رفتن به مطلب

از 16 محافظ فولادی زاکربرگ تا هزینۀ 68 هزار دلاری برای محافظت از مدیر توئیتر


ارسال های توصیه شده

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از 16 محافظ فولادی زاکربرگ تا هزینۀ 68 هزار دلاری برای محافظت از مدیر توئیتر[/h]

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محلی‌های جزیرۀ کائوآیی در هاوایی از مارک زاکربرگ، رئیس میلیاردر فیس‌بوک، ناراضی هستند. نارضایتی آنها زمانی آغاز شد که زاکربرگ تصمیم گرفت اطراف عمارت اعیانی‌اش در این جزیره را حصار بکشد.

 

زاکربرگ این ملک را سال 2014 به ارزش 100 میلیون دلار خریداری کرد و بعدها دو قطعه زمین دیگر به آن اضافه کرد. اما اکنون تصمیم گرفته دیوار سنگیِ بلندی دور تا دور آن بکشد که از نظر همسایه‌ها نمای بسیار زشتی برای جزیره ایجاد کرده است.

 

4778836_764.jpg

 

یکی از محلی‌ها می‌گوید "این کار بسیار ظالمانه است. اینکه کسی از خارج جزیره وارد اینجا شود، زمین بزرگی بخرد و اولین کاری که بکند این باشد که منظره‌ای را که سالهاست افراد محلی از آن لذت می‌برند به این شکل خراب کند".

 

یکی دیگر از همسایه‌ها معتقد است: "این واقعاً غم‌انگیز است چون ما شاهد هستیم که مراتع، علفزارها و اقیانوس پشت این دیوارهای سنگی پنهان شده و دیگر زیبایی سابق را ندارند. وقتی قدم می‌زنیم چیزی جز دیوار نمی‌بینیم. این دیوارها هیچ تناسبی با طبیعت بکر و زیبای این جزیره ندارند".

 

طبق شواهد موجود زاکربرگ برای حفظ حریم شخصی‌اش تصمیم به این کار گرفته است. او پیش از این نیز 28 میلیون دلار برای خرید خانه‌هایی نزدیک عمارت درۀ سیلیکون پرداخت کرده بود. فیس‌بوک در طول پنج سال حدود 16 میلیون دلار برای دفاع از زاکربرگ و خانواده‌اش هزینه کرده است. زاکربرگ 16 محافظ شخصی دارد. چندی پیش عکسی از او در حال ورزش کردن منتشر شد که چند تن از محافظانش او را در حال دویدن همراهی می‌کردند.

4780000_384.jpg

 

او مدتی پیش از طرف داعش تهدید شده بود. داعش در ویدئویی تصویر زاکربرگ را در حالی که صورتش با گلوله سوراخ شده بود نشان می‌داد. فیس بوک اعلام کرده بود که محتوای حامی تروریسم را از صفحاتش پاک خواهد کرد.

 

این همۀ ماجرا نیست؛ مالک فیس‌بوک که اینستاگرام و واتس اپ را هم زیر مجموعه شرکتش دارد هفته گذشته به مناسبت گذشتن تعداد کاربران فعال اینستاگرام از مرز 500 میلیون نفر، تصویری را برای تشکر از کاربران منتشر کرد که نشان می‌داد دوربین وب‌کم و جک ورودی میکروفون رایانه خود را پوشانده است. شاید بتوان این کار او را به هک شدن حساب کاربری‌اش در فیس‍بوک مرتبط کرد. اخیراً حساب‌های کاربری شخصی مارک زاکربرگ در شبکه اجتماعی فیس‌بوک هک و پیام‌هایی از طرف او در این شبکه منتشر شده بود.

 

4778835_918.jpg

 

4778867_671.jpg

 

اما این فقط زاکربرگ نیست که این رویه را در پیش گرفته است. اکثر افراد مشهور خانه خود را به دژی قدیمی تبدیل کرده‌اند. دوربین‌های امنیتی، محافظان مسلحِ در حال گشت و حتی دستگاه‌های تشخیص اثر انگشت، در جای‌جای خانه‌های آنها دیده می‌شود. برخی از این خانه‌‌ها "اتاق‌های امنی" دارند که حتی در مقابل حملات شیمیایی و انفجار نیز مقام هستند. یک اتاق امن خوش‌ساخت دست‌کم یک میلیون دلار یا بیشتر هزینه دارد.

 

یکی از این افراد، بیل گیتس مدیر سابق شرکت مایکروسافت است که عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان را یدک می‌کشد. او معمولاً برای تأمین امنیت خانه‌اش هزینه زیادی می‌کند. مجموعۀ 150 میلیون دلاری او که در Seattle واشنگتن قرار دارد به پیشرفته‌ترین ابزارهای امنیتی مجهز است. هرگاه بیل گیتس به میان مردم می‌رود، که اغلب هم این کار را می‌کند، یک تیم محافظ قوی او را اسکورت می‌کند. پس از اتفاق سال 1999 بیل گیتس نکات امنیتی را بیشتر رعایت می‌کند. او در آن سال برای ایراد سخنرانی در ساختمان اتحادیۀ اروپا به بروکسل بلژیک رفت و هنگام ورود از در ساختمان محل سخنرانی، با اصابت کیک خامه‌ای به صورتش مواجه شد. البته تأمین امنیت در هنگام سفر به کشورهای در حال توسعه یا مکان‌های خطرناک دیگر، مشکلات بیشتری برای او به همراه دارد.

 

4778866_536.jpg4780041_977.jpg

 

جک دورسی، مدیر توییتر نیز همچون هم‌قطاران خویش سعی می‌کند از این قافله عقب نماند. در ویدئویی که مدتی پیش داعش منتشر کرده بود او نیز در کنار مارک زاکربرگ تهدید به مرگ شد. توییتر تصمیم گرفته بود 125 هزار حساب کاربری را به علت تهدید به فعالیت‌های تروریستی تعلیق کند و به همین دلیل از سوی داعش تهدید شد. شرکت توئیتر برای تامین امنیت محل سکونت مدیر خود بیش از 68 هزار دلار هزینه کرده است.

 

 

 

4783454_289.jpg

 

شرکت اپل نیز در سال حدود 700 هزار دلار هزینه می‌کند تا از امنیت و سلامت مدیر خود، تیم کوک اطمینان حاصل کند.

 

4783554_609.jpg

 

وقتی پای امنیت در میان باشد باید از هر کسی ترسید، از آن طرفدار و هواخواه ساده‌ای که احتمال نمی‌رود هیچ خصومتی با مدیران ارشد اجرایی و صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ داشته باشد تا تروریست‌ها و مخالفان.

 

گزارش از زهرا زادفرج

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...