رفتن به مطلب

صنایع دستی کشور گرجستان


ارسال های توصیه شده

[h=2]صنایع دستی کشور گرجستان[/h] صنایع دستی گرجستان در عین زیبایی دارای تنوع زیادی نیز می باشد که این صنایع خود،جزو یکی از دیدنی های گرجستان بحساب می آید .بیشتر مردم گرجستان تمام تلاش خود را می کنند که صنایع دستی را جوری طراحی کنند که به نظر خیلی قدیمی بیاید زیرا اینجوری خیلی جذاب تر به نظر می رسد .مهمترین صنایع دستی کشور گرجستان عبارتند از : انواع فرش،گلیم و جاجیم در طرح ها و رنگ های مختلف که در آنها بیشتر از رنگ قرمز استفاده می شود.

georgia-5.jpgصنایع دستی کشور گرجستان انواع ظروف سفالی تزئینی در طرح های مختلف نیز جزئی از صنایع دستی گرجستان محسوب می شود ، پیاله هایی که بیشتر حالت سنتی و تزئینی دارند که از شاخ گاو و بزکوهی درست می شود.انواع خنجر و شمشیرهای تزئینی ،انواع لباس های محلی گرجی و به خصوص کلاهی نمدی که از پشم بز درست می شوند از دیگر صنایع دستی گرجستان محسوب می شود.

ظروف تزئینی سفالی یا گچی با نقوشی از نقشه گرجستان و یا تفلیس و مجسمه سازی جزئی مهم از صنایع دستی گرجستان است.معمولا مجسمه هایی از اشکال حیوانات،صلیب،یا قدیسینی که در دین ارتدوکس گرجستان بسیار مهم هستند.تابلو فرش توشتی ( Tusheti ) از منطقه تاریخی در شمال شرق گرجستان با رنگ روشن و تزئین شده با اشکال محلی منحصر به فرد و استفاده از رنگ های طبیعی که در عکس زیر نمایان است از دیگر صنایع دستی گرجستان محسوب می شود.

georgia-8.jpgصنایع دستی گرجستان هر ساله نمایشگاه صنایع دستی گرجستان در شهرهای باتومی و تفلیس برگزار می گردد و بازدیدکنندگان این نمایشگاهها از سرتاسر دنیا هستند و با مجوز فروش مستقیم می باشد که یکی از این نمایشگاهها ،نمایشگاه بین المللی اكسپو جورجیا گرجستان نام دارد. این نمایشگاه در شهر تفلیس برپا می شود در اردیبهشت هر سال میزبان محصولات ایرانی است كه هم برای فروش و هم نمایش جهت صادرات و تبادلات فرهنگی و تجارتی برگزار می شود . مهم ترین نمایشگاه های آن نمایشگاه غذا و محصولات كشاورزی نمایشگاه ماشین ، صنایع دستی گرجستان و گردشگری گرجستان می باشازای فروش کالا 18 تا 33 درصد مالیات و عوارض گمرکی تعلق می گیرد.

georgia-4.jpgنمایشگاه صنایع دستی گرجستان

لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...