رفتن به مطلب

اپلیکیشن هشدار در مواقع احتمال بروز خطر تروریستی در فرانسه


ارسال های توصیه شده

دولت فرانسه به منظور تامین امنیت شهروندان در طول بازی‌های جام ملت‌های اروپا اپلیکیشنی با نام « الرت اتانتا» (هشدار حمله تروریستی) برای تلفن‌های هوشمند طراحی کرده است. هدف این اپلیکیشن هدایت جمعیت در صورت بروز خطر است.

 

le6t4q5ulf37qjqyxa.jpg

 

دولت فرانسه روز چهارشنبه ۸ ژوئن ۲۰۱۶، به مناسبت جام ملت‌های اروپا اپلیکیشنی برای تلفن‌های هوشمند راه‌اندازی کرد که به افراد در صورت امکان بروز حمله تروریستی هشدار می‌دهد.

اپلیکیشن این امکان را می‌دهد که کاربر در مواقع خطر حملات تروریستی یا پیشامدی ناگهانی نظیر حمله‌های هسته‌ای، فروریزی سد و نظیر اینها آگاه شود و واکنش نشان دهد.

به این منظور باید موقعیت جفرافیایی کاربر توسط تلفن هوشمند قابل شناسایی باشد تا بتواند به موقع هشدار را د رمحلی که قرار است حمله یا خطر بروز کند دریافت کند.

وزیر کشور فرانسه که مسئول این طرح است، تصریح می‌کند که امکان دانلود کردن ۸ منطقه جغرافیایی دیگر روی تلفن هوشمند برای افرادی نیز وجود دارد که برای نزدیکان خود نگران هستند.

این اپلیکیشن به غیر از هشدار، دستورالعمل‌هایی برای نحوه مواجهه با شرایط خطرناک بر اساس نوع وضعیت ارائه می‌دهد.

طراحی این اپلیکیشن در پی حمله‌های تروریستی نوامبر ۲۰۱۵ پیشنهاد شد و مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه، جام ملت‌های اروپا را روز بهره‌وری از این اپلیکیشن اعلام کرد.

دولت فرانسه مشخصا اعلام کرده که هر کاربر مجاز است پیام‌ها را روی شبکه‌های اجتماعی منعکس کند و می‌گوید: «این رقابت شهروندی امکان نشر اخبار را گسترش می دهد».

بنا بر پیش‌بینی‌های وزیر کشور فرانسه فاصله بین هشدار و اطلاع‌رسانی بر روی تلفن‌های هوشمند کمتر از ۱۵ دقیقه برآورد شده است.

برنار کازناو، وزیر کشور، یکی از مزایای این تدبیر را عدم اشغال خطوط +۱۷+ ( گروه نجات) می‌داند. مقامات همچنین اطمینان می‌دهند که به حریم خصوصی کاربران این اپلیکیشن خدشه‌ای وارد نخواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...