رفتن به مطلب

فیسبوک هواپیمای اینترنت‌رسان ساخت+ تصاویر و ويديو


Imaaan

ارسال های توصیه شده

فیسبوک با موفقیت توانست هواپیمای بدون سرنشین خود را که با انرژی خورشیدی کار کرده و به مناطق دور دست اینترنت می‌رساند پس از دو سال مهندسی به پرواز در آورد.

 

آفتاب‌‌نیوز : این هواپیمای بدون سرنشین که Aquila نام دارد با موفقیت توانست اولین پرواز آزمایشی خود را پشت سر بگذارد.

 

این هواپیما در حدود 96 دقیقه در آسمان ماند و خدمه آن از زمین همه چیز را از سیستم اتوماتیک خلبانی تا آیرودینامیک و امواج رادیویی را آزمایش کردند.

 

شرکت فیسبوک اعلام کرد چیزیکه این هواپیما را از دیگر هواپیماهای موجود متمایز می‌کند، کاربرد آن و هدفی است که دنبال می کند.

 

در حال حاضر به دلیل نبودن اینترنت در مکان‌های دور افتاده و محروم، شرکتهای مختلف از جمله فیسبوک به فکر راه حلی برای رفع این مشکل افتادند.

 

فیسبوک طی اقدامی نوآورانه از هواپیماهای خورشیدی برای رساندن اینترنت به این مناطق استفاده و تصریح کرد که این هواپیماها قادرند تا بدون نیاز به هیچ گونه سوخت گیری در حدود سه ماه در آسمان پرواز کرده و به مناطق محروم اینترنت برسانند.

 

پیشتر نیز شرکت فیسبوک پروازهای آزمایشی مختلفی را در مدل های کوچک تر این هواپیما انجام داد تا کارآیی آن را آزمایش و ارزیابی کند و در نهایت مدل اصلی این هواپیمای بدون سرنشین در آسمان به پرواز در آمد.

 

این شرکت ادعا می‌کند که این هواپیما قادر است اینترنت را از ارتفاع 182 کیلومتری و تا شعاع 50 کیلومتری به کاربران مشتاق برساند.

 

آنها می گویند که این هواپیما از فناوری لیزری و سیستمهای امواج میلی‌متری برای ارسال اینترنت استفاده می‌کند.

 

این هواپیما بالهایی به اندازه هواپیماهای معمول داشته و از قابلیت مصرف بهینه انرژی برخوردار است . جنس بالهای آن از فیبر کربن بوده که استقامت بسیار زیادی در مقایسه با فلز دارد و از مزایای دیگر آن وزن سبک است که به مراتب بسیار کمتر از هواپیماهای معمولی است. انرژی این هواپیمای بدون سرنشین در طول روز از نور خورشید و در طول شب از انرژی خورشیدی ذخیره شده در طول روز تامین می‌شود.

 

به گزارش ایسنا به نقل از تک تایمز، فیسبوک اعلام کرد که در ماه‌های آینده پروازهای آزمایشی دیگری نیز برای برطرف کردن تمام نقاط ضعف این هواپیما صورت خواهد گرفت. زاکربرگ، مدیر عامل این شرکت اعلام کرد که قصد دارد تا تعداد کاربران فیسبوک را تا سال 2030 به 5 میلیارد نفر برساند.

 

آنها بر این باورند که این هواپیماها نقش به سزایی در افزایش تعداد این کاربران خواهد داشت.

 

resized_84490_838.jpg

resized_84491_515.jpg

resized_84492_398.jpg

resized_84493_394.jpg

resized_84494_224.jpg

resized_84495_181.jpg

resized_84496_529.jpg

resized_84497_420.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...