رفتن به مطلب

olive تنها چمدان تمام هوشمند جهان است/ دوست داریم در ایران کار کنیم


ارسال های توصیه شده

[h=2]مخترع چمدان خودران در گفتگو با ایسنا:[/h] [h=1]olive تنها چمدان تمام هوشمند جهان است/ دوست داریم در ایران کار کنیم[/h]

57315751.jpg گروهی از محققان پارک فناوری پردیس به تازگی با استفاده از الگوریتم‌های ردیابی، چمدان رباتیک هوشمندی را عرضه کرده اند که علاوه بر شناسایی صاحب خود، مشکل اضافه‌بار در فرودگاه‌ها را حل کرده است.

چمدان رباتیک هوشمند Olive نتیجه تلاش مهندسان شرکت ایده ‌کاوان صنعت پردیس (IKAP) به رهبری حمید عنبری است که با تجهیزات خود می‌تواند صاحبش را دنبال کرده و در مواقع ضرورت به وی سواری بدهد.

مهندس حمید عنبری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد این ربات اظهار کرد: چمدان Olive فناوری هوشمندی است که قابلیت‌های ویژه‌ای در دو بخش حرکتی و دیجیتالی دارد. قابلیت حرکتی، امکان حرکت متعادل را برای این چمدان فراهم می‌کند که بر روی دو چرخ به شکل مشابه فناوری Segway (دوچرخه الکتریکی خودتراز) حرکت کرده و می‌تواند به یک سیستم نقلیه برای جابجایی صاحبش تبدیل شود. قابلیت دیجیتالی این چمدان نیز شامل فناوری 3D Vision است که باعث می‌شود این چمدان صاحب خود را ببیند و بر اساس اسکلت و حالت روحی فرد، او را در میان جمعیت تشخیص دهد.

به گفته وی، شناسایی کاربر توسط چمدان با ترکیب دو شیوه 3D Vision و اپلیکیشن تلفن همراه انجام می‌شود که به آن اجازه می‌دهد بدون اینکه کسی آن را بکشد، صاحب خود را دنبال کند.

عنبری در مورد امکانات دیجیتالی این چمدان هوشمند یادآور شد: این امکانات شامل یک نرم‌افزار اختصاصی به شکل اپلیکیشن موبایل است که از طریق آن می‌توان چمدان را بصورت دیجیتالی قفل کرد. چمدان Olive به فناوری NFC مجهز است که نیاز به کلید را برای باز کردن قفل از بین می‌برد. از سوی دیگر، این نرم‌افزار می‌تواند موقعیت چمدان را در بخش بار یا مناطق دیگر فرودگاه و خیابان تشخیص دهد.

این محقق با اشاره به گم شدن سالانه نزدیک به 20 میلیون چمدان در جهان اضافه کرد: قابلیت موجود در این ربات موجب می‌شود که همیشه صاحب چمدان از موقعیت آن آگاه شود.

وی برطرف شدن موضوع اضافه بار در فرودگاهها را از دیگر قابلیت‌های این چمدان هوشمند نام برد و ادامه داد: نرم‌افزار همراه این ربات مساله اضافه بار را حل کرده، به این صورت که میزان بار استاندارد چمدان در فرودگاه 24 کیلوگرم است و نمایش اطلاعات بر روی تلفن همراه به کاربر اجازه می‌دهد اشیای اضافی را از داخل آن بردارد.

وی درباره فناوری‌های مشابه این چمدان در جهان گفت: چمدان‌های هوشمند دیگری نیز قبلا ارائه شده‌اند که بیشتر موتوری بوده‌اند اما Olive تنها چمدان تمام هوشمند جهان است که ترکیب این قابلیت‌ها را دارد.

عنبری درباره فعالیت‌های قبلی این شرکت اظهار کرد: ما پیش از این در زمینه ربات‌های صنعتی فعالیت داشتیم و ربات‌هایی را برای صنعت نفت و گاز و آب و فاضلاب طراحی کردیم که هم اکنون در حال استفاده هستند. اما اکنون با Olive وارد زمینه ربات‌های خدمت‌رسان شده‌ایم. ما از پائیز سال گذشته کار خود را بر روی ربات‌های خدمات‌رسان آغاز کردیم که در زندگی روزمره قابل استفاده هستند. ما قصد داریم ربات جدیدی را به دنیای ربات‌ها اضافه کنیم که زندگی را برای انسان ساده‌تر می‌کند.

وی در مورد رقابت جهانی استارتاپ تجهیزات خودکار مونیخ بیان داشت: این رقابت تحت نظر سازمان‌های فضایی دنیا و اتحادیه اروپا قرار دارد. 50 داور متشکل از مدیران عامل‌ شرکت‌های فناوری بزرگ جهان در این رقابت حضور داشتند. رقابت‌های استارتاپ به دنبال محصولات تحول‌آفرین هستند. ما به دنبال افزودن گزینه جدیدی به جهان ربات‌های خدمت‌رسان بودیم تا ربات‌های سفری را به عنوان یک گجت جدید به زندگی انسان‌ها وارد کنیم.

عنبری ساخت چمدان هوشمند رباتیک Olive را در مرحله نمونه اولیه و ثبت جهانی دانست و ابراز امیدواری کرد که این فناوری نیز در نمایشگاه فناوری چین عرضه شود.

این تیم تحقیقاتی هم‌اکنون در حال ساخت نسخه نهایی برای جلب سرمایه‌گذار است. این در حالیست که بسترهای لازم برای توسعه این فناوری در کشور وجود ندارد و این محققان امیدوارند با توسعه این فناوری بتوانند در بازارهای بین‌المللی حضور یابند.

این گروه تحقیقاتی در گذشته نیز ربات‌های بازرسی در حوزه نفت و گاز و آب و فاضلاب عرضه کردند که در کشور بازار محدودی داشته است و محققان در تلاش هستند تا نمونه ربات Olive را به گونه‌ای در کشور بومی سازی کنند که قابلیت کاربرد برای عموم جامعه را پیدا کند.

عنبری همچنین از پیشنهادات دانشگاههای خارجی برای ادامه کار در اروپا خبر داد و گفت: با وجود این پیشنهادات ما ترجیح می دهیم تولید ربات خود را در ایران انجام دهیم و بعد برای فروش به کشورهای اروپایی ارائه کنیم.

به گزارش ایسنا، نخستین چمدان هوشمند جهان که توسط حمید عنبری، محسن بنی‌جمالی، مجتبی کریمی و ادوین بابایانس طراحی شده، توانست جایزه نخست بخش رباتیک خدماتی رقابت جهانی استارت‌آپ تجهیزات خودکار مونیخ را در سال 2016 کسب کند.

انتهای پیام

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...