رفتن به مطلب

توليد رنگدانه‌هاي دارويي


ارسال های توصیه شده

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

سرويس: پژوهشي

پژوهشگران ژنتيك کشورمان با استفاده از پرتودهي گاما به مخمري جهش يافته با توانايي بالاي توليد رنگدانه‌هاي دارويي دست يافتند.

 

دکتر عليرضا احمدي، رييس شاخه ژنتيک ريزسازواره‌هاي انجمن ژنتيک ايران به خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) واحد علوم پزشکي ايران گفت: مخمر فافيا مخمري است که توانايي توليد رنگدانه قرمز به نام کاروتنئيد آستاگزانتين را دارد. اين نوع کاروتنئيد کاربردهاي دارويي متفاوتي از جمله درمان آب مرواريد، آب سياه، سرطان پستان و غيره را دارد.

 

وي تصريح کرد: به همين دليل بيشتر فعاليت تحقيقاتي ما بر روي به دست آوردن سويه هايي از مخمر فافيا که توانايي بالاتري در توليد ماده آستاگزانتين را دارا است، انجام شده است.

رييس شاخه ژنتيک ريزسازواره‌هاي انجمن ژنتيك ادامه داد: در اين راستا با استفاده از اشعه گاما و پرتوتابي روي اين مخمر در مرکز تحقيقات پرتوتابي گاما سازمان انرژي اتمي ايران موفق به ايجاد جهش در اين مخمر شده و ميزان ماده موثره آن را به ميزان 13 برابر افزايش داديم.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...