رفتن به مطلب

رفع ف ی ل ت ر فیس‌ بوک و توییتر برای کاربران ایرانسل خلاف قانون است


ارسال های توصیه شده

واعظی:

 

[h=2]رفع فیلتر فیس‌بوک و توییتر برای کاربران ایرانسل خلاف قانون است[/h]

وزیر ارتباطات درخصوص رفع فیلتر فیس‌بوک و توییتر برای کاربران ایرانسل، تأکید کرد: اگر ایرانسل چنین کاری انجام داده باشد، تخلف قانونی کرده است.

4793522_744.jpgبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی درباره رفع فیلتر فیس‌بوک و توییتر برای کاربران ایرانسل، گفت: من از این موضوع اطلاعی نداشتم و اگر ایرانسل چنین کاری انجام داده باشد، تخلف قانونی کرده و لازم است مورد آن بررسی شود چراکه فیس‌بوک و توییتر کلاً در ایران فیلتر است و ایرانسل هم نمی‌تواند آن را باز کند.

 

مسأله نفوذ یا هک اطلاعات ایرانسل در میان نیست

وزیر ارتباطات و فناوری و اطلاعات همچنین در مورد سطح امنیت محل و نحوه نگهداری اطلاعات مشترکان ایرانسل (دیتابیس) و لو رفتن اطلاعات آنها گفت: خبر لو رفتن اطلاعات 20 میلیون مشترک ایرانسل مربوط به دو سال و نیم قبل است که ایرانسل اطلاعات را در یک سی دی به یکی از نهادها داده بود و از آنجا به بیرون درز کرد؛ لذا هیچ بحث امنیتی مطرح نیست.

 

 

واعظی با رد هک یا نفوذ در دیتابیس ایرانسل به وسیله ربات تلگرامی، تاکید کرد: هیچ مسأله نفوذ یا هک در میان نیست.

این گفته‌های وزیر اطلاعات در حالی است که معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا از دستگیری یک جوان 19 ساله، دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر به عنوان هکر اطلاعات ایرانسل خبر داده است. این امر پس از شکایت اپراتور مورد نظر به مسئولان دولتی و ارجاع پرونده به پلیس فتا صورت گرفته است.

 

 

لازم به ذکر است؛ واعظی یکشنبه این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: دو سال و نیم پیش یکی از اپراتورهای تلفن همراه همه اطلاعات مشترکان خود را بنا به درخواست یکی از نهادهای امنیتی در اختیار این نهاد قرار داد.

وی اضافه کرد: فردی متخلف در این نهاد با آگاهی از وجود اطلاعات مشترکان این اپراتور اقدام به فروش آنها به مبالغ ناچیزی کرد و اطلاعات همان زمان فاش شد.

واعظی به فاش شدن دوباره این اطلاعات در روزهای گذشته توسط افرادی به وسیله یک ربات در تلگرام اشاره کرد و ادامه داد: با برملا شدن دوباره این اطلاعات اقدام لازم برای مسدود کردن ربات صورت گرفت و جلو فعالیت این ربات گرفته شده است.

 

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اپراتور مربوط نیز شکایت از فردی که اطلاعات را فاش کرده، در دستور کار خود قرارداده است و آن را تا به سرانجام رسیدن پیگیری خواهد کرد. واعظی تاکید کرد، مردم مطمئن باشد اطلاعات فاش شده اطلاعات تازه ای نیست و پیگیری های لازم تا دستیابی نتیجه ادامه خواهد یافت.

 

 

 

 

منبع: خانه ملت

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...