رفتن به مطلب

کتابخانه ملی عربستان، برگزیده جایزه آقاخان


Tamana73

ارسال های توصیه شده

gerber-architekten-king-fahad-national-library-designboom-01.jpg

معماری: Gerber Architekten

موقعیت: Riyadh, Saudi Arabia

مساحت: 86,632 متر مربع

سال: 2013

کتابخانه ملی پادشاه فهد در ریاض, یکی از بناهای مهم فرهنگی عربستان است که در ما های آخر سال 2013 به بهره برداری رسید. هدف این طرح، توسعه و تسهیل تعامل، همکاری و مطالعه بوده است. نقطه ی عطف آن نیز، طراحی نمای آن با استفاده از مدول پارچه ای است که باعث کسب هویتی متفاوت در عربستان شده است. در واقع، ایده طراحی نما برگرفته از الگوهای سنتی معماری خاورمیانه بوده است و فرم های لوزی شکل نما علاوه بر جنبه کارکردی، جلوگیری از نور مستقیم فضای کتابخانه، با اقلیم و هویت بومی عربستان مطابقت دارد، چرا که شباهت زیادی به سازه های چادری دارد.

gerber-architekten-king-fahad-national-library-designboom-02.jpggerber-architekten-king-fahad-national-library-designboom-03.jpggerber-architekten-king-fahad-national-library-designboom-04.jpggerber-architekten-king-fahad-national-library-designboom-05.jpggerber-architekten-king-fahad-national-library-designboom-06.jpggerber-architekten-king-fahad-national-library-designboom-07.jpggerber-architekten-king-fahad-national-library-designboom-08.jpgg1.jpgg3.jpgg5.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...