش از 105 هزار زائر اربعین حسینی در مرزهای خوزستان فراهم شده است.[/h]

82279412-71115754.jpg به گزارش ایرنا قدرت الله دهقان دوشنبه در ستاد اربعین خوزستان که در سالن جلسات معاونت امنیتی انتظامی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تمام امکانات اسکان کاروان های راهیان نور در مرز شلمچه با ظرفیت بیش از 100 هزار نفر برای اسکان زائران آماده سازی شده است.

وی افزود : زائرسرای سازمان حج و زیارت در مرز چذابه نیز با ظرفیتی در حدود پنج هزار نفر آماده پذیرش زائران است؛ البته مردم محلی در شهرهای سوسنگرد و بستان و روستاهای مسیر آماده پذیرایی زائران هستند.

دهقان اضافه کرد : نگرانی از بابت اسکان زائران در مرزهای خوزستان وجود ندارد، زیرا در این دو نقطه تجمع زائر نخواهیم داشت و زائران از مرزها عبور می کنند.

وی تاکید کرد : تمام افرادی که دارای روادید هستند در مرزها معطل نخواهند شد و از گیت ها عبور می کنند.

جانشین استاندار خوزستان در ستاد اربعین استان با بیان اینکه زوار اربعین منتظر لغو روادید نباشند، گفت: دولت عراق نپذیرفته که روادید را لغو کند و همه افراد باید دارای گذرنامه و روادید باشند.

دهقان با بیان اینکه تمام تمهیدات برای تردد اتباع خارجی اتخاذ شده است، افزود: برخی زیرساخت ها در سال های گذشته مشکل داشته و هنوز هم ادامه دارد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به وجود میدان مین در مرز چذابه، اظهار کرد : این محل می تواند در زمان ازدحام جمعیت و پراکندگی آنها در منطقه مشکل ساز شود به همین دلیل مقرر شد اداره کل امور مرزی استانداری تا هفته آینده اطراف آن را فنس کشی کند.

وی تاکید کرد : بخشی از جاده های مسیر تردد زوار در چذابه هنوز تکمیل نشده که وزارت راه تعهد کرده تا نیمه آبان آنها را به اتمام برساند.

معاون استاندار خوزستان با اشاره به پیش بینی حضور دو برابری زوار در اربعین امسال، گفت: زیرساخت های استان در مرزهای شلمچه و چذابه نسبت به سال های گذشته بهبود یافته به طور مثال 50 هکتار پارکینگ در مرز شلمچه و 35 هکتار در مرز چذابه تدارک دیده شده است.

وی اظهار کرد : بر اساس تصمیم ستاد ملی اربعین مناطق 4 و 6 شهرداری تهران در مرزهای شلمچه و چذابه مستقر شده اند و شهرداری تهران نیز خدمات ویژه ای در مرزها ارائه داده است.

دهقان افزود : شهرداری های آبادان و ماهشهر در مرز شلمچه و شهرداری های اهواز و دزفول در مرز چذابه به عنوان شهرداری معین فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی اضافه کرد : استان های فارس، بوشهر و آذربایجان شرقی و غربی در مرز شلمچه به عنوان استان های معین حضور خواهند داشت که تا کنون استان های فارس و بوشهر حاضر شده اند همچنین استان اصفهان و ستاد اجرایی فرمان امام در مرز چذابه قرار است که در خدمات رسانی کمک کنند.

براساس این گزارش، مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی هستند.

7151/6064 / 1064

خبرنگار: نادره وائلی زاده**تنظیم کننده : محسن بهاروند ** انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده

 

 

 

انتهای پیام /*

لینک به دیدگاه

[h=1]ذوالفقاری: زائران اربعین حسینی از عزیمت انفرادی خودداری کنند[/h] [h=3]تهران - ایرنا - رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید بر این که تمام تصمیمات و تدابیر اتخاذ شده در راستای تسهیل شرایط زائران در مراسم اربعین است، گفت: پیشنهاد این ستاد آن است که زائران تا جایی که امکان دارد از عزیمت انفرادی خودداری و در قالب گروه های دسته جمعی و کاروان ها در اربعین حسینی شرکت کنند.[/h]

82272971-71102901.jpg حسین ذوالفقاری روز چهارشنبه در هجدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: کمیته ای متشکل از نمایندگان وزارتخانه های اطلاعات و امور خارجه ، نیروی انتظامی ، سازمان گردشگری و حج و زیارت موضوع فعالیت شرکت های مسافرتی صادر کننده روادید را بررسی و با موارد تخلف برخورد خواهد کرد.

وی یادآور شد: همه این شرکت ها باید در چارچوب سیاست های ستاد مرکزی اربعین حسینی اقدام و اطلاعات لازم را در سامانه سماح سازمان حج و زیارت ثبت کنند تا تعیین مرز خروجی و سایر موارد با هماهنگی و برابر برنامه های تنظیمی عملیاتی شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین گفت: مرز مهران در استان ایلام به رغم اقدامات عمرانی انجام شده در مسیر تردد زائران کشش لازم را برای ورود و خروج انبوه مسافران ندارد و موجب معطلی زائران خواهد شد، بنابراین لازم است زائران و ستاد های استانی به آمایش اعلام شده برای خروج زائران هر استان از مرزهای سه گانه توجه کنند تا زائران با مشکلات کمتری مواجه شوند.

ذوالفقاری با تاکید بر اطلاع رسانی صحیح و به موقع به زائران خواستار آن شد تا رؤسای کمیته های تخصصی و سخنگوی ستاد نسبت به این مهم اقدام و در این زمینه از پراکنده گویی جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این جلسه که کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی، موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما ، قشقاوی معاون کنسولی وزیر امور خارجه، مروارید استاندار ایلام، سرتیپ فتحی زاده جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا و نمایندگان دیگر دستگاه های عضو ستاد حضور داشتند، برابر موارد تعیین شده در دستور کار، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم راهپیمایی اربعین حسینی و استفاده از تجارب مفید سال های گذشته پرداختند.

سیام*9254** 1336 خبرنگار: سجاد خسروانیان** انتشاردهنده: مهرنوش خانزائی

 

 

 

انتهای پیام /*

لینک به دیدگاه

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور تمهیدات اورژانس برای اربعین حسینی را تشریح کرد.

دکتر پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا، ‌ درباره تمهیدات اورژانس کشور برای اربعین حسینی، گفت: در نشستی که با مسئولین وزارت بهداشت عراق داشتیم، توافق‌ها و تفاهم‌نامه مشترکی برای ارائه خدمات بهتر در حوزه بهداشت و درمان به زائران اربعین صورت گرفت.

 

وی با بیان اینکه یکی از بحث‌های مهمی که در پیاده‌روی اربعین باید مد نظر قرار گیرد، امنیت و سلامت زائران حسینی است، افزود: بر این اساس وزارت بهداشت تدابیر ویژه‌ای را در این زمینه هم در داخل کشور در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه و هم تدابیر خاصی را در کشور عراق در نظر گرفته است.

 

کولیوند ادامه داد: در این راستا در داخل کشور ایران باید از مرز پاکستان و افغانستان تا مرزهای مهران، شلمچه و چزابه آماده باشیم و فعالیت‌هایمان در زمینه‌های بهداشتی، امدادرسانی و جاده‌ای را آغاز کنیم و حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

 

وی با اشاره به حضور هلال احمر در طول سال در کشور عراق، اظهار کرد: از مرکز پزشکی هلال‌احمر درخواست کردیم که تولیت این کار را برعهده بگیرد و ما نیز در کنار هلال احمر کمک و خدمات‌رسانی خواهیم کرد.

 

۱۰۰۰ پزشک در اربعین ارائه خدمت می‌کنند

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه امسال حدود ۱۰۰۰ نفر در گروه پزشکی و پیراپزشکی در شهرهای کربلا، نجف و در بین راه شلمچه تا نجف، نجف تا کربلا و مهران تا کربلا خدمات پزشکی و سلامت را ارائه می‌دهند، گفت: لازمه این کار این بود که با وزارت بهداشت عراق هم هماهنگی و همفکری کنیم و از ظرفیت و پتانسیل آنها هم استفاده کنیم.

 

دکتر کولیوند افزود: بر همین اساس در این نشستی که با مسوولان وزارت بهداشت عراق داشتیم، ‌ قرار شد که نماینده‌های تام‌الاختیار دو کشور به بررسی سایر موارد بپردازند. در عین حال آنچه برایمان مهم بود، ‌ داشتن یکسری روادید برای همکاران‌مان در مرز ایران بود تا در صورت بروز اتفاق و حادثه بتوانند به سرعت در محل حادثه حاضر شوند و کار امدادرسانی و کمک به مصدومان را انجام داده و نسبت به جابجایی مصدومان اقدام کنند.

 

وی همچنین اظهار کرد: در عین حال دومین بحث ما در این نشست در زمینه اعزام تعدادی از آمبولانس‌ها و اتوبوس‌آمبولانس‌های ایران به کشور عراق بود که لازمه فعالیت‌شان در کشور عراق، داشتن برگه‌های ویژه و مجوز تردد است. همچنین اعلام کردیم که با توجه به تراکم جمعیت و ترافیک، باید برای تردد آمبولانس‌ها و اتوبوس‌آمبولانس‌ها، خط امدادی ویژه‌ای در نظر گرفته شده و یک مسیر استراتژیک طراحی شود تا بتوان بیماران و مصدومان را راحت‌تر منتقل کرد.

 

تیم بهداشت محیط ایران در عراق

دکتر کولیوند ادامه داد: در زمینه ارائه مشاوره‌های بهداشتی و سلامت نیز تیمی از بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها را به کشور عراق اعزام می‌کنیم و با آنها تفاهم کردیم که بتوانند در شبکه‌های اجتماعی و صداوسیما حضور یافته و نظرات مشورتی خود را اعلام کنند. به طوریکه از هم‌اکنون بتوانیم نکات بهداشتی را آموزش داده و از بروز بیماری‌ها و مشکلاتی که ممکن است به دلیل عدم رعایت بهداشت ایجاد شوند، پیشگیری کنیم. بنابراین برای ارائه مجوز این اقدامات قول‌هایی داده شده است.

 

ویزیت رایگان زائران اربعین در بیمارستان‌های عراق

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه اتخاذ تدابیر لازم جهت اعزام آمبولانس هوایی و بالگرد در صورت نیاز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این زمینه نیز با عراق به تفاهم رسیده‌ایم، گفت: در عین حال سعی کردیم پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها با سرعت بیشتری انجام شود. همچنین طی رایزنی با وزیر بهداشت عراق جهت رایگان شدن ویزیت زائران در اربعین در بیمارستان‌های عراقی، قرار شد که ویزیت زائران به صورت رایگان انجام شود. البته در هفته‌های آینده نیز برای تبادلات بیشتر جلسه مشترکی را در یکی از شهرهای عراق برگزار خواهیم کرد.

 

کولیوند با بیان اینکه همچنین با عراق تفاهم کردیم تا یک "قرارگاه مشترک" در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا داشته باشیم و بتوانیم در کنار گروه بهداشت کشور عراق با سرعت و همکاری بیشتری خدمات بهتری ارائه دهیم، گفت: بر این اساس در جلسات آینده تسهیل مسائل برای انجام راهپیمایی اربعین انجام می پذیرد.

 

وی با بیان اینکه باید توجه کرد که میزان دارو و درمانی که برای ایام اربعین استفاده می‌شود، با حج قابل قیاس نیست، گفت: البته از آنجایی که راهپیمایی اربعین حسینی بزرگترین تجمع انبوه دنیا است که در هیچ جای دنیا هیچ تجمع انبوهی به این شکل و اندازه نیست و تجمعی است که حدود ۲۰ تا ۲۶ میلیون زائر در آن حضور دارند، حجم دارو و تجهیزات با تعداد نیرویی که برای راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ارسال می‌شود با زمان حج قابل قیاس نیست. همچنین نیروهایی که برای اربعین در نظر گرفته شده‌اند از بهترین نیروهایی هستند که چند ظرفیتی بوده و هرکدام در چند زمینه در حوزه پزشکی و درمان مهارت دارند. بنابراین تدابیر بسیار خوبی در داخل کشور در نظر گرفته شده است و کادر خوبی هم بین دو کشور وجود دارد.

 

کولیوند در عین حال افزود: همچنین درمانگاه‌های بسیار مناسبی هم در مسیر جاده‌ای در راهپیمایی مهران تا نجف و شلمچه و مناطق مورد نیاز، در نظر گرفته شده است و با همکاری سایر دستگاه‌ها در آنجا بیمارستان‌های صحرایی ایجاد می‌شود و اتوبوس‌آمبولانس‌ها هم در طول این مسیرها مستقر می شوند.

 

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت علاوه بر افزایش ظرفیتی که در حالت عادی ایجاد می‌کند، پایگاه‌ها و بیمارستان‌های سیاری را هم ایجاد می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس فوریت‌های پزشکی به جدیت فعالیت‌هایش چند برابر خواهد شد و علاوه براین که باید آمادگی شرایط عادی را داشته باشد، باید در مرز افغانستان و پاکستان تا مرزهای مهران، شلمچه و چزابه خدمت‌رسانی مناسبی انجام پذیرد .

 

کولیوند با بیان اینکه از شهر ایلام تا مهران به ازای هر ۱۰ کیلومتر و بعضا به ازای هر پنج کیلومتر، یک آمبولانس مستقر می شود و به ازای هر چند کیلومتر نیز یک اتوبوس آمبولانس مسقر می‌شود و در خود مرز تعداد آمبولانس‌های بیشتری استقرار می‌یابند، گفت: فوریت‌های پزشکی با تمامی ظرفیت خود در این پیاده‌روی حضور دارند و در حوزه سلامت کاملا با مسؤلیت وزارت بهداشت، ‌ خدمت‌رسانی خواهیم کرد .

 

وی اظهار کرد: بنابراین امسال نسبت به سال گذشته به طور حتم، هم ظرفیت بیشتری ایجاد شده است و هم نیروی انسانی افزایش یافته و هم امکانات بیشتری برای خدمات بهتر به زائران حسینی ارائه خواهد شد.

سازمان حج وزیارت

لینک به دیدگاه

رئیس سازمان حج و زیارت از ثبت نام ۴۰۰ هزار نفر برای راهپیمایی اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: تنها راه مطمئن برای دریافت ویزای عراق در اربعین، سامانه سماح است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، مهندس سعید اوحدی افزود: تنها راه مطمئن برای دریافت ویزای عراق در اربعین حسینی، سامانه سماح است و امیدواریم زائران به موقع در این سامانه ثبت نام کنند. وی ادامه داد: از سال گذشته ستاد مرکزی اربعین با تمهیداتی، به وزارت کشور منتقل شد و تا امروز ۱۸ جلسه این ستاد با مسئولیت وزارت کشور تشکیل شده. همچنین کمیته های ۱۳ گانه ای تشکیل و کمیته فرهنگی برعهده بعثه مقام معظم رهبری و ثبت نام زائران نیز بر عهده سازمان حج واگذار شده است.

 

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: سال گذشته اسکان، تغذیه و تدارکات نیز با سازمان حج و زیارت بود و امسال برعهده ستاد بازسازی عتبات گذاشته شده و در حوزه تمهیدات در مرزهای کشور و بازسازی موکب ها کارهای ارزشمندی صورت گرفته است. مهندس اوحدی افزود: در حوزه فرهنگی برنامه های عمیقی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در نظر گرفته شده و ما نیز بر اساس آسیب شناسی سال گذشته، سامانه سماح را در نظر گرفتیم و زائرین می توانند ۲۴ ساعته ثبت نام کنند. وی خاطرنشان کرد: با بانک مرکزی هماهنگی هایی صورت گرفت و پرداخت ها نیز از طریق درگاه اینترنت صورت می گیرد و ۴۰ دلار هزینه ویزا نیز بصورت ریالی از این درگاه پرداخت و با نرخ روز به کنسولگری عراق واریز می شود.

 

مهندس اوحدی اضافه کرد: توصیه می کنیم زائران از همین کانال ثبت نام کنند و دفاتر مجاز زیارتی نیز به همین سامانه سماح راهنمایی می کنند و آمار ثبت نامی ما به مرز ۴۰۰ هزار نفر رسیده. سال گذشته در این زمان، هنوز ثبت نام را آغاز نکرده بودیم و شاید آمادگی برای پذیرش ۲ میلیون زائر را داشته باشیم.

وی گفت: از زائرانی که هنوز تصمیم نگرفته اند تقاضا می کنم هرچه زودتر به سامانه سماح مراجعه کنند، هیچ ترافیکی برای این سامانه وجود ندارد و زائران می توانند مرز خود را مشخص کنند. اوحدی که در رادیو گفتگو سخن می گفت، با اعلام اینکه مردم نباید به تبلیغات سوء استفاده کنندگان توجه کنند، تصریح کرد: تنها راه مطمئن برای دریافت ویزا سامانه سماح است.

لینک به دیدگاه

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تعبیه 200 ایستگاه وای فای در مسیر نجف- کربلا/ احتمال کاهش 40درصدی مکالمات عراق[/h]

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از احتمال کاهش 40 درصدی مکالمات در عراق در ایام اربعین خبر داد.

5351178_739.jpgبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذری جهرمی از همکاری اپراتورهای داخلی برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: یکی از اپراتورها در مسیر پیاده روی شهر مقدس نجف تا شهر مقدس کربلا خدمات اینترنتی ارائه خواهد کرد که سرمایه گذاری ها از سوی اپراتور ایرانی انجام شده و در انتظار همکاری اپراتور عراقی هستیم.

 

وی ادامه داد: با برقراری این همکاری پیش بینی استقرار 200 ایستگاه وای فای را در مسیر نجف تا کربلا کرده ایم و اپراتورهای عراقی نیز تعهد بهبود خدمات را نسبت به سال گذشته در این پیاده روی عظیم فرهنگی داده است.

 

آذری جهرمی همچنین اظهار داشت: یکی دیگر از اپراتورهای کشورمان تامین ارتباط اینترنتی در نزدیکی مرزهای مهران و شلمچه را پیگیری خواهد کرد و بر این اساس از مسافت 15 کیلومتری تا مرزهای کشورمان برای ورود به عراق این خدمات ارائه خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: رایتل در مرزهای شلمچه و مهران خدمات اینترنتی رایگان ارائه خواهد داد تا در صورت معطلی گروه هایی که از مسیر زمینی وارد خاک عراق می شوند زائران بتوانند از خدمات اینترنتی استفاده کنند.

 

وی در پایان به مساله کاهش قیمت مکالمات تلفنی زائران اربعین حسینی نیز اشاره کرد و بیان داشت: برای نرخ مکالمات عراق در این ایام کاهش 40 درصدی را پیش بینی کرده ایم و در حال مذاکره با اپراتورهای عراقی هستیم و طی یک هفته آینده نتیجه نهایی این مذاکرده اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

معاون وزیرارتباطات خبر داد؛

 

[h=2]تعرفه 550 تومانی برای مکالمه اربعین[/h]

محمدجواد آذری جهرمی از ارزان تر شدن نرخ تعرفه مکالمه اربعین به دقیقه ای 550 تومان خبر داد.

 

5341798_415.jpgبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذری جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت ضمن اعلام خبر ارزان شدن تعرفه مکالمه اربعین گفت: نرخ تعرفه مکالمه در ایام اربعین ازطریق اپراتور های ایرانی 550 تومان تعیین شده است.

 

وی افرود: این نرخ سال گذشته حدود هزار تومان بوده است اما برای رفاه حال زائران اربعین به 550 تومان کاهش داده شد و به زودی به اپراتور ها ابلاغ میشود.

 

آذری جهرمی تاکید کرد: تعرفه 550 تومان برای تماس خروجی از اپراتور های ایرانی است.

 

گفتنی است؛ مبنای محاسبه در تماس های بین المللی پایه دقیقه ای است.

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
نحوه استفاده از اینترنت در راهپیمایی اربعین+ اینفوگرافی[/h]

با توجه به نزدیکی راهپیمایی عظیم اربعین نحوه استفاده از اینترنت وای فای در مسیر نجف تا کربلا را در قالب یک اینفوگرافی ارائه کرده ایم.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با نزدیک شدن به راهپیمایی اربعین حسینی و آماده شدن زائران برای شرکت در این پیاده روی عظیم، اپراتورهای تلفن همراه، 150 باجه اینترنت وای فای را جهت رفاه حال زائران در مسیر نجف تا کربلا در نظر گرفته است.

 

برای آشنایی با نحوه اتصال به این باجه ها اینفوگرافی زیر را مطالعه نمایید.

 

برای دریافت و مشاهده اینفوگرافی در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

اینفوگراف: محمد حسین حاجی

لینک به دیدگاه

[h=2]لطفا از مرزهای تعیین‌شده خارج شوید![/h] [h=1]مصائب سفر بدون ویزا به عراق[/h]

3 خروج زائران از ایران در اربعین فقط از سه مرز خاکی مهران، چزابه و شلمچه مجاز است. مرز خروجی هر زائر هنگام صدور ویزا مشخص خواهد شد و زائران فقط و فقط از طریق مرز تعیین شده می‌توانند رفت و آمد کنند، در غیر این صورت خروج آنها از کشور با مشکل رو به رو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اربعین سال گذشته ازدحام جمعیت زائران در مرز مهران باعث شد، بسیاری بویژه آنهایی که قانونی ویزای عراق را گرفته بودند، از این سفر بازبمانند. سال پیش هم مرز خروجی هر زائر براساس استان محل زندگی‌اش مشخص شده بود اما خیلی‌ها بدون آنکه توجهی داشته باشند به "مهران" رفتند و با این کار هم برای ساکنان این شهر مرزی و هم برای آنهایی که خروج‌شان از مهران تایید شده بود، دردسر درست کردند.

مهران با بضاعت محدودش تا روز اربعین مملو از جمعیتی بود که امید داشت دروازه‌های مرزی به روی‌شان گشوده شود و بدون ویزا وارد خاک عراق شوند.

طبق گزارش دبیر حمل ‌و ‌نقل ستاد اربعین، سال پیش۶۰ درصد جمعیت از مهران و ۴۰ درصد از دو مرز دیگر به کشور عراق رفتند، درحالیکه هنگام برگشت، ۷۰ درصد از مرز مهران و ۳۰ درصد از شلمچه و چزابه به ایران وارد شدند.

با آن که حرفش بود امسال مرز خاکی جدیدی برای ورود و خروج زائران به کار گرفته شود، اما ستاد اربعین این بار هم اعلام کرد؛ رفت و آمد زائران اربعین، صرف نظر از مرز هوایی ایران و عراق، همچنان باید از مرزهای مهران، چزابه و شلمچه صورت گیرد. طبق این برنامه‌ریزی، باید ۴۲ درصد زائران از مرز مهران و ۵۸ درصد از مرزهای شلمچه و چزابه از کشور خارج و وارد شوند.

مرز مهران برای ۱۷ استان درنظر گرفته شده که با توجه به مسیر دسترسی، استان‌های شمال و شمال غرب کشور را دربرمی‌گیرد. استان‌های مرکزی و شمال شرقی نیز از مرز شلمچه و چزابه و استان‌های جنوبی و جنوب شرق از مرز شلمچه عبور می‌کنند.

ستاد اربعین، مرز شلمچه را برای تردد اتباع خارجی در نظر گرفته است. یعنی مراجعه آنها به مرزهای دیگر بی‌ثمر است و اتباع خارجی اگر به دو مرز دیگر بروند، امور مربوط به خروج و ورود آنها انجام نمی‌شود و نمی‌توانند از کشور خارج و وارد خاک عراق شوند.

طبق مصوبه ابلاغی ستاد اربعین به استان‌ها، برگشت زائران به ایران نیز از همان مرزی باید باشد که هنگام خروج از کشور، از آن گذر کرده‌اند، یعنی زائری که از چزابه رفته و مُهر خروج از این پایانه مرزی را دریافت کرده، نمی‌تواند از مرز مهران و یا شلمچه وارد شود.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، مسیرهای فرعی در جاده‌های ایلام هم برای تردد اضطراری خودرو زائران در نظر گرفته شده است.

طبق تقسیم‌بندی صورت گرفته در این سه مرز، امکانات نیز متناسب با جمعیت مراجعه کننده تامین خواهد شد و حضور بیش از حد تعیین شده در هر یک از مرزها، برابر است با محدودیت در توزیع امکانات.

به همین خاطر معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور از مردم درخواست کرده است؛ سفر خود را حتما مدیریت کنند و تعدادی زودتر بروند و بازگردند و تعدادی دیرتر به مرزها بروند و از عراق هم با تاخیر برگردند.

همچنین درخواست شده است؛ با توجه به شرایط مناسب در مرزهای جنوبی، زائران بیشتر از طریق مرزهای این منطقه سفر کنند تا با محدودیت و ازدحام کمتری مواجه شوند.

از سوی دیگر نیز با این پیش‌بینی که عده‌ای بدون توجه به هشدارهای همیشگی به امید دریافت ویزا و یا حتی بدون داشتن گذرنامه به مرزها مراجعه می کنند به این امید که شاید دروازهای کشور به روی شان گشوده شود، فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران با خطاب قرار دادن آن گروه از مشتاقان زیارت، قویا چندین بار تاکید کرده است؛ زائران بدون داشتن روادید و گذرنامه به مرزها مراجعه نکنند.

طبق قوانین عراق، زائران بدون ویزا در صورت دستگیری به دو تا شش سال زندانی محکوم می شوند. اربعین سال پیش بنا بر اظهارات رییس سازمان حج و زیارت، نزدیک به ۳۰۰ زائر ایرانی که بدون ویزا وارد خارک عراق شده بودند، دستگیر شدند.

انتهای پیام

لینک به دیدگاه

ایلام؛

 

[h=2]در مرز مهران ویزا صادر نمی‌شود[/h]

فرمانده انتظامی استان گفت : در پایانه مرزی مهران هیچ‌ گونه اقدامی در خصوص صدور ویزا و گذرنامه صورت نمی‌گیرد.

5388836_952.jpgبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سردار نورعلی یاری اعلام کرد: مجموعه پلیس استان همپای دیگر نهادها و دستگاه‌های خدمتگزار، برای میزبانی از زائران عتبات عالیات آمادگی کامل دارد و نیروی انتظامی، امسال همه امکانات و زمینه‌های خدمتگزاری را برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر کنگره عظیم اربعین، فراهم کرده است.

 

وی گفت: 96 گیت برای کنترل مدارک و خروج زائران اربعین مرز مهران مهیا شده و پلیس آمادگی ارائه خدمات است.

 

فرمانده انتظامی استان افزود : خروج زائران از مرز صرفاً با گذرنامه و ویزای معتبر صورت می‌گیرد و از خروج افراد فاقد مدارک و مستندات قانونی، قطعاً جلوگیری می‌شود

 

وی تصریح کرد : در صورت مشاهده گذرنامه و ویزای افراد غایب، اصل مدارک آنان ضبط و از خروج فرد یا افراد حامل این مدارک از مرز نیز جلوگیری می‌شود و متخلف یا متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

سرهنگ صمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

 

[h=2]افزایش گیت‌های کنترلی مرز مهران / رشد 65 درصدی زائران در دهه اول محرم امسال[/h]

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا گفت: امسال تعداد زائران اربعین، 65 درصد افزایش داشته و گیت‌های کنترلی مرز مهران به 96 عدد افزایش پیدا کرده است.

 

5387485_633.jpgسرهنگ صمدی رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت : در مرز مهران گیت‌های کنترلی به 96 گیت افزایش پیدا کرده است و همچنین در مرز شلمچه سالن جدید مسافری با ظرفیت 24 گیت کنترلی و یک سالن برای اتباع خارجی در نظر گرفته شده است .

 

 

وی افزود : به دلیل اینکه ویزاها به صورت گروهی دریافت می‌شود، متقاضیان باید از مانی فست‌های خود کپی تهیه و آن را برابر با اصل و ممهور به مهر سفارت کنند تا به مشکل بر نخورند.

 

 

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا گفت : امسال نسبت به سال گذشته تعداد زائران کربلای معلی، 65 درصد رشد داشته‌ که در دهه‌ی اول محرم بیش از 80 هزار زائر خروجی داشتیم .

 

 

صمدی در پایان گفت: ما امسال برای اربعین ظرفیت کار خود را بالاتر بردیم و سیستم ویژه‌ای را طراحی کرده‌ایم که تمام گیت‌ها و اقلام کنترلی در آن وجود دارد و هیچگونه ایستایی در مرز وجود نخواهد داشت.

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
جزئیات کیوسک‌های تلفن و اینترنت رایگان زائرین اربعین اعلام شد[/h]

ستاد بازسازی عتبات عالیات، موقعیت جغرافیایی ایستگاه‌های تلفن صلواتی ویژه شرکت‌کنندگان در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به نیاز ضروری زائران اربعین حسینی به وسایل ارتباطی و برقراری تماس با خانواده‌های خود، هفت ایستگاه تلفن صلواتی در مسیر نجف به کربلا مستقر شده است.

 

 

نخستین ایستگاه تلفن صلواتی در منطقه ثوره العشرین (محل آغاز پیاده‌روی از نجف به سمت کربلا) قرار دارد. ایستگاه‌های بعدی نیز به ترتیب در عمودهای ٢٠٢، ٢٨۶، ٧٠٧، ٨٢٨، ١٠٨٠و ١١٢٠ مستقر شده است. در هر یک از این ایستگاه‌ها، ۴۸ دستگاه تلفن صلواتی نصب شده و آماده ارائه خدمات به زائران است.

 

 

۱۵۰ کیوسک اینترنت وای فای نیز در فواصل منظم در مسیر پیاده روی اربعین نصب و راه‌اندازی شده است.

 

 

 

 

5406134_891.jpg

 

 

منبع: روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

[h=2]سرپرست اورژانس کشور:[/h] [h=1]اجساد 3 زائر ایرانی وارد کشور شد/ اسامی مصدومان تصادف در عراق[/h]

57380306.jpg سرپرست اورژانس کشور گفت: اجساد 3 زایر ایرانی روز جمعه از مرز مهران وارد کشور شد.

دکتر پیرحسین کولیوند در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: با توجه به اینکه مرز مهران بسته شده است ازدحام جمعیت نیز در پایانه مرزی مهران کاهش پیدا کرده است اما کماکان نیروهای فوریت های پزشکی مشغول انجام وظایف خود هستند.

وی با بیان اینکه صبح روز جمعه اجساد سه زائر ایرانی از طریق مرز مهران وارد کشور شده است، افزود: اجساد این سه نفر به پزشکی قانونی تحویل داده شده است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین اذعان داشت: نیروهای فوریت های پزشکی شش مصدوم تصادف رانندگی را به کشور وارد کرده اند که هم اکنون در بیمارستان های ایلام و مهران بستری هستند.

به گفته وی، اسامی مجروحان این حادثه رانندگی و نوع مصدومیت آنها عبارتند از مرضیه اسدی 43 ساله MT، امیر مهدی عباسی 20 روزه سپسیس، ملوس چاوشانی 68 ساله MT،فردوس میرزاپور 70 ساله شکستگی ساعد،.علی زارعی 45 سوختگی ، سلولیت، .علی اکبر صدقی راد 61 ساله شکستگی دوبل ساق پا.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت و فعالیت فوریت های پزشکی تا پایان مراسم اربعین ادامه دارد و تلاش ما خدمت دهی مطلوب به زوار اربعین است،با توجه به آغاز موج ورود زائران به کشور بخش دوم فعالیت های ما نیز آغاز می شود.

کولیوند تصریح کرد: از زائران و رانندگان عزیز می خواهیم که در مسیرهای عبوری خود عجله نداشته باشند،نکات ایمنی رانندگی را رعایت کرده تا بدون مشکل و حادثه به مقصد خود برسند.

انتهای پیام

لینک به دیدگاه

تا یکی دو سال پیش مردم و به سمت مکه هدایت میکردن الان کربلا:ws37:

تامل کردنی هست

عجب سیاستی عجب نیرنگی...مردم چرا اینجوری گول میخورن نمیدانم:w16:

لینک به دیدگاه
تا یکی دو سال پیش مردم و به سمت مکه هدایت میکردن الان کربلا:ws37:

تامل کردنی هست

عجب سیاستی عجب نیرنگی...مردم چرا اینجوری گول میخورن نمیدانم:w16:

فکرکردی ف ی ل تواینترنت است ! فکرکردی نگران آخرت ما هستند که رسانه ها فیل می شن!

سرنگشتی حساب کن فقط خرج مسافرتشو ببین نتیجه چی می شه ؟ نتیجه تا حدودی جواب شما می شود؟

مثل مسکن های مهر !

لینک به دیدگاه
چندروزی گذشت ، من متنی یاخبری از حادثه قطار ندیدم نمی دونم شاید من ندیدم که دراین صورت ببخشید.

 

غم انگیزه لااقل برا مایی که از نزدیک خانواده هاشونو میبینیم خیلی قابل لمس تره که چه اتفاق وحشتناکی هست مادری که پسرش پودر شده و از شدت غم دیوانه شده.

فاجعه ی بزرگی بود سر اشتباه احمقانه به شدت احمقانه جون خیلیا گرفته شد...

الان دیگه حتی نمیشه گفت متاثر شدم یا متاسفم چون دیگه جام پر شد ریخت زمین:5c6ipag2mnshmsf5ju3

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...