رفتن به مطلب

موفقیت تیم دانشگاه شریف در مسابقات بین‌المللی aiaa


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1]موفقیت تیم دانشگاه شریف در مسابقات بین‌المللی AIAA[/h]

57331449.jpg تیم دانشگاه صنعتی شریف با حضور در مسابقات بین المللی و معتبر AIAA که از سوی انستیتو هوانوردی و فضانوردی آمریکا برگزار می‌شود، موفق به کسب رتبه دوم شد.

به گزارش ایسنا تیم Shadx دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف موفق شد در مسابقات بین‌المللی و معتبر AIAA از بین 9 تیم از 5 دانشگاه مختلف در سراسر دنیا که توانستند پروپوزال خود ارائه کنند، رتبه دوم را کسب کند.

انستیتو هوانوردی و فضانوردی آمریکا (AIAA: American Institute of Aeronautics and Astronautics) سازمانی پیشرو در عرصه هوا فضا است که ٨٠ سال از تأسیس آن می‌گذرد و حدود ٣٣ هزار عضو در ٨٨ کشور دنیا دارد.

این انستیتو (AIAA) برای تشویق دانشجویان به تجربه فضای صنعتی و واقعی، مسابقات طراحی را در رده کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در موضوعات مختلف به صورت گروهی و انفرادی برگزار می‌کند و همه ساله از دانشگاه‌هایی چون دلف، جورجیا تک، ویرجنیا تک و پردو تیم‌هایی برای شرکت در آن به رقابت می‌پردازند.

امسال دو تیم از دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف با نام‌های هما (Homa) و شداِکس (ShadX) با راهنمایی دکتر ملائک در مسابقه طراحی هواپیمای تیمی سطح تحصیلات تکمیلی شرکت کردند و پس از ٨ ماه تلاش بی وقفه، برای اولین بار در تاریخ دانشکده مهندسی هوافضا هر دو تیم موفق به ثبت به موقع پروپوزال طراحی خود شدند.

پس از بررسی پروپوزال‌های تمام تیم‌ها، هر دو شرکت کننده از دانشگاه صنعتی شریف بازخورد بسیار مثبتی از هیات داوران مسابقه دریافت کردند و تیم شداکس (ShadX) که سرگروه و اکثریت اعضای آن دانشجویان مقطع کارشناسی بودند، موفق به کسب مقام دوم در این رقابت شد.

دکتر ملائک، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در خصوص لزوم شرکت در چنین مسابقاتی گفت: حضور در مسابقات بین‌المللی ضروری است. ما برای نشان دادن جایگاه علمی و سیستم آموزشی باید در چنین مسابقاتی شرکت کنیم؛ ولی متاسفانه عدم حمایت‌های مسؤولین و وجود موانع باعث می‌شود دانشجویان نتوانند به راحتی در چنین رویدادهای بین‌المللی حضور یابند و توانایی‌های خود را به دنیا نشان دهند که این موضوع باید به شکلی سازمان‌یافته بررسی و حل شود.

ملائک در خصوص نحوه برگزاری این مسابقه توضیح داد: در این مسابقات سوژه‌هایی که برای محیط زیست به عنوان یک چالش جدی مطرح است، به دانشجویان معرفی می‌شود و شرکت کنندگان با انجام مطالعات و تحقیقات فراوان باید ایده‌ها و راهکارهای علمی خود را برای حل این چالش‌ها ارائه دهند.

انتهای پیام

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...