رفتن به مطلب

از چه سنی شروع به کاهش حلقه دوستان خود می‌کنیم؟! (نتیجه تحقیق علمی)


ارسال های توصیه شده

پژوهشگران دانشگاه آلتوی فنلاند و دانشگاه آکسفورد انگلیس به تازگی تحقیق جالبی انجام داده‌اند. آنها می‌خواستند بدانند که مردم از چه سنی، شروع به کاهش حلقه دوستان خود می‌کنند.

 

برای این کار اطلاعات تماس‌های تلفنی ۳٫۲ میلیون شهروند اروپایی را البته بدون دسترسی به جزئیات تماس و نام‌ کاربران، بررسی کردند تا ببینند در چه بازه زمانی بیشترین تماس تلفنی را با مخاطبان مختلف داریم.

 

نتیجه این بررسی نشان داد که به صورت کلی ۲۵ سالگی، اوج فعالیت ارتباطی ماست و ما در این سن بیشترین افراد را در حلقه دوستان خود داریم.

 

اما از ۲۵ سالگی ما شروع به کاهش تماس‌های خود می‌کنیم، شاید به خاطر اینکه روی فرزندان و شریک‌های زندگی خودمان تمرکز می‌کنیم.

 

این روند کاهش دوستان تا میانسالگی یعنی سنی حدود ۴۵ تا ۵۵ سال، ادامه پیدا می‌کند و در این سن به یک حالت تعادل می‌رسیم، اما بعد از مدتی، دوباره تعداد دوستان ما کاهش پیدا می‌کند.

 

9cl2hadbqjhgjzx01ana.jpg

 

یافته جانبی دیگر این بود که مردان جوان، به صورت کلی، تعداد دوستانشان از خانم‌ها بیشتر است. به عبارت دیگر خانم‌ها عادت دارند که حلقه کوچک‌تر و منتخب‌تری از دوستان هم‌جنس داشته باشند.

 

باید به محدودیت‌های این تحقیق توجه داشته باشید: این تحقیق روی اروپایی‌های انجام شده و چون دیتای خام آن اطلاعات تماس‌های تلفنی بوده، در مورد سایر ارتباطات و عادات اجتماعی مردم نیست.

 

منبع: 1پزشک

لینک به دیدگاه
واقعا چرا اینجوری میشه؟برای من جای سواله:ws52:

 

بنظر من هم کمیت میاد پایین، دوستی های گلچین شده، عمیقتر و با کیفیت تری رو بعد این سن داره آدم. که خوب عوامل مختلفی درش دخیله، هم دغدغه ها و گرفتاری های شخصی هم اینکه دیگه مثل دوران مثلا دانشجویی نیس که آدم بخواد دور و برش شلوغ باشه. یه مقدار به تغییر نگاه شخص هم بر میگرده بنظرم...

معتقدم همین حلقه ی محدود دوستانی که بعد 25 سالگی برا ادم میمونه خیلی عمیق، ارزشمند و پایداره:w16:

:a030:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...