رفتن به مطلب

Bluetooth 5 هفته آینده با سرعت چهار برابر و دو برابر شدن گستره دسترسی معرفی می‌شود


Imaaan

ارسال های توصیه شده

DSC_5121.0.jpg

 

اگر شما حتی به دنیای ارتباطات نیز علاقه خاصی نداشته باشید و به نوعی اخبار آن را پیگیری نکنید حتماً بارها و بارها نام بلوتوث را شنیده‌اید و حتماً از آن بهره گرفته‌اید چرا که همه گیر شدن این تکنولوژی آن‌قدر گسترده شده است که ناخواسته چه جزء علاقه‌مندان به تازه‌های ارتباطات باشید و چه یک فرد دورافتاده از دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات با این تکنولوژی درگیر شده‌اید.

 

 

علی‌رغم اینکه بلوتوث تقریباً در تمام گوشی‌های هوشمند و اکثر گجت‌هایی که قادر به برقراری ارتباط نزدیک هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد، با این حال طی چند سال اخیر ارتقا چشمگیری در این فناوری صورت نگرفته است؛ با این حال به نظر می‌رسد نسل بعدی آن یعنی Bluetooth 5 به زودی از راه خواهد رسید.

 

 

بلوتوث یک رشتـه خصوصیت بی‌سیم است که ارتباطات کوتاه برد بین وسایل مجهز به تراشه‌های کوچک و اختصاصی بلوتوث را تعریف می‌کند. بلوتوث فقط کابل‌ها را حذف نمی‌کند، بلکه یک روش بی‌سیم برای وصل کردن کامپیوترها با همه وسایل همراه الکترونیکی فراهم می‌سازد و شبکه‌های کامپیوتری کوچک و خصوصی مشهور به PAN (Personal Area Network) یا شبکه شخصی را به وجود می‌آورد.

 

 

بر اساس گفته‌های آقای Mark Powell، مدیر اجرایی SIG، بلوتوث 5 نسبت به نسل قبلی این فناوری تا دو برابر شعاع بیشتری را پوشش می‌دهد، این در حالی است که سرعت آن نیز تا حدود 4 برابر افزایش یافته است. همچنین این فناوری کارایی بیشتری را در سیستم‌های مسیریابی و خدمات مربوطه خواهد داشت که به گفته آقای Powell انتظار می‌رود باعث عمومیت یافتن بیش از پیش این خدمات در بخش‌های مختلف جهان شود.

 

 

در سوی دیگر به نظر می‌رسد بلوتوث 5 در آینده به رقیبی جدی برای پلتفرم اینترنت اشیا تبدیل شود، به طوری که برای گجت‌های هوشمند داخل منزل نیز بتوان از آن استفاده کرد. در هر حال انتظار می‌رود از این فناوری به طور رسمی در تاریخ ۲۷ خردادماه در مراسمی در لندن با حضور نمایندگانی از غول‌های فناوری همچون اپل و مایکروسافت رونمایی شود.

 

 

 

منبع: فارنت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...