رفتن به مطلب

مراقب "Pokémon Go های" جعلی گوگل پلی باشید!


ارسال های توصیه شده

هشدار ؛

 

[h=2]مراقب "Pokémon Go های" جعلی گوگل پلی باشید!![/h]

محققان امنیتی خبر از سه اپلیکیشن جعلی همزمان با به شهرت رسیدن این بازی توسط هکرها در گوگل پلی دادند که دستگاه شما را می تواند نابود کند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، وقتی که بازی "Pokemon Go" طی چهار روز به شهرت جهانی رسید و کلی سر و صدا به پا کرد و به نوعی جهان را بهم ریخت ، هکر های همیشه آماده در صحنه، دست به کار شدند و با سوء استفاده از محبوبیت و شهرت بازی Pokémon Go ، نرم افزار های جعلی و مضر خود را در گوگل پلی منتشر کردند.

 

 

4844426_985.jpg

 

 

طبق گزارش کارشناسان شرکت ارائه دهنده آنتی ویروس Eset ؛ هم اکنون حداقل سه اپلیکیشن با این خصوصیات همزمان با شهرت جهانی این بازی در فروشگاه گوگل پلی وجود دارند.

 

 

این سه اپلیکیشن به این نام ها است :

 

 

*** Pokemon Go Ultimate

 

 

***Guide & Cheats for Pokemon Go

 

 

***Install Pokemongo

 

 

 

 

اپلیکیشن Pokemon Go Ultimate برای کاربران بزرگترین تهدید به حساب می آید چرا که بلافاصله پس از نصب، صفحه نمایش دستگاه را قفل می کند. در بسیاری از موارد با ریستارت کردن گوشی آلوده شده مشکل حل نمی شود و صفحه همچنان قفل باقی می ماند. تنها راه باز کردن قفل دستگاه های آلوده شده، خارج کردن باتری و یا استفاده از سیستم مدیریت دستگاه اندروید (Android Device Manager) است.

 

 

پس از بازکردن قفل صفحه دستگاه و راه اندازی مجدد آن، این اپلیکیشن که اکنون با عنوان PI Network نام گذاری شده است، از منوی اپلیکیشن های دستگاه حذف می شود. اما در واقع این اپلیکیشن به صورت مخفیانه به فعالیت خود در پس زمینه ادامه داده و با کلیک روی تبلیغات اینترنتی به سود آوری برای سازنده اش می پردازد.

 

 

 

 

4844438_228.png

 

 

 

 

اپلیکیشن های Guide & Cheats for Pokemon Go و دیگری با Install Pokemongo ، هم پیام های تبلیغاتی ترسناک و کلاهبردارانه ای را به کاربران ارسال می کنند و آن ها را برای خرید سرویس های غیر ضروری و گران قیمت فریب می دهند. یکی از این پیام ها به کاربر هشدار می دهد که دستگاه وی مورد حمله بد افزار ها قرار گرفته و از او می خواهد برای حذف شدن اپلیکیشن آلوده مبلغی را بپردازد.

 

 

 

 

"لوکاس استفانکو” کارشناس بد افزار های Eset می گوید: این برای اولین بار است که یک اپلیکیشن تقلبی منتشر شده در فروشگاه گوگل پلی از لاک اسکرین دستگاه برای رسیدن به اهدافش استفاده می کند. باید توجه داشت که با استفاده از چنین اپلیکیشنی می توان پیام های باج خواهی به کاربران ارسال کرد و آن ها را تهدید کرد تا زمانی که باج مورد نظر را به سازنده نپردازند، صفحه دستگاه آن ها باز نمی شود. بنابر این ممکن است ما در آینده ای نزدیک شاهد باج افزار قفل صفحه در گوگل پلی باشیم.

 

 

 

 

به گفته استفانکو هر بار کاربر دکمه بازگشت (Back) را لمس می کند، بد افزار فعال شده و یک پیغام تبلیغاتی نمایش می دهد. تنها راه خلاص شدن از دست این تبلیغ ها فشار دو مرتبه ای دکمه بازگشت است.

 

 

این اپلیکیشن های جعلی اولین تلاش کلاهبرداران برای نفوذ به دستگاه کاربران از طریق بازی Pokémon Go نیست. هفته گذشته نیز محققان امنیتی شرکت Proofpoint یک نسخه تقلبی از اپلیکیشن Pokémon Go را برای اندروید کشف کردند. این اپلیکیشن تمام خصوصیات اپلیکیشن اصلی را داشت ولی علاوه بر آن در پشت صحنه از یک ابزار دسترسی از راه دور به نام DroidJack استفاده می کرد، که به مهاجمان امکان می داد دستگاه آلوده شده را به طور کامل تحت کنترل خود در آورند.

 

 

این اپلیکیشن مخرب در فروشگاه های جانبی اپلیکیشن قرار داده شده بود. اگر چه بسیاری از افراد به دلیل مخاطرات امنیتی رو به افزایش دانلود از چنین فروشگاه هایی، از دریافت اپلیکیشن از آن ها خودداری می کنند، ولی عده ای از شیفتگان بازی Pokémon به دلیل عدم ارائه این بازی به صورت رسمی در کشورشان ناچار به استفاده از آن ها شدند. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن ها بلافاصله پس از کشف شدن توسط Eset و انتشار گزارش آن، از فروشگاه گوگل پلی حذف شدند. اما باید توجه داشت که قطعا تولید چنین اپلیکیشن های مخربی ادامه خواهد یافت و گوگل باید تلاش کند از ورود چنین مواردی به فروشگاه رسمی خود جلوگیری نماید.

 

 

 

 

منبع: arstechnica

 

 

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دردسر های پوکیمون برای یک پیرمرد کانادایی+عکس[/h]

کاربران برای بازی پوکیمون مجبور شدند وارد حیاط خانه ی یک پیرمرد کانادایی شوند که این کار موجب عصبانیت او شد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه حبرنگاران جوان؛ بازی Pokemon go که امروزه طرفداران زیادی در سرار جهان پیدا کرده است، بار دیگر موجب اذیت و آزار مردم شد. یک پیرمرد کانادایی با نصب بنری در حیاط خانه اش از مردم خواست تا این بازی را ترک کنند.

 

بازی Pokemon go به طوری ساخته شده است که کاربران آن باید Pokemon هایی که در زمین ایستاده اند را به دام بیاندازند. از شانس بد این مرد، دقیقا Pokemon ها در حیاط خانه این فرد قرار گرفته اند و بسیاری از مردم برای بازی کردن وارد حیاط این فرد می شوند و این موضوع موجب عصبانیت او شده است.

 

این فرد ساکن ونکوور بنری در حیاط خانه اش نصب کرد که در آن نوشته شده بود: این حیاط شخصی است و مختص این خانه است نه برای بازی Pokemon go. پیر مرد کانادایی این بازی را احمقانه ترین بازی که تا به حال دیده بود خواند و به مردم توصیه کرد به جای بازی به پیک نیک و دورهمی دوستانه بروند و نوشیدنی بخورند.

 

4859144_341.jpg

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...