رفتن به مطلب

راهنمايی در مورد آزمون نظام مهندسی عمران؟


ارسال های توصیه شده

سلام مهندس:ws3:

۱- اعتماد به نفس داشته باشید و به حواشی جاری در جلسه‌ی آزمون اصلا توجه نکنید. باتوجه به اینکه شما – هر چند کم و محدود – با آمدن به دوره‌های آموزشی، وقت گذاشته‌اید و مطالعه کرده‌اید، لذا در جلسه‌ی امتحان روی دانسته‌های خودتان متمرکز شوید وبعضا به حواشی موجود در اطرافتان اصلا توجه نکنید.

 

۲- حد نصاب قبولی : حدنصاب قبولی در آزمون‌های ورود به حرفه، پاسخ صحیح به ۵۰٪‌ سوالات می‌باشد، لذا لزومی ندارد که به همه‌ سوالات پاسخ دهید و زمانتان را برای پاسخ به همه‌ی سوالات صرف کنید.

 

۳- وقت آزمون را با تعداد سوالات هماهنگ نمایید: شمادر این آزمون به هیچ وجه مشکل کمبود زمان را ندارید، لذا از این جهت استرس ونگرانی نداشته باشید. به عنوان مثال طبق آمار دوره‌های قبل، در آزمون معماری ۶۰ سوال و ۱۵۰ دقیقه وقت داده می‌شود. بر این اساس اگر فردی بخواهد در این آزمون به همه سوالات پاسخ دهد، برای هر سوال ۵/۲ دقیقه وقت دارد. در صورتی که با در نظر گرفتن حد نصاب قبولی۵۰ درصد، اگر برای پاسخ دادن به ۶۰ درصد سوالات برنامه‌ریزی نماید، چیزی در حدود۴دقیقه برای پاسخ دادن به هر سوال وقت دارد که مدت زمان بسیار مناسبی است؛ به همین صورت برای آزمون محاسبات عمران حدود۶دقیقه وسایر رشته‌ها . این مقدار وقت بسیار مناسب بوده و با توجه به اینکه برخی سوالات اصلا به این مقدار وقت نیاز ندارند، وقت مازاد آنها نیز به سوالات دشوار و وقت‌گیر اختصاص داده می‌شود.

 

۴- ابتدا مرور همه‌ دفترچه و پاسخ به سوالات ساده : توصیه می‌شود که ابتدا همه‌ی سوالات ساده را پاسخ دهید و به این ترتیب زمان آزمون رامدیریت نمایید. سپس از اول مجددا به بررسی سوالات وقت‌گیر و مشکوک بپردازید.

 

تذکر: برخی طراحان تست مخصوصا سوالات ساده را آخر مجموعه‌ سوالات قرار می‌دهند.

۵- نزدن تست‌های مشکوک و وقت‌گیر در دور اول

 

۶- به خودتان گیر ندهید. فردی که می‌گوید که به یک سوال سخت گیر دادم و تا حلش نکردم، راحت نشدم و اصلا برام مهم نیست که قبول بشم یا نه !!!! فقط مهم بود که آن سوال را حل کنم. لازم به ذکر است که همه سوالات هم ارزش بوده و با این کار فرد فقط احتمال موفقیت خود راکاهش داده است.

 

۷- کنترل مکرر شماره تست در برگه‌ سوالات و پاسخنامه جهت پرهیز از جابجا زدن تست‌ها : یکی از اشکالات رایج افراد جابجا زدن پاسخ تست‌ها می‌باشد که به دلیل استرس و بعضاپاسخ ندادن به یک یا چند سوال (پریدن از روی چند تست) ایجاد می‌شود. با توجه به اینکه مدت‌ها است که متقاضیان گرامی در چنین آزمون‌هایی شرکت نکرده‌اند، باید روی مهارت عمومی تست‌زنی تمرین داشته باشند.

 

۸- کنار گذاشتن جزوات و کتاب‌های قدیمی: معمولاافراد به جزوات قدیمی زمان تحصیل خود بسیار علاقه دارند. به خاطر داشته باشید که با توجه به بازبینی مکرر ضوابط مقررات ملی ساختمان،‌ غالبا سوالات از موارد تغییریافته مطرح می‌گردد که از این رو منابع و مراجع قدیمی اصلا کارایی ندارند.

 

۹- اطلاع دقیق و کامل از مواد آزمون و منابع قید شده در سایت : موادآزمون و مراجع آن را از سایت دفتر مقررات ملی ساختمان (

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
) دریافت نمایید.

 

۱۰- توجه مضاعف به انتشارات جدید دفترمقررات ملی ساختمان : درهر دوره از آزمون بعضا یکی از مقررات ملی ساختمان بازنگری می‌شود که بیشتر مدنظرطراحان سوالات است و شاید می‌خواهند ببینند که چقدر افراد به انتشارات جدید توجه دارند. به عنوان مثال در این دوره مجموعه‌ راهنماهای مقررات ملی ساختمان درچند مبحث چاپ شده است که مطالعه‌ی آنها توصیه می‌شود.

 

۱۱- با ماشین حساب‌تان کار کنید (دوست باشید) مخصوصاً در آزمون‌های محاسباتی مانند محاسبات عمران لازم است شما با ماشین حساب کار کنید.غالبا این روزها مهندسان دیگر خیلی با ماشین حساب کار نمی‌کنند و اصلا با آن غریبه هستند!!! لذا برای

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
حتما تمرین کنید که بتوانید با ماشین حساب به راحتی کار کنید.

 

۱۲- همه موارد آزمون را مطالعه نمایید و فقط روی چند درس تمرکز نکنید. توزیع سوالات و انتخاب آنها از مباحث مختلف حالت یکنواخت و استانداردی را ندارد و بعضادر یک دوره مشاهده شده است که بیشتر سوالات از یکی از مباحث آمده است و اگر شما آن مبحث را مطالعه نکرده باشید، می‌تواند در قبولی شما تاثیرگذار باشد.

 

۱۳- بسیاری از سوالات تشریحی با مرور سرفصل کتب مقررات ملی ساختمان قابل پیدا کردن می باشد.

 

۱۴- از راهنمای مبحث ۱۳ اگر سوال داده شد حتما به عناوین فصول ابتدای کتاب مراجعه کنید.

 

۱۵- بالای صفحات مهم کتاب با خط درشت موضوع آن یکی دو صفحه را بنویسید.

 

۱۶- حتما اگر هیچ مطالعه ای هم نکردید یکبار فقط مقررات ملی را ورق بزنید و موضوعاتی که در آن بحث شده را ببینید که حداقل بدانید کدام موضوعات را از کدام کتاب پیدا کنید.:icon_pf (34):

 

۱۷- برخی موضوعات مشترک در شماره های مختلف با کمی تفاوت و ظرافت وجود دارد: که این مباحث سر کلاس ها عنوان می شود این موارد را پیدا کنید و علامت بزنید.

 

۱۸- تمام نکات عددی مقررات مختلف را در ابتدای کتاب بنویسید که برای پیدا کردن آنها دیگر وقتتان گرفته نشود.

 

۱۹- خیلی از دانشجویان وقت نمی گذارند یک سوال را کامل حل و محاسبه کنند. اگر با دیدن راه حل فکر می کنید کاملا مسلط هستید باز هم یک دور حل کنید گاهی حتی به رادیان و درجه ماشین حساب دقت نکرده اید و متوجه اشکالات خود نمی شوید موقع سینوس یا کسینوس گرفتن

 

۲۰- نمونه سوالات سالهای قبل از هر کتاب و جزوه آموزشی مهمتر است ابتدا آنها را بخوانید و مسلط شوید.:w02:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...