رفتن به مطلب

شهرهای سازگار با محیط زیست | سه مدل از برنامه ریزی شهری سبز


ارسال های توصیه شده

با وجود اینکه بازار املاک و مستغلات بریتانیا سقوط کرده و به همان اندازه به آمریکا ضربه وارد شده است، و با اینکه ساکنان محلی و برخی از کارشناسان محیط زیست با آن مقابله می‌کنند، دولت انگلستان تحت عنوان چشم انداز آرمانی ایجاد مسکن‌های بدون آلودگی (کربن خنثی) برای قرن 21 هنوز هم در حال برنامه ریزی به منظور ساخت و ساز ده “شهر سازگار با محیط زیست” می‌باشد. مجله گاردین به سه نمونه موجود اشاره می‌کند:

m042z2v150qbb4kobw93.jpg

 

Hammarby Sjöstad، استکهلم

“منازل دارای سیستم جمع آوری آب باران و پانل‌های خورشیدی می‌باشند، و یک سیستم دفع زباله‌های بسته ­بندی شده زیرزمینی دارند. به ساکنان کیسه‌های زیست تخریب پذیر رنگی برای زباله‌هایشان داده می‌شود. حتی چراغ‌های خیابان، خورشیدی می‌باشند (نور خورشید را ذخیره و استفاده می‌کنند). فاضلاب‌ها مراحلی را برای تبدیل شدن به گاز جهت مصارفی چون سوخت اجاق گاز، اتوبوس‌ها و برخی اتومبیل‌ها.

 

لجن باقیمانده از این فرآوری باعث باروری جنگل می‌گردد که منجر به تولید چوب برای گرم کردن خانه‌ها می‌شود. استفاده حداکثری از نور طبیعی و ایجاد دسترسی به فضای خارجی، مانند توسعه پارک‌ها و پیاده رو ها می‌باشند.”

 

اجتماع بزرگ و جهانی زمینی‌ها (دوستداران و طرفداران زمین)، تائوس، نیومکزیکو

6kvw7f1qwtlsr9kiro9.jpg

 

” اینجا، منطقه ای که از دل کویر بیرون آمده، با توسعه 130 خانه با دیوارهای ساخته شده از لاستیک‌هایی که بر روی زمین کوبیده شده‌اند، بطری‌های شیشه ای خالی، قوطی و مواد بازیافتی، ساخته شده است.”

 

به سختی می‌توان قبول کرد که این یک شهر سازگار با محیط زیست باشد، بلکه بیشتر شبیه به یک ناحیه برون شهری سازگار با محیط زیست است، زیرا تراکم آن بسیار کم است.

 

وابان، در نزدیکی فرایبورگ آلمان

gndw1w04izwjsk6fa641.jpg

 

“نزدیک به 50 درصد از ساکنان بدون اتومبیل شخصی هستند، و صاحبان خودروها مجبورند سالی 18،000 یورو برای پارک ماشین خود در توسعه (منظور محدوده شهر) بپردازند. گزینه‌های پیشنهادی دیگر شامل یک طرح اشتراک گذاری اتومبیل و یک خط تراموا است، که بر این اساس کسانی که خودرو اشتراکی در اختیار می‌گذارند، جواز سالانه رایگان را به طور مشترک دریافت می‌کنند. نزدیک به 100 ساختمان بیشتر از آنکه انرژی استفاده کنند، آن را تولید می‌نمایند، که در مناطق دیگر بازیافت شده و یک نیروگاه با سوخت چوب وجود دارد که حرارت مورد نیاز را تولید می‌کند.

 

جنبه‌های اجتماعی توسعه به دقت برنامه ریزی شده است و شامل یک فروشگاه تعاونی مواد غذایی، یک ابتکار عمل در بازار کشاورزان و مرکز مادران (منظور انجمن مادران و زنان خانه دار) می‌باشد.”

 

منبع: سایت آقای شهردار

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...