رفتن به مطلب

لک لک سانان-حواصيل ارغواني


masi eng

ارسال های توصیه شده

0.jpg

حواصيل ارغواني

 

نام فارسی : حواصيل ارغواني

نام انگلیسی : Purple Heron

نام عربی : البلشون الأرجواني

نام علمی : Ardea purpurea

توضیحات : پرنده ای است آبچر با پاهای بلند و گردنی دراز و منقاری زرد و نوک تیز از حواصیل خاکستری اندکی کوچکتر است و رنگ پرو بالش تیره تر از حواصیل خاکستری است. شانه هایش بر آمده تر و انحنای گردنش بیشتر می باشد. رنگ گردن باریکش بلوطی است که با خطوط طولی سیاهی که دارد مشخص می شود. تارک وکاکلش سیاه و زیر چانه اش سفید می باشد. پرهای خاکستری بلندی از انتهای گردنش روی سینه بلوطی رنگش را پوشانده است که اغلب به صورت پرهای بلند آویزان در ناحیه گلویش خونمائی میکنند. سطح شکمی آن سیاه و پرهای بلوطی رنگی در ناحیه جبه اش به صورت لکه ای به رنگ بلوطی ظاهر می شود. رنگ شاهپرهای اولیه بالهایش تیره است. رنگ پرو بال پرنده نابالغ روشنتر است و شکم آن نخودی رنگ است. تارکش ارغوانی و خطوط سیاه گردنی را ندارد . حواصیل ارغوانی به هنگام پرواز گردن خود را با زاویه ای بیشتر و افتاده تر بر روی شانه هایش جمع می کند و پاهایش را در امتداد بدنش به صورتی کشیده قرار می دهد. در حالت ایستاده نیز اغلب گردنش را روی شانه های قوز کرده اش جمع می کند و کنار آبگیرها برای مدتهای طولانی می ایستد و منتظر می ماند تا طعمه ای را صید کند .

زیستگاه : در باتلاق ها، آبگیرهای پرگیاه و نیزارهای انبوه دیده می شود و به طور دسته جمعی و گاهی همراه با گونه های دیگر در نیزارها و به طور اتفاقی روی بوته ها اشیانه می سازد.

تغذیه : غذاي عمده اين پرنده ماهي است و از سخت پوستان و نرم تنان و خزندگان و جوندگان و احیانا جوجه های بعضی ازپرندگان و حشرات نيز تغذيه ميکند

اندازه : 78 سانتی متر

سیخک پا : ندارد

چینه دان : ندارد

بال : صفيف بودنش بيشتر است (بال باز بودنش بيشتر است)

حلیت : حرام گوشت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...