رفتن به مطلب

انحراف بینی از عوامل ایجاد بوی بد دهان


ارسال های توصیه شده

بیماری های گوارشی ، عفونت های دندان ، عفونت های سینوزیتی و در موارد نادری افرادی كه انحراف بینی دارند از عوامل ایجاد بوی بد دهان می توان نام برد.

 

دكتر افشین هوشیار، متخصص گوارش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بوی بد دهان علل گوناگونی دارد كه تعدادی مربوط به دستگاه گوارشی است، اما از شایع ترین علل غیرگوارشی می توان از عفونت های مزمن پنهان و آشكار دهان كه شامل دندان ها و لثه ها است، نام برد، ترشحات پشت حلق بیمارانی كه مبتلا به سینوزیت مزمن یا آلرژی دارند در اثر غلظت پیدا كردن ترشحات ته حلق دچار تجمع میكروبی می شوند.

 

وی افزود : علل گوارشی از جمله عفونت های معده یا بیماری های نادری كه در مری ایجاد می شود، برگشت اسید یا ریفلاكس معده از شایعترین علل هستند و در این زمینه از بیماری ها سیستم ایمنی بدن و بیماریهای عفونی خاص كه خیلی نادر هستند نیز می توان نام برد.

 

دكتر افشین هوشیار درباره این كه چرا صبح ها بیشتر بوی بد دهان استشمام می شود افزود:افراد صبح ها دهانشان بوی مطبوعی نمی دهد كه بیشتر به علت تغلیظ بزاق است كه با مسواك زدن برطرف می شود در افراد غیر گوارشی مثل سینوزیت مزمن چون در شب ترشحات غلیظ شده این اتفاق رخ می دهد و در عوامل دهان و دندانی چون بزاق در شب ترشح نمی شود و این میكروب ها غلظت پیدا می كنند و در عوامل معدودی به این دلیل كه در شب شانس ریفلاكس بیشتر می شود و چون افراد دراین حالت دراز كش و خوابیده قرار دارند ، بوی بیشتری ایجاد می شود.

 

دكتر هوشیار تصریح كرد: جنسیت در بروز بوی بد دهان خیلی موثر نیست مگر مردانی كه سیگار می كشند همچنین افرادیكه انحراف بینی دارند ممكن است به این عارضه مبتلا شوند.

 

این متخصص گوارش در پایان اظهار داشت: برای درمان این عارضه باید علت آن تشخیص داده شده و درمان گردد، به عنوان مثال در سینوزیت ها با آنتی بیوتیك ، در بیماری های دهان و دندان برطرف كردن عامل عفونی موجود، در مبتلایان به بیماری های معده با مصرف داروهای آنتی ریفلاكس و در موارد مقاوم استفاده از آنتی بیوتیك برای رفع میكروب معده را می توان نام برد.

 

همچنین افرادیكه مبتلا به بیماری معده هستند باید از مواد غذایی كه تولید بوی بیشتری می كنند مثل سیر و پیاز و همین طور مواد غذایی زیاد معطر باید پرهیز كنند.

 

منبع: سلامت نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...