رفتن به مطلب

لک لک سانان-کفچه نوک


masi eng

ارسال های توصیه شده

0.jpg

کفچه نوک

 

نام فارسی : کفچه نوک

نام انگلیسی : Eurasian Spoonbill

نام عربی : أبو ملعقة

نام علمی : Platalea leucorodia

توضیحات : پرنده ای است با پر و بالی سفید رنگ و پاهائی بلند به رنگ سیاه و منقاری کفگیر مانند به رنگ سیاه براق که خطهای عرضی چروک مانندی برروی قسمت باریک آن نقش بسته است و لبه پهن آن لکه ای به رنگ اخرایی دارد. چانه این پرنده و درست در زیر منقارش لکه اخرایی دیگری وجود دارد که بدون پر می باشد. در فصل تابستان دسته ای از پرهای باریک و بلند به طور دم اسبی به رنگ زرد مایل به نارنجی به صورت کاکلی از پشت سرش آویزان می شود. پرنده بالغ لکه ای نخودی رنگ در ناحیه سینه اش دارد، که پرنده نابالغ فاقد این لکه می باشد و همچنین فاقد کاکل می باشد و منقارش زرد رنگ است. در آبهای کم عمق منقار قاشقی خود را دنبال طعمه به این سمت و آن سمت مانند جارو حرکت می دهد تا ماهی های کوچک، حشرات آبزی، میگو و بی مهرگان را صید کند. پرواز کفچه نوک منظم و آرام است و با گردنی کشیده در حالی که پاهایش در امتداد بدنش قرار دارد به صورت بالباز اوج گیری می کند. و اغلب به صورت گله ای و به صورت خطی پرواز می کنند.

زیستگاه : آب‌هاي وسيع و كم‌عمق ، نيزارهاي باتلاقي و خورها. بطور دسته‌جمعي در نيزارهاي بزرگ و جزاير كوچك باير و در بعضي نواحي ، روي درخت‌ها و يا بوته‌ها آشيانه مي سازد.

تغذیه : اين پرنده از ماهي ، سخت پوستان و نرم تنان، خزندگان، حشرات و احیانا از دانه بعضی غلات و مواد گیاهی نيز تغذيه مي کند

اندازه : 85 سانتی متر

سیخک پا : ندارد

چینه دان : ندارد

بال : صفيف بودنش بيشتر است (بال باز بودنش بيشتر است)

حلیت : حرام گوشت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...