رفتن به مطلب

تولید تحت لیسانس آفتکش‌های کشاورزی در ایران


ارسال های توصیه شده

تفاهم نامه توسعه همکاری های فی مابین شرکت bayer و سازمان حفظ نباتات با حضور ریاست سازمان حفظ نباتات و مدیرعامل شرکت بایر پارسیان و همچنین ژان وارتیس نماینده اعزامی شرکت بایر آلمان به ایران به امضاء رسید.

 

به گزارش ایانا از سازمان حفظ نباتات در این جلسه که پیرو سفر مقام عالی وزارت به آلمان و پیگیری های انجام شده پس از آن منجر به امضاء تفاهم نامه هفت ماده ای گردید، عنایتی مدیر عامل شرکت بایر در ایران اظهار امیدواری کرد با گسترش فعالیت ها قدم های مفیدی در زمینه سلامت غذا و دارو در ایران برداشته شود و شعار شرکت بایر که «علم برای زندگی بهتر» است در ایران و توسط این شرکت بیشتر محقق گردد.

ژان وارتیس نیز با اشاره به روند افزایش جمعیت در جهان و نیاز به تولید بیشتر، تامین مواد غذایی سالم از مزرعه تا سفره و مصرف صحیح سموم دفع آفات و همچنین کشاورزی دیجیتالی رااز اهم برنامه های شرکت بایر برشمرد و از اینکه شرکت بایر همواره با ایران همکاری داشته ابراز خرسندی کرد.

در ادامه جلسه باغستانی ریاست سازمان حفظ نباتات ضمن عرض تشکر از مدیران شرکت بایر اظهار امیدواری کرد تا با امضاء این تفاهم نامه سطح مراودات با کشور آلمان افزایش یابد.

باغستانی با اشاره به اینکه در دوران تحریم های ظالمانه سطح همکاری بین شرکت بایر و ایران در حد ۵۰ درصد بود، و با توجه به اینکه شرکت «مون سانتو» نیز با شرکت بایر ادغام گردیده اظهار کرد که در آینده نزدیک شاهد حذف تمامی تحریم ها از سوی این شرکت باشیم.

باغستانی با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی در ایران و وجود ۸۰ درصد از محصولات کشاورزی جهان در ایران،گفت این شرایط ویژه ایجاب می کند تا سایت های تحقیقاتی شرکت بایر در ایران مستقر گردیده و این آمادگی از سوی کشور ایران در این زمینه وجود دارد.

باغستانی در ادامه افزود: با توجه به اینکه قیمت محصولات بایر برای کشاورزان ایران بالاست، راهکارهایی باید به وجود آید تا قیمت محصولات اندکی تعدیل شود که یکی از آنها موضوع تولید تحت لیسانس و نیز انجام فرایند بسته بندی در ایران است و با توجه به اینکه کشورهای همسایه نیز مشتری شرکت بایر هستند. در این زمینه ایران امن ترین کشور برای سرمایه گذاری در این زمینه است.

باغستانی همچنین به موضوع آموزش از سوی شرکت به بهره برداران پرداخت و گفت در این زمینه هم لازم است شرکت بایر جدی تر عمل نموده و بیشتر از قبل وارد عمل شود، که این امر باعث خواهد شد جایگاه بایر در جامعه ایرانی باز شود.

در ادامه ژان وارتیس از توضیحات شفاف و واضح ذکر شده توسط باغستانی تشکر کرد و گفت: تمامی موارد مورد درخواست به صورت نکته به نکته بررسی و اقدام لازم در خصوص آن انجام خواهد شد.

در خاتمه تفاهم نامه هفت ماده ای فی مابین توسط یحیی ابطالی معاون کنترل و مبارزه با آفات سازمان و عنایتی، مدیر عامل شرکت بایر پارسیان به امضاء رسید.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...