رفتن به مطلب

سبد کالای هیچ کارگری قطع نشده است/ بازداشت "حسین فریدون" صحت ندارد


ارسال های توصیه شده

نوبخت در نشست خبری:

 

[h=2]سبد کالای هیچ کارگری قطع نشده است/ بازداشت "حسین فریدون" صحت ندارد[/h]

نوبخت گفت: هیچ خانواده‌ای از دریافت سبد کالای ماه رمضان حذف نشده است.

4645814_616.jpgبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز سه‌شنبه (18 خرداد ماه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و

در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه گفته شده است در آستانه ماه مبارک رمضان سبد کالای رمضان ده میلیون کارگر از سوی دولت حذف شده است آیا شما این موضوع را تأیید می‌کنید اظهار داشت: دولت همواره دو نوع یارانه را پرداخت می‌کند که یکی یارانه نقدی به خانوارهاست و در طی دو ماه گذشته 3400 میلیارد تومان به آنها پرداخت شد.

 

*سبد کالای هیچ کارگری قطع نشده است/ تخصیص 160میلیارد تومان اعتبار برای سبد کالای مستمندان در ماه رمضان

 

 

وی افزود: همیشه تفاوت‌های پولی برای کسانی که طبق قانون حذف می‌شوند وجود دارد، نکته دیگر در این راستا سبدکالا است که به خانواده‌های نیازمند تحت پوشش داده می‌شود.

 

 

سخنگوی دولت تأکید کرد: در جهت ارائه سبد غذایی به خانوارها غیر از آنکه نهادهای حمایتی این مهم را پرداخت می‌کنند دولت نیز مجموعه‌ای را شناسایی کرده است و در هر فصل سبد کالایی را پرداخت می‌کند و در این راستا رقم 160 میلیارد تومان نسبت به ارقام گذشته اندکی افزایش یافته است.

 

 

نوبخت با بیان اینکه ما کسی را در این مجموعه حذف نکردیم تصریح کرد: بعضی‌ها گمانه زنی می‌کنند که کارگران که قشر زحمت‌کش و آسیب‌پذیر جامعه هستند که سبد کالایی آنها حذف شده است، اما باید بگویم که این سبد کالا همچنان در حال پرداخت است براین اساس این موضوع را رد می‌کنم و هیچ خانواری از دریافت سبد کالای ماه رمضان حذف نشده است.

 

 

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوال دیگر

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، درباره آخرین اقدامات انجام شده درباره برنامه ششم توسعه در مجلس اظهار داشت: در جریان ارائه برنامه ششم به مجلس این نهاد خواستار بازنویسی لایحه دولت بود که چندین جلسه اسناد، پیوست‌ها، استراتژی‌ها و اهداف کلان کمی مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

وی اضافه کرد: هر سال برای هر یک از بخش‌ها برنامه‌ای داریم نمایندگان این پیوست‌ها را مورد رسیدگی قرار دادند و می‌توان به نتایج قابل قبولی در این راستا رسید.

*پیگیری جدی فاجعه منا

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوال دیگر

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، مبنی بر اینکه خانواده‌‌های قربانیان حادثه منا معتقدند که پیگیری‌های حقوقی دولت برای استیفای حقوقشان موثر نبوده و این موضوع با توجه به قطع رابطه ایران و عربستان است، دولت چه اقدامی را دراین باره انجامخواهد داد، اظهار داشت: دولت این موضوع را به جد پیگیری می‌کند و اگر لحظه‌ای احساس کند که مسئولیت‌پذیری هیئت حاکمی عربستان بر پاره‌ای از موارد کم است از ابزار قانونی خود استفاده خواهد کرد.

 

 

وی گفت: اخبار منتشر شده در مورد بازداشت "حسین فریدون" دستیار ویژه رییس جمهور بی پایه و بی اساس است و صد درصد تکذیب می‌شود.

 

* افزایش معاملات مسکن در دوماهه نخست سال جاری

 

 

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود از رونق نسبی در بازار مسکن خبر داد و گفت: طی دو ماهه فروردین و اردیبهشت ماه تعداد معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی افزایش یافته است.

 

وی افزود: در فروردین ماه شاهد رشد 19 درصدی تعداد معاملات بودیم که ارزش معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی 33.4 درصد رشد داشت.

 

 

سخنگوی دولت اظهار داشت: در اردیبهشت ماه نیز تعداد معاملات 7 درصد رشد پیدا کرد که ارزش این معاملات با رشد 5.1 درصد همراه بود.

 

 

نوبخت ادامه داد: به طور کلی در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری ارزش معاملات در بازار مسکن برای واحدهای مسکونی آپارتمانی 12 درصد رشد بوده است.

 

 

سخنگوی دولت تصریح کرد: دومین سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته و چهارشنبه گذشته قرارداد آن اجرایی شده است، این سرمایه گذاری مربوط به 5 هزار مگاوات انرژی الکتریکی با ارزش 4.2 میلیارد دلار است، این سرمایه‌گذاری خارجی در قالب نیروگاه‌هایی در اهواز، دهلران، زاهدان، ساوه، سوفیان و بناب به صورت مستقیم صورت می‌گیرد و هیچ تعهد و تضمینی متوجه دولت ایران نخواهد بود.

 

 

وی افزود: در طول سالهای گذشته، سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی به صورت محدود در کشور انجام می‌شد، لذا با توجه به اینکه چنین سرمایه‌گذاری‌های در فضای پسابرجام انجام می‌شود، قطعا آثار مثبت آن را در اقتصاد ایران مشاهده خواهیم کرد.

 

 

نوبخت ادامه داد: با دستور رئیس‌جمهور برای تسریع در پرداخت یارانه‌های غیرنقدی به خانواده‌های نیازمند به مناسبت ماه مبارک رمضان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی 160 میلیارد تومان به وزارت کار پرداخت کرد.

 

 

این خبر در حال تکمیل است....

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...