رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

Doctor_Shovan مهمان

کلر، مواد سفید کننده، ضد عفونی کننده ها و سایر مواد تمیز کننده، می تواند موجب ابتلا به آسم و وخیم تر شدن علایم موجود شود.

پژوهشگران می گویند : استفاده از پاک کننده های خانگی که به صورت اسپری حداقل یک بار در هفته مورد استفاده قرار می گیرند می توانند فرد را در معرض ابتلاء به آسم قرار دهند

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، یک کارشناس بهداشتی در “مرکز تحقیقات همه گیرشناسی زیست محیطی” در شهر بارسلونا هشدار داد: استفاده از افشانه هایی که برای نظافت خانه مورد استفاده قرار می گیرد، در افزایش موارد ابتلا به آسم نقش دارد.

این کارشناس بهداشتی که “جان پل زوک” نام دارد گفت: کلر، مواد سفید کننده، ضد عفونی کننده ها و سایر مواد تمیز کننده، می تواند موجب ابتلا به آسم و وخیم تر شدن علایم موجود شود.

وی طی سخنانی در کنفرانس آلرژی اروپا در لندن هشدار داد: نظافت چی ها و کارگران بخشهای سلامت که از این محصولات دربیمارستانها استفاده می کنند، به ویژه در معرض خطر هستند.

زوک گفت: مطالعات قبلی شیوع بالاتر آسم را در میان نظافت چی ها، زنان خانه دار و پرستاران نشان داده است.

وی خاطر نشان کرد: استنشاق مواد سفید کننده، آمونیاک، اسیدها، حلال ها و لکه برها بیش از یک بار در هفته خطر ابتلا به آسم و یا خس خس سینه را ۲۰ درصد افزایش می دهد.

افرادی که مرتب از محصولات پاک کننده استفاده می کنند همانند افرادی که این محصولات را برای طولانی مدت مصرف می کنند، با بیشترین احتمال ابتلا به آسم مواجه هستند.

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

علاوه بر این قدرت یک محصول، بر خطر ابتلا به آسم تاثیر دارد.

وی با اشاره به اینکه شمار افراد بسیار زیادی در معرض خطر است ، بر ضرورت توجه به مصرف گسترده محصولات پاک کننده در خانه ها تاکید کرد.

در مطالعات قبلی این موضوع که استفاده از پاک کننده ها سبب تشدید علائم آسم در افرادی که مبتلاء به این بیماری هستند روشن شده بود ولی در مطالعه ای که اخیراً انجام پذیرفته تمامی افراد مورد تحقیق افراد سالمی بودند که هرگز علائم بیماری آسم و خود بیماری را تجربه نکرده بودند.

با بررسی و تحقیق بر روی ۳۵۰۰ نفر از افراد سالم که حداقل یکبار در هفته از اسپری های پاک کننده یا خوشبو کننده هوا در منزل استفاده کرده بودند در طی ۹ سال پی گیری مشخص گردید که ریسک ابتلاء به آسم در ۷۶ درصد مردان و ۴۵ درصد زنان افزایش یافته است لذا دانشمندان توصیه نموده اند که حتی الامکان مردم از اسپری ها کمتر استفاده کنند .

استفاده از پاک کننده هایی که بصورت مایع هستند کم ضررتر می باشند. همچنین در هنگام نظافت پنجره ها را باز گذاشته تا تبادل هوا برقرار گردد و در حین کار از ماسک استفاده نمایند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...