رفتن به مطلب

کاربرد سنسورهای مغناطیسی در آسانسور


ارسال های توصیه شده

شاید برای بسیاری از کسانی که از آسانسور استفاده می کنند این سوال پیش آمده باشد که آسانسور چگونه سر یک طبقه می ایستد؟ آیا وسیله مکانیکی وجود دارد که باعث شناسایی و توقف می شود؟ یا اینکه آسانسور به صورت هوشمند اینکار را انجام می دهد؟!

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

کسانی که آشنایی نسبی با رشته برق دارند مطئناً می دانند که طراحی چنین سیستمی چندان کار دشواری نیست. زیرا کافی است از سنسورهای موجود در بازار یکی را انتخاب نماییم تا کار ما را راه بیندازد. سنسورهای مغناطیسی ابزاری بسیار مناسب برای طراحی چنین سیستمی می باشند زیرا علاوه بر هزینه کم، نصب آسان و دقت بالایی دارند و به همین منظور به وفور در صنعت آسانسور مورد استفاده قرار می گیرند.

سنسورهای مغناطیسی مورد استفاده در صنعت آسانسور از نوع لچ می باشند به این معنی که آخرین حالت خود را حفظ می کنند. بگذارید به صورت بسیار ساده توضیح دهم. فرض کنید یک سنسور مغناطیسی لچ و یک آهنربا در اختیار دارید. در داخل سنسور یک کنتاکت بسیار ریز طراحی شده است که اگر مثلا قطب منفی آهنربا روبروی سنسور قرار گیرد باعث بسته شدن کنتاکت می شود و اگر قطب مثبت آهنربا جلوی سنسور قرار گیرد باعث باز شدن کنتاکت خواهد شد و به خاطر اینکه کنتاکت از نوع لچ می باشد لذا آخرین حالت کنتاکت حفظ خواهد شد.

ما برای اینکه هر طبقه را شناسایی کنیم چند آهنربا در نزدیکی هر طبقه بر روی ریل کابین تعبیه می کنیم تا سنسوری که بر روی کابین و نزدیک به ریل نصب شده است، این آهنرباها را شناسایی کرده و فرمان توقف آسانسور را بدهد. در نصب سنسور باید دقت زیادی صورت گیرد تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود.

معایب سنسورهای مغناطیسی لچ

سنسورهای مغناطیسی به مرور زمان خاصیت خود را از دست می دهند و گهگداری به درستی قطب های مغناطیسی آهنرباها را تشخیص نمی دهند و یا اینکه ممکن است کنتاکت ها آخرین حالت خود را حفظ نکنند که در این صورت باعث عدم توقف کابین در طبقه مورد نظر می شود.

با تشکر از : فرازجم

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...