رفتن به مطلب

تاخیر در تحویل سال نوی میلادی به خاطر گردش محور زمین


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1] تاخیر در تحویل سال نوی میلادی به خاطر گردش محور زمین

[/h] محققان سرویس بین‌المللی چرخش زمین و سامانه‌های مرجع (IERS) اعلام کرده‌اند که امسال یک ثانیه به روز 31 دسامبر اضافه خواهد شد و ساعت‌ها زمان 11 و 59 دقیقه و 60 ثانیه را نشان خواهند داد.

 

57315228.jpg به گزارش ایسنا به نقل از گیزمودو، ثانیه‌های کبیسه هر چند وقت یکبار به ساعت بین‌المللی اضافه می‌شوند تا زمان هماهنگ جهانی که معیار سنجش بین‌المللی زمان است با تغییرات محور زمین منطبق شود.

محور زمین، ثابت نیست؛ کشش گرانش ماه و عوامل دیگری مانند زلزله‌های قدرتمند می‌توانند بر حرکت زمین بر محور خود تاثیر بگذارند. ثانیه‌های کبیسه تضمین می‌کنند که ساعت‌های اتمی با گردش سیاره که به تدریج کندتر می‌شود، منطبق هستند.

از آنجایی که این ثانیه‌های اضافی می‌توانند مشکلاتی را برای سیستم‌های رایانه‌ای ایجاد کنند، برخی خواستار حذف آن‌ها شده‌اند. اما این امر به زودی رخ نخواهد داد. در ماه نوامبر، نمایندگان در نشست جهانی ارتباطات رادیویی در ژنو به این نتیجه رسیدند که تصمیم‌گیری در مورد استفاده از ثانیه‌های کبیسه را تا سال 2023 به تعویق بیندازند.

سرویس بین‌المللی چرخش زمین برای ایجاد سردرگمی کمتر با تنظیمات یک ثانیه‌ای، این افزایش را همیشه شش ماه زودتر در روز 30 ژوئن یا 31 دسامبر اعلام می‌کند. این سازمان از سال 1972 تاکنون 62 ثانیه کبیسه را به سال‌ها افزوده و جدیدترین آن در 30 ژوئن 2015 انجام شد.

سرویس بین‌المللی چرخش زمین مسئول تعیین استانداردهای زمان و چارچوب مرجع به‌ویژه از طریق گروه‌های پارامترهای سوگیری زمین (EOP) و سامانه بین‌المللی مرجع آسمانی (ICRS) است. کارکنان این سازمان به تعیین وقت دقیق بین‌المللی می‌پردازند.

انتهای پیام

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...